[Win2K] Lokale schijf permissies via AD regelen

Pagina: 1
Acties:

• RdamRobin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05-2025
Hallo coleaga Win2K-ers,

Ik zou graag willen weten hoe ik via de Active Directory op een win2k Server de permissies van Roaming Profile gebruikers kan aangeven voor hun lokale schijf (XP machines)

Wat er aan de hand is dat we een internet applicatie gebruiken welke een map aanmaakt op de harde schijf van de lokale computer (users zijn ingelogd als domain users met hun roaming profile)

Als de gebruiker de applicatie voor het eerst gebruikt dan wordt deze betreffende map aangemaakt op de C schijf waarvan hij/zij de rechten heeft, logt nu iemand anders in op die desbetreffende PC, dan werkt de applicatie niet omdat deze gebruiker onvoldoende rechten heeft op die bepaalde map.

Nu moet ik bij elk station de permissies aanpassen op die map (full control voor de domain users aanvinken op die map)

Kan ik dat niet handiger doen via AD? en zo ja, waar moet ik dan kijken?

• RdamRobin
Sh*t, in verkeerde forum gepost
Admin, kan je deze een schopje geven naar windows operated systems?

Verwijderd

Als je die map + eventuele bestanden nou via een (kixtart?)loginscript naar de schijf kopieert vanaf een netwerklocatie, dan worden de rechten overgenomen zoals ze nu al op de schijf zijn ingesteld (standaard iedereen full control).
Dit lijkt mij de handigste oplossing....

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Dit kan wel via AD,

je moet kijken bij [Computer Configuration, Windows Settings, Security Settings, File system]

zo kan je ook een temp map definieren en daar iedereen rechten op geven bijv. Moet je wel bij iedereen de variable Temp even aanpassen :D

There is no art to find the minds construction in the face

• RdamRobin
Dat is een idee, maar dan krijg je wel flink wat netwerkverkeer erbij plus dat het opstarten van de clients langer duurt (de Map is namelijk 28 Mb)

het lijkt netter als de "domain users" meer rechten krijgen op die map, desnoods op C:\

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

RdamRobin schreef op 21 april 2004 @ 11:20:
Sh*t, in verkeerde forum gepost
Admin, kan je deze een schopje geven naar windows operated systems?
gebruik volgende keer Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif om een topic report aan te maken ipv bovengenoemde opmerking aub

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

RdamRobin schreef op 21 april 2004 @ 11:31:
Dat is een idee, maar dan krijg je wel flink wat netwerkverkeer erbij plus dat het opstarten van de clients langer duurt (de Map is namelijk 28 Mb)

het lijkt netter als de "domain users" meer rechten krijgen op die map, desnoods op C:\
default wordt internet verkeer excluded uit het roaming profile. een oplossing als ze full control over een C schijf geven is een slechte oplossing omdat men dan ook veel kan vernagellen etc.

• RdamRobin
Muppet schreef op 21 april 2004 @ 11:28:
Dit kan wel via AD,

je moet kijken bij [Computer Configuration, Windows Settings, Security Settings, File system]

zo kan je ook een temp map definieren en daar iedereen rechten op geven bijv. Moet je wel bij iedereen de variable Temp even aanpassen :D
Als ik daar kijk staat er een slotje op de map/optie File System en ben toch ingelogd als domain admin

Ook op drie andere mappen/opties staat zo'n slotje
-Registry
-System Services
-Restricted Groups

Stel als ik dadelijk toegang heb tot de optie "file system" en ik defineer een map " applicatie" met de juiste permissies voor de domain users, dan ben ik toch klaar?
Er hoeft toch geen variable aangepast te worden omdat de applicatie altijd die "applicatie" map gebruikt?

[ Voor 25% gewijzigd door RdamRobin op 21-04-2004 11:59 ]

• RdamRobin
mutsje schreef op 21 april 2004 @ 11:34:
[...]

gebruik volgende keer [afbeelding] om een topic report aan te maken ipv bovengenoemde opmerking aub
Zal ik doen, dank voor de tip!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Dan kan deze alsnog naar Windows Operated Systems :)
Pagina: 1