Toon posts:

[Word] Standaar sjabloon voor meerdere printers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij gaan op de zaak sjablonen gebruiken voor orderbonnen, reparatieformulieren e.d. Er bestaan binnen het bedrijf verschillende afdelingen, met op iedere afdeling een andere printer. In deze sjablomen staat o.a. naar welke printer geprint moet worden en naar welke papierlade geprint moet worden.

Het probleem wat zich nu voordoet is dat ieder sjabloon stuk voor stuk opgemaakt moet worden voor de afdelingprinters. Dus er zijn bijv. 7 afdelingsprinters x 20 sjablonen = 140 x opmaken!!!

Lijkt mij dat hier een andere oplossing voor is, maar kan tot nu toe geen andere mogelijkheden vinden?! Is het mogelijk om een sjabloom geschikt te maken voor meerdere printers?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom pas je je sjabloon niet aan, zodat hij gebruik maakt van de defaultprinter :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op 21 april 2004 @ 11:20:
Waarom pas je je sjabloon niet aan, zodat hij gebruik maakt van de defaultprinter :?
Er moet per printer aangegeven worden, naar welke papierlade er geprint moet worden. Als je aangeeft dat je via de default printer wilt printen, dan pakt hij ook de default papierlade.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 11:23:
[...]

Er moet per printer aangegeven worden, naar welke papierlade er geprint moet worden. Als je aangeeft dat je via de default printer wilt printen, dan pakt hij ook de default papierlade.
Dan zit er niks anders op dan dit voor iedere afdeling specifiek te maken :?. Tenzij je kan opvragen welke printers geinstalleerd zijn en in de macro bijhouden welke printers gebruikt mogen worden (inclusief printerlades)?

[ Voor 17% gewijzigd door BtM909 op 21-04-2004 11:27 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 09:59
Of je standariseerd welk papier in welke la ligt in het bedrijf, of je geeft aan per printer welke soort papier er in de bak zit, zodat je vanuit word niet naar een bak print, maar een papiersoort gebruikt.

Meer opties heb je volgens mij niet.

Dat geklooi met de papierbakken ook altijd ;)

Of, je zou een sjabloon per afdeling (lees: per printer) moeten aanmaken.

Abort, Retry, Quake ???

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:02
Hier wordt ongeveer dezelfde discussie gevoerd.
Printerbakaansturing in sjablonen voor Office 2002

Ik heb hierover ooit contact gehad met OCE, zij boden mij een tool aan genaamd traylogic. Dit was een macro die al deze instellingen goed zette op het juiste moment. Het grootste nadeel ervan vond ik dat de gebruiker via een speciale knop moest printen, en alleen het gehele bestand in 1x moest printen

Verwijderd

Topicstarter
brokenp schreef op 21 april 2004 @ 11:47:
Hier wordt ongeveer dezelfde discussie gevoerd.
Printerbakaansturing in sjablonen voor Office 2002

Ik heb hierover ooit contact gehad met OCE, zij boden mij een tool aan genaamd traylogic. Dit was een macro die al deze instellingen goed zette op het juiste moment. Het grootste nadeel ervan vond ik dat de gebruiker via een speciale knop moest printen, en alleen het gehele bestand in 1x moest printen
Ik zal hier eens naar op zoek gaan, ik denk dat het voor ons geen nadeel is om een speciale knop te krijgen. Als het op die manier opgelost kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik kan vinden van Oce is print logic, maar geen tray logic.
Maar dit werkt waarschijnlijk dan ook alleen op Oce printers?
Pagina: 1