Toon posts:

[ASP] fout in displayen recordset

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik ben hier vanal aant prulle in asp:

sqls = "select count(*) from das_document_shadow where DOC_TITLE LIKE '%" &x_titel& "%'"
set aantal = conn.execute(sqls)

hier krijg ik nog geen fouten, maar dan wil ik het aantal displayen

<%=aantal("")%>

maar dat lukt niet.
dan begint die gewoon te flippen

de bedoeling uiteindelijk is dat ik DOC_TITLE uit de tabel ga halen en ik dacht op deze manier :

sqls = "select count(*) from das_document_shadow where DOC_TITLE LIKE '%" &x_titel& "%'"
Set rsparameter = conn.execute(sqls)
while (not rsparameter.eof)
titel = rsparameter("DOC_TITLE")
wend

maar dat lukt ook niet. de fout zit volgens mij bij het feit dat er meerdere resultaten kunnen voorkomen en dat ik dan een soort van index moet meegeven maar ik weet niet goed hoe

IK HEB GEDEBUGD VIA IE, maar ik krijg geen foutmelding, het ding begint gewoon fel te trillen

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:25
Je hebt al eens een waarschuwing gekregen over het heropenen van gesloten topics, dus waarom doe je het opnieuw?
Debuggen is heel wat anders dan 'naar foutmeldingen' kijken; debuggen is stap voor stap kijken wat er gebeurd, en kijken waar het verkeerd loopt, en waarom.
Trouwens, met zo'n foutmeldingen als 'het begint te flippen', kunnen we toch niks.

Check wat er gebeurt, neem er eventueel een manual bij en kijk eens in de p&w faq en zoek eens naar 'hoe debuggen'.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.