[2003] Boeken - Wat is jouw ervaring?*

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zou graag wat meer te weten willen komen over Windows 2003 en dan met name om in te zetten als server met Active Directory en alles wat er verder bijhoort.

Op o.a. comcol.nl heb ik al gezocht naar enkele titels maar er is werkelijk een overvloed aan boeken en dat maakt het niet makkelijker om te kiezen.

Kunnen jullie wat tips geven?

Ik zat zelf al te denken om minimaal 2 boeken te kopen:

1. over Windows 2003 in het algemeen (installeren, basisconfiguratie e.d.)
2. specifiek over Active Directory en alles wat daarbij komt kijken.

Bij voorbaat dank!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

kijk eens bij deze search thread van ComputerCollectief zou ik zeggen.

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Ten eerste werkt die link niet en ten tweede heb ik gezegd dat ik al op comcol heb gekeken maar dat er erg veel boeken zijn over dit onderwerp.

Ik zou dus graag willen weten of jullie aanraders hebben.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

gewoon Windows Server 2003 Core Requirements MCSE van Microsoft Pres kopen hier staat allen in wat je wilt weten en ook goed technisch beschreven. Later kun je nog de Pocket consultant boeken kopen die je gewoon meeneemt ter naslagwerk.

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Tja, daar staat dus ook gewoon een lijst met boeken die ik ook al op comcol heb gezien maar waar geen meningen van gebruikers bij staan. Behalve bij een boek dan.

Ik zou dus graag een (persoonlijke) mening horen over boeken die je hebt gelezen m.b.t. dit onderwerp. Maar als dit teveel gevraagd is dan zal ik verder niet meer zeuren... :D

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

de serie boeken die ik aangeven heb boven heb ik hier op mijn bureau staan. Technisch zijn ze zeer goed. Ook heb ik bijvoorbeeld de Windows Server 2003 bible hier staan wat ik absolute bagger vind. Maar het is maar net wat jij plezierig lezen vind jip en janneke taal of een boek met technische diepgang.

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Wat ik persoonlijk altijd prettig vind is dat er ook voorbeelden bij staan die het geheel wat duidelijker maken. Maar er mag ook best wat technische diepgang inzitten..;)

Edit: Heb even gekeken, het is dus een serie wat jij aanbeveelt en nu zijn ze nogal prijzig..;) Maar op zich is dat niet erg zolang ze dan maar goed zijn, daar kan ik wel van uitgaan?

[ Voor 36% gewijzigd door knopper op 21-04-2004 15:35 ]

Verwijderd

het is wel ok, maar over het algemeen kom je met een boek nog niet echt ver. je zal daarnaast gewoon een zooi whitepapers moeten lezen. zoek eens op de microsoft site naar whitepapers over win2k3 en ad.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan nooit er van uitgaan dat een boek goed is - wat sommige mensen een 'goed' boek vinden, vinden anderen drie keer niks omdat het alleen over de architectuur gaat en niet over het gebruik (om maar iets te noemen) :)

• knopper

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Tja, zoals ik al zei, wat ik meestal wel goed vind werken is een stuk theorie met wat voorbeelden uit de praktijk erbij voor zover dat mogelijk is.

Dit blijkt dus toch wel een lastige vraag te zijn als ik het zo zie...
Pagina: 1