2e poging voor dit topic en zal het nu wat meer toelichten:
gisteravond werkte mijn pc perfect, draaide zoals ie al maanden draait, niks aan de hand. Sluit hem af, geen probleem. Vanmorgen zet hem aan, opeens spontane reboot. Hmm vreemd, nog maar es: weer spontane reboot net als ie het login scherm wil laten zien (het plofje van de geluidskaart initialiseren heb ik al gehoord en het scherm springt om).
Safe mode dan maar proberen: ook reboot zodra hij windows wil starten naar mijn idee
PC recovery van xp cd: ook reboot
ik heb geen hardware changes gedaan sinds dik een maand
systeem:
amd athlon xp 2000+ met boxed koeler
enermax 350 Watt voeding
Abit KG7-Raid moederbord
Hitachi Deskstart 80 gb harddisk (voor win partitie)
512 mb PC3200 geheugen
Ati Radeon 9500PRO
inmiddels heb ik het volgende geprobeerd:
- grafische kaart vervangen (geen resultaat)
- geheugen vervangen (geen resultaat)
- alles uitgetrokken behalve primary master (geen resultaat)
- Drive Fitness Test gedraaid (harde schijf was prima)
- Temperatuur opgezocht: 40 graden ongeveer, mag geen probleem zijn
- Voltages lijken correct en stabiel
- Niet overgeklokt
- Geen rare piepjes
- Nieuwe kabel aan harde schijf gehangen (geen resultaat)
Iemand nog ideeën of zoiets eerder meegemaakt?
Ja ik heb de search gebruikt maar kwam geen geval tegen waarbij men dus ook niet meer in safe mode of recovery console kon komen.
Hoe kan ik een System Repair uitvoeren met windows xp? dat hij bestanden die kapot of missing zijn zelf terugzet? misschien dat dat helpt
maar ik heb de windows installatie gedraaid, en setup gekozen maar dan wil hij gewoon windows opnieuw installeren, krijg nergens een repair optie...
gisteravond werkte mijn pc perfect, draaide zoals ie al maanden draait, niks aan de hand. Sluit hem af, geen probleem. Vanmorgen zet hem aan, opeens spontane reboot. Hmm vreemd, nog maar es: weer spontane reboot net als ie het login scherm wil laten zien (het plofje van de geluidskaart initialiseren heb ik al gehoord en het scherm springt om).
Safe mode dan maar proberen: ook reboot zodra hij windows wil starten naar mijn idee
PC recovery van xp cd: ook reboot
ik heb geen hardware changes gedaan sinds dik een maand
systeem:
amd athlon xp 2000+ met boxed koeler
enermax 350 Watt voeding
Abit KG7-Raid moederbord
Hitachi Deskstart 80 gb harddisk (voor win partitie)
512 mb PC3200 geheugen
Ati Radeon 9500PRO
inmiddels heb ik het volgende geprobeerd:
- grafische kaart vervangen (geen resultaat)
- geheugen vervangen (geen resultaat)
- alles uitgetrokken behalve primary master (geen resultaat)
- Drive Fitness Test gedraaid (harde schijf was prima)
- Temperatuur opgezocht: 40 graden ongeveer, mag geen probleem zijn
- Voltages lijken correct en stabiel
- Niet overgeklokt
- Geen rare piepjes
- Nieuwe kabel aan harde schijf gehangen (geen resultaat)
Iemand nog ideeën of zoiets eerder meegemaakt?
Ja ik heb de search gebruikt maar kwam geen geval tegen waarbij men dus ook niet meer in safe mode of recovery console kon komen.
Hoe kan ik een System Repair uitvoeren met windows xp? dat hij bestanden die kapot of missing zijn zelf terugzet? misschien dat dat helpt
maar ik heb de windows installatie gedraaid, en setup gekozen maar dan wil hij gewoon windows opnieuw installeren, krijg nergens een repair optie...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing