Als ik probeer een DVD af te spelen op mijn laptop, dan hoor ik gekraak door het geluid heen. Ik hoor dit zowel als ik de film afspeel met Power DVD als met Windows Media Player, en bij verschillende DVD's. Zo nu en dan is het geluid even goed (vooral nadat ik van 'sound stream' wissel, bv van engels naar duits), maar niet veel later is het gekraak weer terug. Ik heb al van alles geprobeerd met de instellingen van Power DVD en met de instellingen van windows zelf. Ook heb ik een koptelefoon gebruikt in plaats van de laptop speakers. Ook heb ik (een deel van) de film geript, dan is het geluid wel goed.
- Heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem?
- Is er een oplossing (behalve het rippen van de hele DVD)?
- Ik heb het vermoeden dat misschien het decoderen van de dolby surround (6 channels) het probleem veroorzaakt. Zou dit kunnen?
- Is er een goed programma beschikbaar om DVD af te spelen, beter dan power DVD of Windows Media Player?
Groet,
Telim 'Tor
P.S. De ventilator van de laptop gaat zo nu en dan flink blazen tijdens het afspelen, is hier iets aan te doen?
- Heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem?
- Is er een oplossing (behalve het rippen van de hele DVD)?
- Ik heb het vermoeden dat misschien het decoderen van de dolby surround (6 channels) het probleem veroorzaakt. Zou dit kunnen?
- Is er een goed programma beschikbaar om DVD af te spelen, beter dan power DVD of Windows Media Player?
Groet,
Telim 'Tor
P.S. De ventilator van de laptop gaat zo nu en dan flink blazen tijdens het afspelen, is hier iets aan te doen?