Probleem met toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04-2025
Ik weet niet of dit de goede plek op het forum is om deze vraag te stellen maar zou niet weten wara anders.
Ik zit met het volgende.
PC: IBM 6792-73G

Als de pc aangezet word werkt alles perfect, maar als er een reboot gedaan word dan wil het toetsenbord niet meer reageren.
Heb het al op 2 verschillende pc's gehad (zelfde image) en al weet ik t hoeveel verschillende toetsenborden (hardware kan dus uitgesloten worden naar mijn mening).
De pc aan laten staan is ook geen optie ;)

iemand een idee hoe dit komt en/of hoe ik dit kan verhelpen??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gaat het hier om een PS/2 of USB keyboard?
Bij USB kunnen er nog een aantal factoren meespelen zoals USB legacy support die wel of niet aanstaat in de bios enz.

• gertjuhh
het is een ps/2 toetsenbord dus dat is het ook niet :s

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gebeurt het alleen bij een soft-reboot (start - afsluiten - opnieuw opstarten), en/of ook bij een harde reboot?
Als dat laatste het geval is is er iets met je hardware mis; anders zit het in de software.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gertjuhh
Sorry ik had het niet helemaal goed begrepen, klein misverstand:

de pc word smorgens aangezet en dan werkt het niet, de pc word dan uitgeschakeld en opnieuw opgestart en dan is het probleem verholpen.

sorry voor het ongemak, ik was nog niet helemaal wakker denk :z

• gertjuhh
niemand meer een idee?
de pc formateren is geen optie want er staat "speciale" software op die er door een extern bedrijf is op gezet...

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46

Wom

gertjuhh schreef op 22 april 2004 @ 09:15:
niemand meer een idee?
de pc formateren is geen optie want er staat "speciale" software op die er door een extern bedrijf is op gezet...
Wat gebeurd er wanneer er een ander toetsenbord op wordt aangesloten ?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Er zijn twee mogelijkheden. Of er is iets mis met je toetsenbordcontroller, of je BIOS heeft issues waardoor je toetsenbordcontroller niet goed aangestuurd wordt. Het beste lijkt me om eerst een BIOS-update te proberen, dan hoef je ook nog geen wijzigingen aan de software uit te voeren.
Windows 98 heeft voor veel zaken drivers, maar die voor de toetsenbordcontroller is niet te updaten. Ik vertrouw de hardware niet.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• gertjuhh
gertjuhh schreef op 21 april 2004 @ 10:28:
Heb het al op 2 verschillende pc's gehad (zelfde image) en al weet ik t hoeveel verschillende toetsenborden
Of het moet zijn dat je bedoelt terwijl de pc aan staat, maar dit lijkt me niet echt nuttig...

• gertjuhh
Ik heb vorige week de bios update gedaan, ook dit heeft niet geholpen.
Zoals ik al zei, dit is de 2e pc al, dus ik neem aan dat er iets fout zit in de software.
We hebben momenteel geen pc van hetzelfde type staan dus kan nog even niet proberen met een andere pc.
Pagina: 1