Office 2003 vraagt CD, zelfs na volledige install

Pagina: 1
Acties:

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat een vreemd probleem zeg.... Ik installeer Office2003 PRO op een pc, ik klik aan dat ik een volledige installatie wil. Alles installeert prima en alles lijkt te werken.

Als ik dan één voor één de programma's ga draaien dan krijg ik bij al die programma's het 'setup is bezig met het voltooien bla bla' dialoogje en die doet nog wat laatste handelingen en dan werkt alles. Soms echter, werkt dit niet en dan zegt hij:

"Een vereist bestand SKU011.CAB kan niet worden gevonden"

Dan moet ik dus de CD er weer instoppen, voltooit hij de installatie en werkt alles weer. Ik dacht eerst dat dit toevallig één keer was, maar nu kom ik erachter dat hij wel vaak om die CD vraagt. Als ik namelijk een nieuwe gebruiker aanmaak op mijn pc dan gaat hij nadat ik aangemeld ben als nieuwe gebruiker ook weer de setup voltooien en dan krijg ik vrijwel meteen die dialoog met bovenstaande melding.

Ik bouw dus ook regelmatig via mijn zaak PC's voor klanten die Office erbij kopen en ook die bellen mij dus nogal eens met dit probleem (wat natuurlijk wel opgelost kan worden met de CD...... maargoed, het is gewoon irritant).

Wat kan ik nou doen om die CD aan z'n verstand te brengen dat hij ECHT alles moet installeren op de HD?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is het niet mogelijk om de Office CD eerst naar de harde schijf te kopieren; en daarvanuit te installeren? Kijk ook hier even bij :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Toink
  • Niet online
Via google zie ik trouwens dat er meer mensen zijn met dit probleem. :/ Op de door jouw gegeven link komt het probleem ook (onbeantwoord) aan de orde.

[ Voor 36% gewijzigd door Toink op 21-04-2004 10:13 ]

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 23:38
Bij het einde van de instrallatie zelf, krijg je twee vragen. Een daarvan is of je Update's wilt gaan downloaden op Internet, en de ander is of je de installatie bestanden wilt verwijderen. Het is waarschijnlijk zo dat als je deze niet verwijderd, dat er vervolgends niet wordt gevraagd voor de CD.

Succes...

• Toink
  • Niet online
Shaggy_NL, volgens mij is dit de oplossing. Ik heb net een nieuwe pc geinstalleerd en volgens mij werkt het nu prima!