Eindelijk is de knoop doorgehakt en stapt ons bedrijf over van oude COAX bekabeling naar Cat6 UTP bekabeling! Nu zegt onze leverancier (die een half jaar geleden een offerte uitbracht voor het aanleggen van de nieuwe bekabeling) dat de prijs van de Cat6 bekabeling aanzienlijk is gestegen het laaste half jaar. Dit heeft tot concequentie dat zijn oude offerte duurder uitvalt!
Is het reeel van de leverancier om de prijs aanzienlijk te verhogen?
Naast databekabeling gaan we natuurlijk ook de oude telefoniekabels laten vervallen en de telefonie via de nieuwe UTP bekabeling laten lopen.
Nu vraag ik me af wat een betere optie is:
-Ofwel we verplaatsen de Telefooncentrale (Vox Novo 6) en ISRA punten naar dezelfde ruimte waar de Patchkasten komen te staan.
-Ofwel laten de ISRA punten en telefooncentrale op de plek waar ze nu zitten en trekken van daaruit kabels naar de patchruimte om deze daar te koppelen.
Er vanuit gaande dat dit even duur is!
Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen!
Is het reeel van de leverancier om de prijs aanzienlijk te verhogen?
Naast databekabeling gaan we natuurlijk ook de oude telefoniekabels laten vervallen en de telefonie via de nieuwe UTP bekabeling laten lopen.
Nu vraag ik me af wat een betere optie is:
-Ofwel we verplaatsen de Telefooncentrale (Vox Novo 6) en ISRA punten naar dezelfde ruimte waar de Patchkasten komen te staan.
-Ofwel laten de ISRA punten en telefooncentrale op de plek waar ze nu zitten en trekken van daaruit kabels naar de patchruimte om deze daar te koppelen.
Er vanuit gaande dat dit even duur is!
Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen!