Toon posts:

vaag netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb dus een vreemd netwerkprobleem.
4 pc's, IP adressen :

192.168.0.1 (tevens server voor internet)
192.168.0.2
192.168.0.3
192.168.0.4

Onderling kan ik met alle 4 pingen, gaat allemaal goed, alle 3 de workstations krijgen internet verbinding en op alle 4 staat bestanden en printers delen aan.
echter...
192.168.0.2 en 192.168.0.4 kunnen bij elkaar in de bestanden kijken, bij de anderen niet??
102.168.0.1 kan niet bij 192.168.0.3 kijken en anderson, ze kunnen wel allebei bij .2 en .4

hoe kan dit?? op.3 staat een printer die ook via het netwerk aangesproken zou moeten kunenn worden door de andere pc's , maar dit gaat nu dus niet :(

wie heeft de oplossing?

oh, in .2 en .4 zitten IBM kaartjes onboard, in .1 en .3 zit een siemens netwerkkaart.

alvast bedankt

Mart

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Hai,

Kijk even of er in de eigenschappen van het netwerk nog andere dan TCP/IP protocollen staan. Bestands- en printerdeling kun je beter aan IPX koppelen dan aan TCP/IP.

Op de machines die het niet doen staat waarschijnlijk geen IPX geinstalleerd. Nog iets; iedereen moet wel op dezelfde 'werkgroep' zitten (hoOfdletters maken niet uit), anders gaat het ook niet werken.

Toodles,
Erik

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Bigtree heeft dat nog een reden?
Is IPX sneller met bestanden overzetten dan TCP/IP? (want zo snel is m'n netwerkje niet op het moment)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 20:08
Je kan het nog sneller doen met NetBeui.
Dit is nog sneller.

Alleen is dit protocol niet routable.
Voor een peer-to-per netwerk is det het snelste geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op geen van de machines staat ipx of netbui, en kunnen twee wel bestanden van elkaar zien, en de ander twee dus niet

zou dit verbeteren als ik ipx/netbui of allebei erop zet?

in ieder geval het proberen waard

hou jullieop de hoogte

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Heb je afwijkende netmasks gedefinieerd ?
Want dat zou dit gedrag kunnen verklaren.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• DarkSide
  • Laatst online: 21:59

DarkSide

theres no place like ::1

Welk os gebruik je op de machines...
heb je behalve file en printer sharing wel je hd of folders geshared?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Gewoon ipx en netbui installeren, en dan in de tcp/ip behalve de 01, de netmask 255.255.255.0 maken, en allemaal eigen host en domainname in dns, dns van de 01 instellen, en alles loopt dan als een trein, wel opletten dat je met file en printersharing meerdere poorten open hebt staan, waardoor je heel makkelijk te hacken/nuken bent, beter om dat uit te zetten,en gewoon via icq bestanden uitwisseld met elkaar, verder werkt alles gewoon perfect!
Groetjes:):):)

Verwijderd

Topicstarter
hallo weer

iedereen bedankt voor de tips, heb ze allemaal geprobeerd, maar zit nu nog steeds met hetzelfde probleem. subnetmasks zijn overal hetzelfde, domeinnaam is overal hetzelfde, ip staat overal goed ingesteld, dns servers zijn op elke machine ingesteld, en nog steeds kan ik op twee machines files en pronters niet sharen, terwijl de internet delen wel gewoon goed werkt.

ik heb wel nog een andere vraag, is het noodzakelijk dat er wordt opgestart met de netwerk wachtwoorden of kan het ook gewoon met de windows aanmelding?? gaat nu met netwerkaanmelding

bedankt weer

Mart

• Sterk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02-2023
Voor file and printersharing moet je je netwerkwachtwoord gebruiken. Anders werkt je netwerk niet.

Maar waarom kon je dan wel internetten? Geen idee, programma's als Outlook en telnet werken ook al heb je geen netwerkwachtwoord gebruikt.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Gebruik SerU of andere FTP progsels voor File sharing.

FTP is het snelste protocol voor file sharing, en kan je alleen gebruiken met FTP programma's.

LeechFTP is gratis en kan je zo downloaden.
Dit programma vindt ik erg fijn.

Bij mij is het 2x zo snel als het gewone copy paste via het windows gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe echt iets structureel fout. Nu bij iemand anders hetzelfde??

1 pc was al geinstalleerd, en de andere opnieuw.

bestanden en printers delen aan, koppelen aan tci/ip, en verrot, degene die al geinstaleerd was kan niet op de andere kijken, printers en files sharen doetie niet, terwijl de nieuw geinstalleerde wel op de andere kan kijken, en daar ook de printer van kan gebruiken. Internet sharing en pingen werkt ook bij deze twee als een speer

kgeloof dak nu toch echt een beetje |:( |:( aan doen ben?? wat vergeet ik nou??

alle ip nummers staan goed.
alle pc dezelfde werkgroep (anders zouden ze elkaar niet eens zien)
bestanden en printers delen staat aan en is gekoppeld aan TCP/IP en/of netbeui
pingen werkt
bladeren ipv automatisch geprobeerd op ingeschakeld te zetten, maakte geen verschil

:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?

wat vergeet ik nou???

• Janoz
  • Laatst online: 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Probeer eens een van die onbereikbare comps te zoeken (start->zoeken/seacrh->computer) Heb ook wel eens last mee gehad.. Stonden niet in netwerk omgeving, maar als je op naam zocht waren ze wel te vinden.

Verder .. Heb je wel een map gedeeld? Anders komen de comps sowieso niet in de netwerk omgeving.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• bigtree
  • Laatst online: 07-07 11:51
Andere mogelijkheid:
Zijn alle PC's wel aangemeld bij het netwerk? De primaire aanmelding moet dan op 'Client voor Microsoft-netwerken' staan. Ik heb het ook wel eens gehad dat ik hem te enthousiast op 'windows-aanmelding' had gezet. Geen computer te vinden in het netwerk.

Toodles,
Erik

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Pagina: 1