[XP] Icons systemtray verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Probleem:
Sinds vanmorgen erger ik me aan het feit dat de icons op mijn systemtray verdwenen zijn en ik krijg ze met geen mogelijkheid meer terug...
Ik had Tweak XP draaien, dacht dat het daar aan lag, maar daar lag het dus niet aan... Tevens heb ik ook geprobeerd om te controleren op virussen, maar die heb ik niet, net als dat ik gecontroleerd heb op SpyWare met Ad Aware en Spybot: Search and Destroy die allebei tevergeefs niets vonden. Heb ook hijackthis gedraaid, en ook deze vind niks... Heb geprobeerd om met systeemherstel het een en ander terug te zetten, maar ook dat werkt helaas niet... En in veilige modus is de systemtray helaas ook verdwenen... Ik ben nu dus helemaal ten einde raad, zeker nadat ik GoT en Google heb afgestruind naar mogelijke oplossingen, echter vind ik meer van hoe de icons te verwijderen, in plaats van weer tevoorschijn te toveren...

Eigenschappen op de taakbalk geeft ook een grijze tekst aan, over dat stukje van inactieve icons op het systeemvak...

Samenvatting:
Systemtray icons verdwenen en met geen mogelijkheid terug te krijgen.
(althans, denk ik... ;))

Been there, done that:
• Systeem gescanned op virussen met NAV.
• Systeem gescanned op Spyware met Ad Aware, Spybot: S&D en Hijackthis
• Gezocht op GoT en Google:
[search=systemtray icons weg]
[search=systemtray icons verdwenen]
(Kwam toen [rml][ XP] Iconen in systemtray verdwijnen.[/rml] tegen, maar die oplossingen werken helaas niet)
[google=systemtray icons gone]
[google=systemtray icons disappeared]
• Instellingen TweakUI gecontroleerd: niets verdachts kunnen vinden
• Tweak XP's instellingen gecontroleerd, maakte niets uit, heb het maar weer gedeïnstalleerd.

Wat ik zoek:
Weer een werkende systray, want dit is behoorlijk irritant...

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:13

Zerora

Ik Henk 'm!

Wat had je allemaal in je system tray draaien. Misschien kunnen we aan de hand daarvan iets vertellen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Voornamelijk (voor mij dan) handige dingen, zoals van ATI, soundstorm...

Maar heb het probleem inmiddels al opgelost, had een ander topic niet goed doorgelezen:
robpol schreef op 15 december 2003 @ 22:00:
TweakUI -> Taskbar and Start menu -> Show taskbar notification icons aanvinken.
Apply, OK, Reboot en voila, je system tray is weer terug.
Dat was ook voor mij dé oplossing, aangezien ik TweakUI geïnstalleerd had... O+

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 22-04-2004 09:56 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

GJ-tje, ik zag je topicreport over het sluiten van dit topic; kun je vertellen wat uiteindelijk de oplossing was zodat iemand anders hier ook nog iets aan heeft? Verder hoeft een topic niet echt op slot zodra het opgelost is hoor :)

edit:
Ok, dat is duidelijk :)

[ Voor 8% gewijzigd door Spider.007 op 21-04-2004 11:50 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Spider.007 schreef op 21 april 2004 @ 11:49:
GJ-tje, ik zag je topicreport over het sluiten van dit topic; kun je vertellen wat uiteindelijk de oplossing was zodat iemand anders hier ook nog iets aan heeft? Verder hoeft een topic niet echt op slot zodra het opgelost is hoor :)
Was bezig nog de oplossing te zoeken ;) En ik weet ook wel dat een topic niet direct dicht hoeft, maar vond het nogal erg lomp van me, dat ik een ander topic, met hetzelfde onderwerp niet goed door had gelezen ;)

Verwijderd

Sorry voor het oprakelen. Ik had dit probleem ook. Dit gebeurde doordat ik de KPN cdrom (ADLS) geinstalleerd had. De oplossing was: de SSDP service disabelen en hee... de iconen zijn terug. Alleen snap ik het verband tussen UPnP devices en mijn systray-iconen niet... UPnP icm SSDP is alleen zinvol voor een ADSL-modem/router... en dan nog... ik heb het niet eens nodig. DUS: dikke shit weer (die gelukkig opgelost kan worden, alleen zie ik n00B's zoiets niet oplossen, domweg omdat er geen logisch verband is tussen die 2)...

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:28:
Sorry voor het oprakelen. Ik had dit probleem ook. Dit gebeurde doordat ik de KPN cdrom (ADLS) geinstalleerd had. De oplossing was: de SSDP service disabelen en hee... de iconen zijn terug. Alleen snap ik het verband tussen UPnP devices en mijn systray-iconen niet... UPnP icm SSDP is alleen zinvol voor een ADSL-modem/router... en dan nog... ik heb het niet eens nodig. DUS: dikke shit weer (die gelukkig opgelost kan worden, alleen zie ik n00B's zoiets niet oplossen, domweg omdat er geen logisch verband is tussen die 2)...
Ik zal het je alleen in dank afnemen het oprakelen. Ik heb ook Tweak UI geinstalleerd en ook rond die koers verdwenen enkele icoontjes en soms kwamen wel en soms niet en alleen de firewalle ne virusscanner waren vast aanwezig. na het uitschakkelen van die service heb ik na een reboot alles weer.

verdwaalde ict'er op elektro!

Pagina: 1