Toon posts:

Probleem met RIS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een win2k server draaien die dient als RIS server.
Met behulp van Argon ris-MenuEditor heb ik een menu gemaakt waardoor ik via het netwerk Ghost kan opstarten.
In het script heb ik ook een aantal netwerkschijven laten mappen.
Het werkt allemaal goed (opstarten > F12 > inloggen > Ghost opstarten > etc.)
Nu heb ik echter 1 probleem de images die ik wil maken zijn vaak groter dan 2 GB groot, daar waar de maximale groote van een netwerkschijf op een of andere manier maar 2 GB is.
Dus heeft iemand een idee hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat die netwerkschijven meer ruimte krijgen?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 11:47

McMiGHtY

- burp -

eeuhm...
Waarom installeer je RIS en gebruik je vervolgens Ghost?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik Ghost niet met een floppie wil opstarten en niet gebonden wil zijn aan die lompe multicast server.
Op mijn manier kan ik gewoon een netwerkschijf mappen waar alle images op staan en er zelf doorheen browsen ipv. eerst op een server een multicastsessie op te starten en maar 1 image open te kunnen zetten. En dat natuurlijk ook andersom als ik een image wil maken.
Maar daarvoor heb ik wel grotere mappings nodig.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat wil je nou :?

Je hebt het over RIS , maar als ik het goed begrijp zit je gewoon met een probleem dan 1 van je schijven teklein is ofzo ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Tja, RIS met multicast server gedoe.....

Ghost is helemaal klote, want moet ej maar is een dingethje veranderen in je config van je image. Hopla weer nieuwe image. Laat staan het verhaal over hardware

10 pc's met ander moederbord, hopla weer nieuwe image...

Met RIS heb je multicast, en met 5pc's tegelijk gaat het prima :)

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 18:31
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 12:10:
Tja, RIS met multicast server gedoe.....

Ghost is helemaal klote, want moet ej maar is een dingethje veranderen in je config van je image. Hopla weer nieuwe image. Laat staan het verhaal over hardware

10 pc's met ander moederbord, hopla weer nieuwe image...

Met RIS heb je multicast, en met 5pc's tegelijk gaat het prima :)
Niet zo negatief over Gohst. Ik zit nu tijdelijk op een school waar in het OLC (Open Leer Centrum) circa 80 machines staan met dezelfde hardware config. Kan je vertellen dat Multicast in combo met Ghost dan heel erg lekker werkt :Y) .

[ Voor 2% gewijzigd door Jappo112 op 21-04-2004 12:18 . Reden: Typo ]

Verwijderd

jappo112 schreef op 21 april 2004 @ 12:17:
[...]

Niet zo negatief over Gohst. Ik zit nu tijdelijk op een school waar in het OLC (Open Leer Centrum) circa 80 machines staan met dezelfde hardware config. Kan je vertellen dat Multicast in combo met Ghost dan heel erg lekker werkt :Y) .
Tja, als je RIS hebt, waarom zal je dan nog ghost willen gebruiken, imho

Als je met RIS icm ghost pc's tegelijk gaat installen heb je ook multicast gedoe, of het is zo ingesteld dat je het maar 1x tegelijk kan installen, en dat kan btw onder RIS normaal ook.

En je zegt het goed, zelfde hardware config. Ik zit hier @ work met een netwerk waar ongeveer 1400 werkplekken zijn, lekker ghosten icm met ris :o

Niet dus :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 10:36:
... daar waar de maximale groote van een netwerkschijf op een of andere manier maar 2 GB is.
Vertel eens waar precies je die limiet tegenkomt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Brahiewahiewa schreef op 21 april 2004 @ 12:47:
[...]

Vertel eens waar precies je die limiet tegenkomt
heb zon vermoeden dat hij die limit ziet met zijn ms-dos client :)

dan zie je idd maar 2gb als vrije ruime op je netwerkschijven

waarom gebruikt de TS niet gewoon Windows PE icm RIS, dan kun je ghost32 gebruiken en heb je dat probleem gewoon niet

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

heroic ik zit nogmet het probleem dat ik de images op de server wil hebben!!
kan je mij een mailtje sturen met een beschrijving van hoe je het gedaan hebt met ghost en die ris menu editor en ris :)

of zal ik jou even een mailtje sturen?
(ps. ik kan je mail nie vinden :/ )
Pagina: 1