Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
do while range("E" & regel).text <> ""
if range("E" & regel).text=target.text then
msgbox "op " & regel " staat die tekst ook"
regel=regel+1
End If
end Sub |
Wat voor overhead gebruik je hierVerwijderd schreef op 21 april 2004 @ 13:18:
Zo uit mijn hooft(kunnen dus fouten in zitten):
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range) do while range("E" & regel).text <> "" if range("E" & regel).text=target.text then msgbox "op " & regel " staat die tekst ook" regel=regel+1 End If end Sub
Je kan beter dit gebruiken:
1
2
3
| Cells.Find(What:="waarde", After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt:= _
xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:=False _
, SearchFormat:=False).Activate |
waarde wordt dan uiteraard hetgeen wat je wilt opzoeken
[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 21-04-2004 13:24 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Mss niet eens beter, maar wel sneller
Gaat het om een vaste kolom, dan is vlookup wellicht nog sneller.
En kan ik dan bij waarde een cel opgeven? Dus als dit script uitvoert wordt dat ie zoekt op datgene wat in de cel staat.BtM909 schreef op 21 april 2004 @ 13:23:Wat voor overhead gebruik je hier
Je kan beter dit gebruiken:
code:
1 2 3Cells.Find(What:="waarde", After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt:= _ xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:=False _ , SearchFormat:=False).Activate
waarde wordt dan uiteraard hetgeen wat je wilt opzoeken
Heb even met de code zitten spelen, maar ik krijg een complileerfout. Ligt dat aan mij!?
[ Voor 13% gewijzigd door Zerora op 21-04-2004 15:01 ]
Welke cell waarde wil je gebruiken als input om te zoeken?Zerora schreef op 21 april 2004 @ 14:49:
[...]
En kan ik dan bij waarde een cel opgeven? Dus als dit script uitvoert wordt dat ie zoekt op datgene wat in de cel staat.
Heb even met de code zitten spelen, maar ik krijg een complileerfout. Ligt dat aan mij!?
En kan het dan dat ie automatisch zoekt op het moment dat er iets in de cel staat?
Enneh, hoe installeer je die code. Ik kom er maar niet uit.
[ Voor 17% gewijzigd door Zerora op 22-04-2004 10:31 ]
Leg nou eens rustig en duidelijk uit wat er moet gebeuren zodra je iets hebt ingetikt in A1?Zerora schreef op 22 april 2004 @ 10:30:
A1.
En kan het dan dat ie automatisch zoekt op het moment dat er iets in de cel staat?
Enneh, hoe installeer je die code. Ik kom er maar niet uit.
- vervolgens moet er automatisch gezocht worden op wat er in A1 staat.
- Indien gevonden laat hij het resultaat zien.
het getal waarop gezocht wordt staat in kolom A.
Dat snap ik, maar dit dus nietZerora schreef op 22 april 2004 @ 10:58:
- Je typt een getal in cel A1
- vervolgens moet er automatisch gezocht worden op wat er in A1 staat.
het getal waarop gezocht wordt staat in kolom A.
Waar moet het resultaat getoond worden- Indien gevonden laat hij het resultaat zien.
het getal bestaat meestal uit 5 cijfers. Heel soms staan er letters bij.
En resultaat in vorm van: naar de rij gaan waar de het nummer staat.
[ Voor 38% gewijzigd door Zerora op 22-04-2004 11:21 ]
Onderstaande code opslaan als quickSearch.bas
• Excel starten | ALT + F11 indrukken | CTRL + R
• Rechtermuisknop op Microsoft Excel Object | Import file...
• Selecteer quickSearch.bas
• Klik op de save knop
• Sluit de VBA editor af
• Voeg een knop en koppel de macro quickSearch eraan.
• Klaar is Rakkerzero
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Dim what2find As String
Sub quickSearch()
' Macro created @ 22-04-2005
' BtM909
what2find = Range("A1").Value
Cells.Find(What:=what2find, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt:= _
xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:=False _
, SearchFormat:=False).Activate
End Sub |
Als hij de waarde niet vind, dan gebeurt er niks. Zodra de waarde bestaat, dan gaat hij automatisch naar die cel.
disclaimer: dit is echt basis VBA. Dit had je dus zelf ook kunnen bedenken, uitzoeken via google / F1
[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 22-04-2004 11:42 ]
Verwijderd
Dat zat ik nu ook continu, tijdens het lezen van dit draadje, te denken.disclaimer: dit is echt basis VBA. Dit had je dus zelf ook kunnen bedenken, uitzoeken via google / F1
Volgens mij heeft RakkerZero nu ook geen flauw idee wat hij precies doet.
Dus als er iets niet goed gaat tijdens het gebruik van de voorgekauwde code,
weet hij/zij waarschijnlijk niet hoe dat op te lossen.
Misschien is het een idee RakkerZero dat, als je iets wilt gaan gebruiken,
je er ook iets van af weet voordat je het gaat gebruiken. Dus misschien moet je eens een goed boek kopen/lenen of inderdaad beter googlen? Zo hebben wij
het opok allemaal geleerd.
Dit is trouwens niet denigrerend bedoeld. Ik besef dat de bovenstaande tekst
ietsje sarcastisch klinkt nu ik het nog eens nalees. Maar dat is zeker niet de bedoeling. Het is alleen bedoelt als goede raad.
Heel erg bedankt voor je hulp. Het werkt perfect.
Voortaan zal ik beter zoeken op google enzo.