Toon posts:

[2K&XP] Netwerksnelheden zijn erg verschillend *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, maar het is geen topic te vinden over dit onderwerp ;)

Waar ik werk hebben we een kleine 25 PC's staan met minimaal Windows 2000 Pro erop.

Kan iemand verklaren waarom Windows XP vele malen sneller is dan Windows 2000 qua netwerksnelheid.

Om alles uit te sluiten hebben we 1 machine als multiboot ingesteld, windows 2000 en windows xp. Het netwerk draait op 100 Mbit Half Duplex.

100 Mb naar de server kopieren (Server is W2K Server SP4) met Windows 2000 gaat met 400 k/s.
Reboot en Windows XP starten
100 Mb naar de server kopieren (Server is W2K Server SP4) met Windows XP gaat met 8500 k/s.

Het is dus dezelfde pc, maar we hebben gemerkt dat alle clients hier last van hebben. De XP clients zijn vele malen sneller met netwerkapplicaties dan de Windows 2000 machientjes... misschien een register tweak of iets dergelijks om de Windows 2000 pctjes ook sneller te laten draaien?

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:29
Heb je wel dezelfde netwerkprotocollen op beide OS'en staan ? (of teveel)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Welke drivers gebruik je voor de netwerkkaart?
De meegeleverde van Windows 2000 en Windows XP? Of de drivers van de fabrikant?

Kijk ook eens onder zowel Win2K als WinXP of de netwerkkaart IRQ's deelt met andere apparatuur.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik bij beide systemen 3C905C-TX-M kaartjes (zelfde PC) en de standaard drivers uit Windows!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-04 23:47
Ik zou eerst maar eens bij W2k up-to-date drivers van de 3Com site gebruiken. En kijken hoe dat loopt.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 21:01

DJTimo

Cuyoapart.mza

Hier merken we soms veel verschil tussen netwerkkaarten die ingesteld zijn op "half duplex" of "auto".

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 10:41

SilentSimon

Have you been hopped?

Schijnt ook wel zo te zijn dat je iets uit het register kon gooien bij Win2k, omdat Win2k van nature een server OS is, en het netwerkverkeer eerst controleert oid.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even het probleem wat prominenter in de titel geplaatst :)
Netwerk snelheid 2000 en XP > [2K&XP] Netwerksnelheden zijn erg verschillend *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1