Chello: omzetting Eurodocsis, moet het? NEE!

Pagina: 1
Acties:

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01-2025

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
Er zijn al een paar draadjes geweest in verschillende fora over verschillende insteken, maar geen een had de conclusie die ik bevestigd heb gekregen en het lijkt me dat veel mensen deze informatie zeer op prijs stellen. Vandaar dit topic:

Naar aanleiding van de brief die ik binnen kreeg van Chello ben ik op GoT aan het zoeken geweest naar meer informatie.

Waar ik mee zat... het doet het! het doet het goed! en dan is mijn moto... blijf er met je takken vanaf! :)

De vragen die ik had waren:

- moet ik 'mijn' modem inleveren, en zoja, kan men mij dat dan ajb aanwijzen in de algemene voorwaarden.
- wat nou als ik de boel niet meer aan de praat krijg, wie komt er dan langs, wanneer, hoe snel en wie betaald dat?
- nav artikel cheloo.com;ik heb geen behoefte aan dat downloadgedoe en zeker geen zin om zo'n bandwithcontroller tool te gaan installen al dan niet reggen of elke x dagen een nieuwe te downloaden/installen/uitvogelen. Als ik dan toch moet, dan alleen als dit probleem is ondervangen, want ik vertik het om een slechtere verbinding ervoor terug te krijgen (oud consumentenbond verhaal, krijg je altijd gelijk).

Normaal sta ik niet zo snel op me achterste benen en al helemaal niet bij Chello omdat het al jaren redelijk draait (nadruk op redelijk) maar ik vermijd als het maar even kan elke situatie die me in de problemen kan brengen... zelfs als je daar eerst zelf wat problemen voor moet maken.

Ik ben gaan bellen en dit is wat eruit kwam:

Eerst gesproken met iemand onder de optie: Omzetten Eurodocsis (optie 2 > 3), die wist wel technische vragen te beantwoorden (nee meneer, alleen Chello Plus ondersteunen we een Wifi router) aangezien deze optie doorlinkt naar de storingsdienst, maar wist geen antwoord te geven op de rechten en plichten van mij als consument...

Via een omweg van de klantenservice (optie 2 > 2) kwam ik terrecht in Overijssel?? (optie 2 > 4) en op die afdeling liep iemand rond met genoeg kennis van de algemene voorwaarden om me na een klein overleg doodleuk te vertellen dat ik prima mocht blijven zitten zoals ik nu zat.

Mijn insteek was dat ik gewoon een erg tevreden klant ben die het motto hanteert; "If it aint broke, don't fix it", met een geschiedenis waarin al genoeg was voorgevalen zonder daarover in detail te willen treden omdat het achter ons lag.

Hun planning is dat het Lancity modem binnen 4,5 week (waarschijnlijk in mijn gebied, Zaanstreek) omgewisseld is, echter ze hebben al vertraging/

Sowieso word het Lancity platform nog minstens tot eind van dit jaar volledig ondersteund ongeacht of je particulier of zakelijk bent.

Pas daarna zal er een oplossing worden gezocht voor mensen die nog niet geswitched zijn, en ook dan geld dat je er eenzelfde zoniet betere dienst voor terug moet krijgen.

Wat men ook bevestigde is dat het Lancity modem gewoon meegaat in de volgende snelheids upgrade (van 1,5Mbps naar 2,5) en dat ze inderdaad ook de max van de nieuwe diensten aankunnen te weten 10Mbps.

Ik heb mezelf ervan verzekerd dat ik zelf geen verdere actie hoef te ondernemen en dat erin me dossier staat dat de situatie bij het oude blijft.

Wat me alleen een beetje pijn deed was het pusherige van die brief en ik vond het jammer dat Chello ook zijn medewerkers niet goed had ingelicht dat het geen verplichting was. De meeste wilde me vertellen dat het moest maar konden niet aangeven hoe de vork in de steel zat en gokte maar een beetje.

Had ik niet toegang gehad tot t.net en had ik hier niet 3-4 draadjes eerst gelezen dan had ik volgende week geheid problemen gehad met me wifi netwerkje.

Conclusie: het is een optie, geen verplichting! Blijf dus lekker zitten waar je zit het komende jaar en geniet van de volgende snelheidsupgrade zonder problemen. ;)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Mja ik weet niet ik zou best wel een nieuw modem willen hebben, waarom niet :) Uiteindelijk krijg je toch wel een nieuw modem, nu zou je kunnen zeggen lekker wachten tot iedereen em heeft en alle kinder ziektes er uit zijn. Dat is idd ook een optie ja.

Maar persoonlijk zou ik nieuwe nemen. :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik wens je veel sterkte aan het eind van het jaar als ze toch dat lancity eruit gooien ;)
Zit jij met je modem, moet je wachten tot er een monteur beschikbaar is om _dan_ je modem om te ruilen en je op eurodocsis te zetten.
Dat je dan een tijdje zonder internet zit is niet onmogelijk dan, zeker aangezien je al de mogelijkheid heb gehad om hem om te ruilen.

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
@Erkens, dat zie je fout imo. :)
Waarom zou de service dan opeens minder zijn, waarom zouden ze het eropeens 'uitgooien' ipv uitfaseren zoals dat nu gebeurd.
Je stelt alsof diegene die nu hun Lancity behouden zich 'koppig' gedragen en dat Chello daar voor een vorm van straf zou toepassen wat natuurlijk niet zo is ;)
Sterker nog, de vorige keer toen ik ongewild in een migratie zat (eerst van A2000 naar UPC en later Chello) hield ik er een extra telefoonlijn aan over en nog heel lang behield ik extra mailboxen en een zeer ruime homepage in een tijd dat 50Mb nog veel was :) )

@SithWarrior, nieuw is goed? of hebbuh hebbuh hebbuh hehehe :P

We zien het wel eind van het jaar, of wellicht pas volgend jaar gezien alle vetragingen.
Ik ben bijzonder tevreden over me huidige verbinding, sterker nog, denk niet dat hij ooit zo stabiel en snel is geweest als de laatste maanden en zeker niet sinds de snelheidsupgrade.

Het enige minpuntje is wellicht dat wanneer ikl BF1942 speel en er af en toe door een piek afgepleurd wordt, maar imo heb je zoiets wel bij elke provider en zoniet, dan is er wel weer wat anders.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Verwijderd

als chello classic gebruiker ( sinds lange tijd ) verwonder ik mij wel over de snelheid, was die 188 kb in 't begin, sinds een paar maanden is dit zo'n 40 kb gemiddeld. heb netlimiter geprobeerd maar hielp niet veel ( heb nog oude modem ).
Ik zit dus braaf te wachten op de beloofde snelheidsverhoging, maar laat ze eerst maar es de oude snelheid weer halen. ( ik ga niet gelijk bellen omdat ik redelijk wat binnenhaal, en geen slapende honden wakker maak, aangezien de fair-use policy soms aangehaald wordt.)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

yared schreef op 21 april 2004 @ 11:28:
@Erkens, dat zie je fout imo. :)
Waarom zou de service dan opeens minder zijn, waarom zouden ze het eropeens 'uitgooien' ipv uitfaseren zoals dat nu gebeurd.
Ze zijn ze juist nu aan het uitfaseren, en tja als je daar niet aan mee doet, krijg je dat ze aan het eind er allemaal in een keer uit moeten ;)
Je stelt alsof diegene die nu hun Lancity behouden zich 'koppig' gedragen en dat Chello daar voor een vorm van straf zou toepassen wat natuurlijk niet zo is ;)
Ik had het niet over een "straf" maar gewoon minder aandacht aan de "weigeraars".
"Problemen? -> neem dat eurodocsis modem"

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 09:22

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Veel plezier met je lancity modem als chello alleen nog maar een eurodocsis netwerk draait. (wat logisch is, dat moment komt er) Dan mag je inderdaad een tijdje wachten op een monteur+docsis modem.
3+ jaar geleden had multikabel(guttegut wat loopt chello gigantisch achter kwa techniek..) hetzelfde verhaal, alles vervangen door docsis, en toen ging het oude netwerk eruit...

ps:
--
- moet ik 'mijn' modem inleveren, en zoja, kan men mij dat dan ajb aanwijzen in de algemene voorwaarden.
--

Ja, want het is niet JOUW modem.

[ Voor 54% gewijzigd door Max|Burn op 21-04-2004 13:28 ]

ma ma ma ma ma macron one

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-01 19:17
T''is heel makkelijk. Je neemt een dienst af bij chello, niet een modem.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Klaaz Vaak schreef op 21 april 2004 @ 13:51:
T''is heel makkelijk. Je neemt een dienst af bij chello, niet een modem.
o?
chello levert met deze dienst een modem, en dus is dat modem een deel van die dienst imo.
Als ze de technologie willen veranderen om jou zodoende een betere dienst te kunnen leveren dan lijkt het me opzich erg logisch dat je modem vervangent dient te worden ;)
Tja en dan opgegeven moment stopt Chello met het ondersteunen van de "weigeraars" heel logisch imo.

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
@Maxburn en Erkens, lees nou eerst eens hoe de vork in de steel zit, zoek eens op dit onderwerp binnen t.net zoals ik al aangaf in me startpost voordat je je ongefundeerde mening erover geeft ;)

Zeg gaan van 4 naar 3 platforms voor de consument. Voor de zakelijke gebruiker blijft Lancity gewoon nog bestaan, wellicht tot in lengte van dagen.

Waar mijn post over gaat is dat veel mensen niet weten dat weliswaar de brief doet overkomen alsof het een 'moetje' is en een aanpassing van de service maar dat dat dus compleet onzin is. De dienst zoals die nu is blijft gewoon bestaan.

@Duivelsmurf, ik zit sinds de upgrade op 189Kbps als ik een BF mod download via de 1000mbit pijp van Kabelfoon... ben ERG tevreden. :D

[ Voor 25% gewijzigd door yared op 21-04-2004 20:29 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

yared schreef op 21 april 2004 @ 20:28:
@Maxburn en Erkens, lees nou eerst eens hoe de vork in de steel zit, zoek eens op dit onderwerp binnen t.net zoals ik al aangaf in me startpost voordat je je ongefundeerde mening erover geeft ;)
jij komt hier wel een topic openen ter discussie, maar vermeld geen bronnen? waarom zou ik dat wel doen dan?
Zeg gaan van 4 naar 3 platforms voor de consument. Voor de zakelijke gebruiker blijft Lancity gewoon nog bestaan, wellicht tot in lengte van dagen.

Waar mijn post over gaat is dat veel mensen niet weten dat weliswaar de brief doet overkomen alsof het een 'moetje' is en een aanpassing van de service maar dat dat dus compleet onzin is. De dienst zoals die nu is blijft gewoon bestaan.
juist, daar waar het nieuwe platform nieuwe mogelijkheden biedt blijf je achter met wat je nu hebt.

• Lewis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06-2023
Ik zou er inderdaad ook bronnen voor willen zien. Ik zit met het zelfde probleem in regio Zaanstreek. Men komt binnen een week het modem omruilen en ik heb het idee dat het wel degelijk dwingend is. De laatste weken merk ik meer uitval en meer storingen dan in de periode ervoor. Dat doet mij vermoeden dat ze de capaciteit en het onderhoud geleidelijk aan terugschroeven tot het nulpunt als iedereen zijn modem heeft omgeruild.

Ik zou ook liever het Lancity systeem houden, want het werkt al jaren prima. Nieuwe diensten die niet ondersteund zouden worden zeggen me nog weinig. Het is en blijft internet. Ik heb wel het idee dat mensen die weigeren hun Lancity af te staan geen gebruik kunnen maken van de nieuwe aangekondigde snelheid. Je zal dan dus op het oude niveau blijven zitten. Totdat ze het netwerk helemaal niet meer ondersteunen.

Dat ze het wel blijven ondersteunen voor bedrijven zegt niks. Er zullen hooguit een paar particulieren weigeren het modem om te ruilen. Het ligt er voor de hand dat deze mensen op een gegeven moment gewoon pech hebben en hun internetverbinding slechter zien worden totdat het op een kwade dag is verdwenen. Als dat niet het geval is zou ik graag een bron willen zien waaruit het tegendeel blijkt. Met wat vage toezeggingen van een MBO helpdeskmedewerkers kan je niet echt veel.

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
Lewis schreef op 21 april 2004 @ 22:38:
Ik zou er inderdaad ook bronnen voor willen zien. Ik zit met het zelfde probleem in regio Zaanstreek. Men komt binnen een week het modem omruilen en ik heb het idee dat het wel degelijk dwingend is. De laatste weken merk ik meer uitval en meer storingen dan in de periode ervoor. Dat doet mij vermoeden dat ze de capaciteit en het onderhoud geleidelijk aan terugschroeven tot het nulpunt als iedereen zijn modem heeft omgeruild.

Ik zou ook liever het Lancity systeem houden, want het werkt al jaren prima. Nieuwe diensten die niet ondersteund zouden worden zeggen me nog weinig. Het is en blijft internet. Ik heb wel het idee dat mensen die weigeren hun Lancity af te staan geen gebruik kunnen maken van de nieuwe aangekondigde snelheid. Je zal dan dus op het oude niveau blijven zitten. Totdat ze het netwerk helemaal niet meer ondersteunen.

Dat ze het wel blijven ondersteunen voor bedrijven zegt niks. Er zullen hooguit een paar particulieren weigeren het modem om te ruilen. Het ligt er voor de hand dat deze mensen op een gegeven moment gewoon pech hebben en hun internetverbinding slechter zien worden totdat het op een kwade dag is verdwenen. Als dat niet het geval is zou ik graag een bron willen zien waaruit het tegendeel blijkt. Met wat vage toezeggingen van een MBO helpdeskmedewerkers kan je niet echt veel.
Lewis, ik zit in Krommenie, er veranderd niks aan je systeem. Storingen die je nu hebt kun je voor hetzelfde geld ook met het nieuwe modem hebben. Bel gewoon, vraag door, gebruik de vragen uit me startpost en krijg je eigen bevestiging. Er is absoluut geen directe noodzaak tot het omwisselen van je modem. Zorg wel dat ze het aantekenen in je dossier, zodat de koerier niet voor niks komt.

Lees nog even goed de startpost door, de meeste van je vragen worden erin beantwoord, zoals; het lancity ondersteund snelheden tot 10Mbps en zal binnenkort gewoon meegaan naar de volgende upgrade van 2,5Mpbs

@Erkens doe nou gewoon eens wat iemand suggereert ipv er gewoon lekker op door blijven gaan... Dit is wel een discussie forum, maar graag wel eentje waar niet iedereen zomaar wat roept.

In de startpost staat:
Er zijn al een paar draadjes geweest in verschillende fora over verschillende insteken, maar geen een had de conclusie die ik bevestigd heb gekregen en het lijkt me dat veel mensen deze informatie zeer op prijs stellen. Vandaar dit topic:
Zoek dus eens op 'chello eurodocsis' ;)

OT: Trouwens, ook op een discussie forum staat niet alles ter discussie alleen maar omdat we dan lekker kunnen discusseren, dat heet het opzoeken van een conflict situatie. ;)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

yared schreef op 22 april 2004 @ 00:09:
Storingen die je nu hebt kun je voor hetzelfde geld ook met het nieuwe modem hebben.
maar dat hoeft dus niet ;)
dacht je nu echt dat chello nog veel moeite gaat doen om dat lancity goed draaiend te houden? jij laat je ook snel wat wijs maken :D
Lees nog even goed de startpost door, de meeste van je vragen worden erin beantwoord, zoals; het lancity ondersteund snelheden tot 10Mbps en zal binnenkort gewoon meegaan naar de volgende upgrade van 2,5Mpbs
maar toch mist er een bron :X
@Erkens doe nou gewoon eens wat iemand suggereert ipv er gewoon lekker op door blijven gaan... Dit is wel een discussie forum, maar graag wel eentje waar niet iedereen zomaar wat roept.
ik kom tot mijn standpunt door logisch nadenken en gezond verstand te gebruiken. Bedrijven als UPC/Chello willen geld verdienen, en hoe doe je dat? Juist alles op een manier gaan regelen zonder allerlei "uitzonderingen".
In de startpost staat:

[...]
Zoek dus eens op 'chello eurodocsis' ;)
"er zijn 95 resultaten gevonden, die staan onderaan dit form"
lekker algemene zoekquery :X
nee, niet echt een bron ;)
OT: Trouwens, ook op een discussie forum staat niet alles ter discussie alleen maar omdat we dan lekker kunnen discusseren, dat heet het opzoeken van een conflict situatie. ;)
gezien de topictitle ga ik er vanuit dat je dit ter discussie wilt stellen, maar idd zonder echte bronnen is het lastig discussieren en dus jij hebt gelijk _o_ :O

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Och hier zijn ze al ettelijke keren het com21 platform aan het uitfaseren geweest....
Doch 't werkt nog steeds.

Iedere keer is het even bellen van "hoe houd ik mijn vaste IP wat ik volgens mijn contract hebt, en bel maar terug als je dat weet, en op schrift opgestuurd hebt voor een afspraak om de modem om te wisselen."

En vervolgens hoor je er niets meer van... en 't werkt ook nog steeds perfect (zover dat mogelijk is met chello)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

yared schreef op 21 april 2004 @ 10:05:

De vragen die ik had waren:

- wat nou als ik de boel niet meer aan de praat krijg, wie komt er dan langs, wanneer, hoe snel en wie betaald dat?
- nav artikel cheloo.com;ik heb geen behoefte aan dat downloadgedoe en zeker geen zin om zo'n bandwithcontroller tool te gaan installen al dan niet reggen of elke x dagen een nieuwe te downloaden/installen/uitvogelen. Als ik dan toch moet, dan alleen als dit probleem is ondervangen, want ik vertik het om een slechtere verbinding ervoor terug te krijgen (oud consumentenbond verhaal, krijg je altijd gelijk).
- "Jou" oude modem moet je inderdaad inleveren. Dit kan je doen door het op te sturen naar hun antwoordnummer in nijmegen, of het af te geven bij 1 van de UPC stores (o.a. in zutphen, nijmegen..) "Jou" met betrekking tot dat er niks van jou bij zit. Je hebt de modem in bruikleen. Het enige wat je er voor betaald hebt is de borg. Deze krijg je op je rekening gestort na ontvangst in een UPC store, of bij ontvangst van het pakketje. Bij de nieuwe doe-het-zelf pakketten betaal je ook installatiekosten. Dit alleen bij de goedkope versies. Kosten: Voor het aanmaken van je account, je activeren, 3 A4tjes, beetje inkt, blablablabla. Die ben je dus wel kwijt. Wel heeft UPC tegenwoordig een service dat als het niet bevalt, je het binnen een maand kan opzeggen.
- Mocht het niet lukken? Kosten: Kosten die je normaal aan de monteur zou betalen, of kosten van een Basis, of van een Volledige installatie. Tijd dat het gaat duren? Zelfde tijd dat je normaal zou moeten wachten tot een monteur langs zou komen (per regio verschillend)
- De enige manier volgens chello om je dataverkeer te meten is via http://datagebruik.chello.nl Hier kan je inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord, en kan je je dataverkeer zien

• Lewis
yared schreef op 22 april 2004 @ 00:09:
[...]
Storingen die je nu hebt kun je voor hetzelfde geld ook met het nieuwe modem hebben.
Dat is inderdaad de grootste zorg. Het oude systeem werkt, van het nieuwe systeem moet ik het maar afwachten. Ik sprak alleen enkele vermoedens uit. Uiteraard kan ik contact opnemen met Chello, maar ik vraag me af in hoeverre de mensen die daar zitten echt weten waar het om draait. Ik geloof best dat als ik doorvraag met de vragen die je noemt ik te horen krijg wat ik uiteindelijk wil horen. Voor hetzelfde geld kan de Chello-medewerker zoiets hebben van: "meneer, doet u maar wat u niet laten kan" terwijl UPC aan het einde van 2004 besluit de stekker eruit te trekken voor particulieren.

Bij deze zaak heb ik het upgrade gevoel wat je ook bij oude software hebt. Men vraagt je talloze malen om up te graden. Je doet het niet want het werkt volgens iedereen prima. Totdat het geleidelijk aan ophoudt. Wat doe je dan? Of een ander scenario: je houdt je Lancity, zegt de koerier voor het nieuwe modem af en je Lancity gaat kapot en de monteur kan pas na maanden komen.

Ik begrijp zowel jouw standpunt als die van UPC. Beide partijen hebben belangen, maar je weet nooit hoe het loopt. Hoe lang nog met het Lancity netwerk? Jammer dat daar geen bron voor is.
Ik ken de specificaties van de Lancity. Uiteraard kan het modem de snelheid aan. Dat betekent echter niet dat je de snelheid daadwerkelijk toegewezen krijgt met een Lancity. UPC kan zoiets hebben van: "zolang je met een oud modem zit, krijg je de nieuwe snelheid niet". Een Chellomedewerker kan ook hier je zin geven. "Natuurlijk meneer, ook de oude modems gaan mee". Eerst zien dan geloven. En wat als het niet gebeurt? Je kan je nergens op beroepen. Want UPC heeft gesteld dat je de nieuwe snelheid pas kan krijgen met een Eurodocsis.

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
Lewis schreef op 22 april 2004 @ 00:31:
[...]

Ik ken de specificaties van de Lancity. Uiteraard kan het modem de snelheid aan. Dat betekent echter niet dat je de snelheid daadwerkelijk toegewezen krijgt met een Lancity. UPC kan zoiets hebben van: "zolang je met een oud modem zit, krijg je de nieuwe snelheid niet". Een Chellomedewerker kan ook hier je zin geven. "Natuurlijk meneer, ook de oude modems gaan mee". Eerst zien dan geloven. En wat als het niet gebeurt? Je kan je nergens op beroepen. Want UPC heeft gesteld dat je de nieuwe snelheid pas kan krijgen met een Eurodocsis.
Je hebt helemaal gelijk :D eerst zien dan geloven.

Wil ik wel bij opmerken dat ze het niet op modemnivo upgraden maar gewoon op platform nivo, en de Lancity modems gaan waarschijnlijk eerder dan de overige modems omhoog. tenzij ze voor het eerst omgekeerde wereld toepassen en eerst de consument doen en dan pas het zakelijke netwerk.

@Firefly bedankt voor je antwoord, echter het was gesteld in verleden tijd.
Niemand betwist het eigendom van de modem, waar het om draaide (verleden tijd) is blijft de huidige dienst bestaan en zoja,kan je er gebruik van blijven maken. De brief die Chello stuurde deed het voorkomen of het noodzaak was, een moetje en je moest ook nog even ervoor zorgen dat je tussen 16.00-21.30 thuis was op een termijn waarop ik me agenda al vol had zitten (binnen een week). Chello probeerd gewoon net als elk commercieel bedrijf geld te verdienen en dat is hun, en ook mijn werkgever goed recht. Echter bij mij had deze brief in deze stijl absoluut niet de deur uitgegaan. Mijn baas noemt dit soort brieven 'advocatenvoeder' en gelijk heeft ie :D

• Lewis
Je hebt helemaal gelijk eerst zien dan geloven.
Dus, ga je doorzetten? Je Lancity houden en zien wat er gebeurt? Of toch op een gegeven moment eieren voor je geld kiezen en overstappen naar Eurodocsis? ;)
Wil ik wel bij opmerken dat ze het niet op modemnivo upgraden maar gewoon op platform nivo, en de Lancity modems gaan waarschijnlijk eerder dan de overige modems omhoog. tenzij ze voor het eerst omgekeerde wereld toepassen en eerst de consument doen en dan pas het zakelijke netwerk.
Waarom niet op modemniveau? Klanten hebben op een platform hetzelfde modem, maar verschillende snelheden. Want: verschillende abonnementen. Een heel platform omhoog gooien qua snelheid geeft niet het gewenste resultaat.

Stel dat het inderdaad platform niveau is. UPC kan besluiten om alleen het zakelijke deel van Lancity op te waarderen en dus niet het consumentendeel. Want als het goed is zijn daar alle klanten vertrokken.
Echter bij mij had deze brief in deze stijl absoluut niet de deur uitgegaan. Mijn baas noemt dit soort brieven 'advocatenvoeder' en gelijk heeft ie
Is het eigenlijk geen principe kwestie? Wil je nu op Lancity blijven omdat het werkt, of blijf je nu enkel vanwege de dwingende brief? Stel dat de brief netter was geweest, had je dan wel ingestemd met de ruilactie?

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
Lewis schreef op 22 april 2004 @ 01:08:
[...]

Dus, ga je doorzetten? Je Lancity houden en zien wat er gebeurt? Of toch op een gegeven moment eieren voor je geld kiezen en overstappen naar Eurodocsis? ;)

[...]

Waarom niet op modemniveau? Klanten hebben op een platform hetzelfde modem, maar verschillende snelheden. Want: verschillende abonnementen. Een heel platform omhoog gooien qua snelheid geeft niet het gewenste resultaat.

Stel dat het inderdaad platform niveau is. UPC kan besluiten om alleen het zakelijke deel van Lancity op te waarderen en dus niet het consumentendeel. Want als het goed is zijn daar alle klanten vertrokken.

[...]

Is het eigenlijk geen principe kwestie? Wil je nu op Lancity blijven omdat het werkt, of blijf je nu enkel vanwege de dwingende brief? Stel dat de brief netter was geweest, had je dan wel ingestemd met de ruilactie?
De brief heeft er niks mee te maken, die is idd bagger, maar eerder het feit dat ie zo onduidelijk was heeft me actie doen ondernemen.

Het is niet een kwestie van 'doorzetten' .
Je doet het voorkomen alsof ik een of ander risico neem :P
Ik blijf gewoon op het Lancity platform samen met een paar duizend andere.
Het werkt prima, ondersteund alles, gaat ook mee in de volgende upgrade (heb nog even gebeld) en ik hoef niet moeilijk te doen met me wifi router.

• Lewis
Je doet het voorkomen alsof ik een of ander risico neem
Het blijft moeilijk in te schatten of er een risico wordt genomen. Diensten van A2000 zijn echter de afgelopen jaren afgebouwd. Zo werkt de people-server van A2000 ook niet meer evenals de nieuwsgroepen van A2000. IP's die hier worden afgegeven hebben ook een naam @a2000.nl. Het is niet ondenkelijk dat het ophoudt. Hoe weet je of er daadwerkelijk enkele duizenden mensen zijn die op het Lancity netwerk blijven? Exclusief de zakelijke partners dan?
Het werkt prima, ondersteund alles, gaat ook mee in de volgende upgrade (heb nog even gebeld)
Heb je ook gevraagd wanneer of op welke termijn de upgrade gaat plaatsvinden? Dat is wel interessant. :)

• Sybr_E-N
  • Laatst online: 23-02 21:15
Ik snap je probleem niet echt helemaal. Je wordt op een nieuw platform gekwakt welke naar verloop van tijd alleen nog maar zal worden ondersteund. Com21 ed gaan er allemaal uit, op een dag houd het gewoon op heb jij geen verbinding meer.

Nu komt er een persoon (monteur of koerier) met nieuw modem, jij geeft je oude modem aan die persoon. Je sluit het nieuwe modem aan, volgens mij moet het MAC-adres nog worden gegistreerd dagje later zit jij op het nieuwe netwerk.

• Lewis
Com21 ed gaan er allemaal uit, op een dag houd het gewoon op heb jij geen verbinding meer.
Dat is nu juist het punt van de discussie. Houden alle platformen op met bestaan zodat je wel moet overstappen, of is het niet dringend en blijven de oudere platformen nog wel bestaan. De brief en de berichten van UPC doen het eerste vermoeden, anderen stellen het tweede.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Sybr_E-N schreef op 22 april 2004 @ 20:17:
Nu komt er een persoon (monteur of koerier) met nieuw modem, jij geeft je oude modem aan die persoon. Je sluit het nieuwe modem aan, volgens mij moet het MAC-adres nog worden gegistreerd dagje later zit jij op het nieuwe netwerk.
correctie, paar minuten later ;)

• Sybr_E-N
  • Laatst online: 23-02 21:15
Erkens schreef op 22 april 2004 @ 21:11:
[...]

correctie, paar minuten later ;)
Thnx.

Klopt ja, UPC hoeft alleen maar een vinkje aan te klikken.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Chello maakt kosten om mensen op een ander platform te krijgen. Het lijkt mij een rare zet als zij het platform waar zij de mensen van af gaan halen dan nog blijven ondersteunen, zonde van het geld.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Sybr_E-N schreef op 22 april 2004 @ 21:13:
[...]

Thnx.

Klopt ja, UPC hoeft alleen maar een vinkje aan te klikken.
yup, de monteur belt met UPC die zetten je verbinding op het eurodocsis platform, en vervolgens kan je op de site van upc je mac adres opgeven en modem resetten en je verbinding is een feit.

• Lewis
Een oud topic, maar ik ben toch benieuwd hoe het is afgelopen. Yared, heb je nog steeds je Lancity modem en heeft men daadwerkelijk de snelheidsverhoging doorgevoerd?

Verwijderd

alle lan city zooi gaat er uit....

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
Lewis schreef op 20 juni 2004 @ 21:37:
Een oud topic, maar ik ben toch benieuwd hoe het is afgelopen. Yared, heb je nog steeds je Lancity modem en heeft men daadwerkelijk de snelheidsverhoging doorgevoerd?
Idd, heb hem nog steeds, en volgens een aardige mevrouw gaan ze een oplossing zoeken. Je moet naar de 'factuur' afdeling van UPC (optie 4 geloof ik) gaan en daar zitten mensen die gewend zijn wat ingewikkeldere vragen te beantwoorden.

Deze dame legde me heel aardig uit dat het wat hun betreft beter uitkwam maar ze in principe geen noodzaak zien om me nu om te zetten (kreeg namelijk een 2e brief omdat het bedrijf wat de omwisseling regelde totaal niks had doorgegeven over de 1e poging). Ik heb uitgelegd wederom dat ik zeer happy the peppie ben met me huidige situatie.

Ik zit nu met wifi, en dat omzetten is voor mij netwerkn00b ingewikkelder. Normaal gesproken mocht ik met mijn A2000 aansluiting wel een netwerk hebben, later is dit aangepast in de voorwaarden en kreeg ik gratis een 2e telefoonlijn die ik nog nooit heb gebruikt maar wel al 2 jaar heb 8)7

Me doel is een monteur de boel te laten omzetten voor nop, dan weet ik zeker dat het de volgende keer dat ik de boel opstart het het ook gewoon doet.

Als ik dat niet voormekaar krijg kan ik zeker tot oktober volgens deze dame gebruik maken van me huidige situatie en zullen ze tegen die tijd een nieuwe oplossing zoeken voor die paar gebruikers (ben niet de enige) die nog prive op lancity zitten.

Zakelijke platform uitfaseren duurt nog heel lang, en ook de prive personen loopt al een maand achter doordat het omwisselen langzaam gaat (ze kunnen minder afspraken per dag aan dan ze UPC hadden toegezegd).

Verwijderd

als je aan cable 1 door geeft dat je een monteur wilt kom er gratis een monteur langs

• SithWarrior
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Als upc wil betalen wel ja, anders komt ie echt niet gratis langs hoor :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

er is voor een x % rekening gehouden die eigenlijk een monteur wil hebben...

• Lewis
Idd, heb hem nog steeds, en volgens een aardige mevrouw gaan ze een oplossing zoeken. Je moet naar de 'factuur' afdeling van UPC (optie 4 geloof ik) gaan en daar zitten mensen die gewend zijn wat ingewikkeldere vragen te beantwoorden.
Heel interessant. Ik heb het idee dat men bij UPC de ene keer iets anders beweert dan de andere keer. Ik kom bij de servicelijn steeds binnen via optie 2 (Chello internet) en dan optie 4 (storingen). Ik heb hier ook nog een Lancity bak staan en de bloc sync was plots weg. Men wist mij te vertellen dat ik afgesloten was van het netwerk. Op zich kan dat kloppen: men is bezig het netwerk uit te faseren en de machines 1 voor 1 stil te zetten. Ik had echter de telefoon nog niet opgehangen of de sync kwam terug. En jawel, stabiel ook nog. Btw, had jij ook sync problemen in het afgelopen weekend?
Als ik dat niet voormekaar krijg kan ik zeker tot oktober volgens deze dame gebruik maken van me huidige situatie en zullen ze tegen die tijd een nieuwe oplossing zoeken voor die paar gebruikers (ben niet de enige) die nog prive op lancity zitten.
Ik ben reuze benieuwd naar deze oplossing. Ik denk dat men onder "oplossing" gewoon verstaat dat je je modem moet omruilen omdat je anders geen verbinding meer hebt. Iedereen die ik te spreken krijg over het onderwerp laat weten niks meer met Lancity te kunnen doen. Volgens hen kunnen ze zelfs niet meer in de computer kijken naar de status van de modem.

Ik heb verder geen doel om op het Lancity platform te blijven. Anders dan dat het gewoon perfect werkt. Extreem weinig uitval en stabiel. Alleen... geen snelheidverhoging en die krijg je ook niet volgens mij op het Lancity platform.

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
snelheidsverhoging kan ook gewoon met Lancity.. zie openingspost.
De vorige heb ik al gehad en gaat prima, de volgende zal binnenkort zijn in de zaanstreek.

• Lewis
Ik zit ook in de Zaanstreek met een Lancity modem, maar er is zeker geen sprake van een snelheidverhoging. Met de servicedesk van UPC kom ik ook niet verder. Zij beweren stellig dat ik ben afgesloten, maar de sync brandt en ik heb verbinding. Met wie heb je gesproken daar? Ik begin te twijfelen of er daar überhaupt wel iemand is die verstand van zaken heeft. De medewerkers die ik te spreken krijg zijn van het niveau "reset het modem eens" en "welke lampjes zie je branden".

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Topicstarter
Lewis schreef op 21 juni 2004 @ 17:15:
Ik zit ook in de Zaanstreek met een Lancity modem, maar er is zeker geen sprake van een snelheidverhoging. Met de servicedesk van UPC kom ik ook niet verder. Zij beweren stellig dat ik ben afgesloten, maar de sync brandt en ik heb verbinding. Met wie heb je gesproken daar? Ik begin te twijfelen of er daar überhaupt wel iemand is die verstand van zaken heeft. De medewerkers die ik te spreken krijg zijn van het niveau "reset het modem eens" en "welke lampjes zie je branden".
zoals gezegd, niet naar de helpdesk maar optie 'facturatie/rekeningen' oid kiezen.

• Lewis
Dat is opzich best vaag. Zet UPC de werknemers die ingewikkelde technische vragen kunnen beantwoorden bij de facturering terwijl ze bij de storingsdienst een stel amateurs zetten? Mij ontgaat enigszins de logica.
Pagina: 1