[2000] ntfs rechten comparetool?*

Pagina: 1
Acties:

• Mazzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 14:11

Mazzie

sja ..ach ...hmm...

Topicstarter
Ik heb dus twee machines en die heb beide een dir die gelijk moet blijven qua rechten. Hier word nog wel eens wat toegevoegd en verwijderd, dus zoek ik iets waar ik een overzicht kan krijgen of de rechten nog wel goed staan in de dir.
Het zijn veel files/dir's dus handmatig is kost veel tijd.

Ik zoek dus een tooltje of een manier om van twee identieke directory's de rechten te vergelijken en/of gelijk te trekken.

Ik heb al flink gezocht, maar kom nergens iets tegen wat in de buurt komt. Wel zie ik file compare tools, maar daar heb ik niks aan. wellicht bestaat het niet of kan het niet, maar dan weet ik dat tenminste.

Jeppes de peppes !

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 14:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je kunt robocopy gebruiken uit de resource kit. Dit is een kopieertool die veel verschillende opties kent. Één hiervan is de optie "/secfix". Deze optie zet de rechten van de target directory gelijk aan de source directory, zonder bestanden te kopieren.

Hiermee kun je dus eenvoudig rechten gelijk trekken.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel even over welk OS het hier gaat zodat ik dat in je topic titel kan zetten :)

Verder - waar heb je precies op gezocht? Je zou bv. eens kunnen kijken naar 'cacls' hiermee kan je de security settingsn van een directory/directories dumpen.

• Mazzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 14:11

Mazzie

sja ..ach ...hmm...

Topicstarter
OS is Win2000 Adv server.

Ik had idd nog niet gehoord van cacls, hier kan ik al zeker wat meer mee. Tnx!

Jeppes de peppes !