Toon posts:

[98] Invalid system disk bij booten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HELP!!!

windows 98 wil niet booten, hij geeft aan dat hij geen boot schijf vind terwijl die wel de harde schijf vind, ik heb al scandisk gedraait om de kijken of er wat beschadigt is maar dat is ook niet het geval. alle bestanden staan er wel op van command.com tot fdisk.exe want ik had hem opgestard met floppy en hij gaf aan dat alles erop staat...

maar hij boot 98 niet

als iemand een oplossing weet, please reply..........

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je bios openen en daarin de harde schijf instellen als boot disk.

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
Heb je de boot-schijf wel active gemaakt??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Verwijderd

Topicstarter
ja hij staat ingesteld als boot schijf alleen het probleem is hij deed het gisteren wel maar vanmorgen gaf hij dat probleem.

Verwijderd

Dus hij staat nog wel in de boot sequence?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Klinkt alsof je van een bootflop copy a:\*.* c: hebt gedaan: Dat werkt dus niet.

Schijf bootable maken:
FDisk -> zoek de primaire partitie van je bootbare harde schijf op en zet die op "Active". Als ie daar al op staat geen wijziging.
Zet je command prompt op de C-Schijf en tik in "Fdisk /mbr". Dit fixt een foutieve bootsector (wil nog wel ns gebeuren als je je HD uit een WinXP install trekt en er dan gewoon DOS op gooit.)
Stop een systeemflop met het programmatje "sys.com" in je flopdrive, en tik in "sys c:". Dit zet het systeem van je flop, inclusief verborgen systeembestanden, over op je C schijf.

Hierna kun je booten.

PS: Wel zo handig als je even je -exacte- foutmelding erbij geeft. Wat zegt ie waarom kan ie niet booten van de HD?

[ Voor 13% gewijzigd door Aetje op 21-04-2004 10:32 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 10:29:
Dus hij staat nog wel in de boot sequence?
ja staat goed...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 21 april 2004 @ 10:31:
PS: Wel zo handig als je even je -exacte- foutmelding erbij geeft. Wat zegt ie waarom kan ie niet booten van de HD?
hij geeft als foutmelding "invalid system disk, please replace the disk"

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zet in het vervolg zelf even het OS in je topictitel :)

wel harde schijf gevonden maar boot windows niet > [98] Invalid system disk bij booten *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 21 april 2004 @ 10:40:
Zet in het vervolg zelf even het OS in je topictitel :)

wel harde schijf gevonden maar boot windows niet > [98] Invalid system disk bij booten *
sorry i'm new here 8)7 B)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 10:35:
[...]

hij geeft als foutmelding "invalid system disk, please replace the disk"
Das normaal een melding dat de flop er nog in zit he...

Probeer eens een BIOS reset.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie in je profiel toch echt staan "Geregistreerd op Tuesday 29 April 2003 08:49". Verder is het nieuw zijn op een forum geen geldig excuus om niet de FAQ met bijvoorbeeld de huisregels te lezen.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 21 april 2004 @ 11:09:
[...]

Ik zie in je profiel toch echt staan "Geregistreerd op Tuesday 29 April 2003 08:49". Verder is het nieuw zijn op een forum geen geldig excuus om niet de FAQ met bijvoorbeeld de huisregels te lezen.
toen heb ik me geregistreed..

volgende keer doe ik het goed

Verwijderd

Topicstarter
het is al gefixt

bedankt iedereen

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 12:06:
het is al gefixt

bedankt iedereen
Zou je even willen vertellen wat nou de oplossing was? :)

Dat is wel zo makkelijk voor mensen die de search gebruiken en op dit topic stuiten :)

Alvast bedankt :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
msdos.sys was leeg, hoe weet ik ook niet (misschien een virus)

gewoon msdos.sys kopieren van een andere pc, toen deed die het weer
Pagina: 1