Toon posts:

prijzen CAT 6 kabel & locatie telefooncentrale

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk is de knoop doorgehakt en stapt ons bedrijf over van oude COAX bekabeling naar Cat6 UTP bekabeling! Nu zegt onze leverancier (die een half jaar geleden een offerte uitbracht voor het aanleggen van de nieuwe bekabeling) dat de prijs van de Cat6 bekabeling aanzienlijk is gestegen het laaste half jaar. Dit heeft tot concequentie dat zijn oude offerte duurder uitvalt!

Is het reeel van de leverancier om de prijs aanzienlijk te verhogen?

Naast databekabeling gaan we natuurlijk ook de oude telefoniekabels laten vervallen en de telefonie via de nieuwe UTP bekabeling laten lopen.

Nu vraag ik me af wat een betere optie is:

-Ofwel we verplaatsen de Telefooncentrale (Vox Novo 6) en ISRA punten naar dezelfde ruimte waar de Patchkasten komen te staan.
-Ofwel laten de ISRA punten en telefooncentrale op de plek waar ze nu zitten en trekken van daaruit kabels naar de patchruimte om deze daar te koppelen.

Er vanuit gaande dat dit even duur is!

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 11:22
Een offerte heeft een bepaalde geldigheidsduur, als die verstreken is kan inderdaad een andere prijs gelden. Of die prijs reëel is: vraag het een andere leverancier.

De telefooncentrale verplaatsen heeft als groot voordeel dat je makkelijk flexibel data of telefonie kunt aansluiten op de werkplekken.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik zie nog steeds geen voordelen in cat6 tegen over cat5e

tsja, de prijs is hoger :p

maar prestaties zijn volgens mij bijna hetzelfde

ik zou gewoon alles naar de patch kasten gooien, is beter, mooier/netter

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Wat let je in hemelsnaam om eens een kijkje te nemen op diverse prijslijsten naar de prijs van een stukkie CAT6 :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 16:05
Ik zou die fooncentrale meteen ook maar ff moven.

Als dat ding later uitgebreid moet worden, als je met VoIP wilt gaan werken, noodstroom?, koeling, als er een andere moet komen...

Makkelijks is dan lijkt mij dat alles gewoon centraal ligt