Krakend geluid bij DVD op laptop

Pagina: 1
Acties:

• Telim Tor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-10-2008
Als ik probeer een DVD af te spelen op mijn laptop, dan hoor ik gekraak door het geluid heen. Ik hoor dit zowel als ik de film afspeel met Power DVD als met Windows Media Player, en bij verschillende DVD's. Zo nu en dan is het geluid even goed (vooral nadat ik van 'sound stream' wissel, bv van engels naar duits), maar niet veel later is het gekraak weer terug. Ik heb al van alles geprobeerd met de instellingen van Power DVD en met de instellingen van windows zelf. Ook heb ik een koptelefoon gebruikt in plaats van de laptop speakers. Ook heb ik (een deel van) de film geript, dan is het geluid wel goed.

- Heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem?
- Is er een oplossing (behalve het rippen van de hele DVD)?
- Ik heb het vermoeden dat misschien het decoderen van de dolby surround (6 channels) het probleem veroorzaakt. Zou dit kunnen?
- Is er een goed programma beschikbaar om DVD af te spelen, beter dan power DVD of Windows Media Player?

Groet,

Telim 'Tor

P.S. De ventilator van de laptop gaat zo nu en dan flink blazen tijdens het afspelen, is hier iets aan te doen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat voor laptop heb je...
Wat voor OS heb je..
Wat voor geluid maakt hij: hoge pieps, brommend geluid :?
Wat voor DVD-ROM heb je?
Heb je andere drivers geprobeerd :?
BIOS update
IDE configuratie wisselen
chipsetdrivers update
(firmware update)
Wat voor mobo/chipset heb je?

kijk hier voor verwante onderwerpen:
Bij DVD afspelen krakend geluid!?
Piepend geluid afspelen DVD
Pioneer DVD--beeld schokkend, geluid zacht/kraken

Progs
WMP
PowerDVD
WinDVD
Bsplayer
InterVideo WinDVD
CyberLink PowerPlayer
XingDVD Player
FreeDVD
CoolDVD
DirectDVD
MicroDVD Player
MaXimus DVD
ATI DVD Player

[ Voor 39% gewijzigd door Outerspace op 21-04-2004 11:33 ]

Wauw, een sig!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- Check firmware update voor DVD drive
- Check DMA settings IDE apparatuur

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bij mij zorgde de DivX codecs voor problemen bij het kijken van een DVD, met name de Audio codecs.

Dus ik zou zeggen als je die erop hebt staan, even verwijderen en probeer het dan nog eens.

Maybe it helps :9

I browse with Vivaldi

• Telim Tor
Ik heb windows XP prof. op een Acer Aspire 1310, ik hoor een gekras, maar niet tijdens stiltes, dus alleen als er ook goed geluid aanwezig is.

Wat is IDE dan wel chipset?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

- Check DMA settings IDE apparatuur
Ide is een protocol, zeg maar een computer taal, waarmee ide harde schijven met de rest van de computer communiceert, cd rom spelers zijn er ook met een ide stekker maar communiceren wel degelijk met een andere taal, namelijk atapi, wat wil atapi zeggen namelijk de scsi taal gebruiken over de ide bus.
Je dvd is ook een IDE apparaat ;) Alleen zijn protocol is atapi ;)
Je harde schijf bijvoorbeeld is ook een IDE apparaat.. Als jij je kast openmaakt zie je aan de achterkant van je harde schijf een platte kabel met een platte kop zitten. (tenminste als je geen rounded ide-kabel heb). Als je dan naar je cd-rom/dvdrom kijkt zie je ook zo'n kabel.

Chipset - PMG FAQ

Wij zeggen dus: probeer eens updates te downloaden van je geluidskaart/ chipset

Je kan hier de drivers van je laptop downloaden:
Daar staan een aantal drivers tussen: audio/video en bios

Verder als je wilt weten wat voor chipset je hebt moet je even : Sisoft Sandra even downloaden

offtopic:
Het is handig om aan te geven wat voor mobo je hebt, als je al drivers update hebt gepleegd. Dat kan je dan doen, om op je oude bericht op dit knopje te drukken: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

[ Voor 118% gewijzigd door Outerspace op 21-04-2004 15:55 ]

Wauw, een sig!

• Telim Tor
Bedankt, ik zal vanavond eens kijken of ik resultaat heb...
Pagina: 1