Sam Cheer voedingen iets waard ?

Pagina: 1
Acties:

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 09:54
ik heb een 420 watt sam cheer voeding, is al een jaar oud hoor, hij is 420 watt en kostte 100 euro en ze hadden me gezegd dat ze die zelf ook gebruikten voor hun eigen server aar de website van de winkel op draait..

kent iemand het merk en of het een degelijke naam heeft of is die 420 watt hoogstwaarschijnlijk (FEL) overdreven ??

het is een oud model en ik vind die niet meer op de site terug dus kan niet echt specs geven...

het is een CWT-420 ATX12 .. meer staat er niet

Verwijderd

" As a matter of fact, the CWT-420 is the Antec PP412X! Or, to put things in a more logical context, the Antec power supply is a renamed CWT-420! This is a top notch unit and is respected by many even more so than the Enermax line."

http://forums.2cpu.com/showthread.php?threadid=20728

Powered by google.com :)

Antec website....

PP412X
SKU:23000

PP412X ATX12V Power Supply
Refurb/2nd Stock: Sold As Is with a 30-day D.O.A. warranty only. Antec AQ3 does not apply.

ATX12V Form Factor
L5.9" x W5.5" x H3.4"
+5V Stand-By & Logic On/Off
Smart Fan Feature (Thermal Controlled Variable Speed Fan)
PP412X is a 400 Watt 6-output, fan-cooled ATX (Baby AT or PS/2 Size) power supply designed for personal computer or industrial applications. Using the most recent processing technology requires +3.3V output, +5V AC-On Standby and Logic On/Off control.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 09:32 ]

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 09:54
zoooo dit is leuk nieuws :P

Verwijderd

Welcome to the Antec club! :)

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
DrMacabr3 schreef op 21 april 2004 @ 09:23:
ik heb een 420 watt sam cheer voeding, is al een jaar oud hoor, hij is 420 watt en kostte 100 euro en ze hadden me gezegd dat ze die zelf ook gebruikten voor hun eigen server aar de website van de winkel op draait..

het is een CWT-420 ATX12 .. meer staat er niet
CWT is toch Channel Well Technology? Welke merken die nog meer maken weet ik niet, maar Antec wordt iig al gesuggereerd.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb ook een CWT 480, en CWT maakt inderdaad de voedingen voor ANTEC, die ANTEC dan verder afmaakt met allemaal fancy smancy crap waar je niks aan hebt ;)

Heel goeie voedingen hoor, met kleinere gegarandeerde afwijkingen op de voltages dan ENERMAXEN.

specs

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 18:22

n00bs

Het is weer Zomer!

Enermax wordt al tijden overgewaardeerd.

Overigens ook geen slechte voeding en meer waard voor je geld (tenzij je geld teveel hebt) Chieftec 420 Watt voeding HPC-420-302-DF € 56,-

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:21
n00bs schreef op 21 april 2004 @ 10:11:
Overigens ook geen slechte voeding en meer waard voor je geld (tenzij je geld teveel hebt) Chieftec 420 Watt voeding HPC-420-302-DF € 56,-
Dat kan ik beamen, want ik heb hem een tijdje geleden gekocht. Een goede, stille dual fan voeding voor weinig geld. Maar het uiteindelijke vermogen is 400 Watt en niet 420 zoals de naam suggereert. 400 Watt staat ook op het label. Zie ook http://www20.tomshardware...22/power_supplies-15.html

Verwijderd

n00bs schreef op 21 april 2004 @ 10:11:
Enermax wordt al tijden overgewaardeerd.

Enermax was vooral popu omdat er een potmetertje achterop zat, voor de no-noise freaks.

Ik heb zelf een Antec TrueControl 550 en ben er ook zeer tevreden over.
Had hiervoor een Chieftec 360 iets te zwak voor mij systeem maar zeker een goed voeding merk :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nu we het toch over voedingen hebben, ik vind die NEXUS silent voeding heel cool omdat ze maar 1 stille FAN hebben, maar hoe presteren ze in real life?

specs

Verwijderd

gladiool schreef op 21 april 2004 @ 10:33:
Nu we het toch over voedingen hebben, ik vind die NEXUS silent voeding heel cool omdat ze maar 1 stille FAN hebben, maar hoe presteren ze in real life?
The Nexus NX-4000 is a well-built, quiet power supply whose performance is comparable to some of the expensive power supplies. It is definitely worth the price if you need a quiet computer. Nexus did a good job of designing a quiet power solution for desktops. It is recommended to all normal users and folks who desire their cases to be silent. The only downside to the NX-4000 is the lack of ports for voltage adjustment which would be a bane for overclockers. If you think 400W is too much for you, do consider NX-3000, their 300W version.

Aren't you sick of al these eastern manufacturers claiming that their product is quiet, when in fact according to the western standards we think they are still noisy? We are giving the NX-4000 our Editor's Choice Award for its excellent performance and noise level.

Pros / Cons

Pros

- Excellent Performance
- Low Noise Level
- High quality
- Active Power Factor Correction
- The best looking PSU Box? :)

Cons

- No cables tie for neatness
- No fan speed control
- One fan is enough?