Bekabeld + Draadloos Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 19:01
Hoi! Ik ga over een tijdje een iBook aanschaffen, en nu leek het me wel leuk draadloos te kunnen internetten, in bed en in de tuin enzo :Y)
Nu wil ik dus een draadloos netwerk opzetten, maar het huidige netwerk moet ook blijven liggen. Ik zal hieronder even schematisch laten zien wat ik wil.

Afbeeldingslocatie: http://www.slayerized.nl/sub/got/huidig.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.slayerized.nl/sub/got/moetworden.gif

Ik wil dus het Access Point op de hub aansluiten.
Maar heeft zon Access Point ook een uplink port of iets dergelijks.
En ze zijn er toch ook zonder modem?
Word het dan een soort van Draadloze Switch ofzo?
Moet ik de bovenste hub vervangen door een switch?

Zoals je kunt zien, snap ik er vrij weinig van. De diversiteit aan snelheden draagt hier ook aan bij, maar goed :) Mijn vraag is dus, gaat dit zo werken?
Of maak ik een ernstige denkfout.

[ Voor 4% gewijzigd door Kvn op 21-04-2004 09:16 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Dit gaat prima werken. Een normale accespoint kun je zo op een switch / hub aansluiten, er zijn er zelfs waar inderdaad nog een uplink poortje in zit, zodat je daar weer een pc / switch op kunt aansluiten.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 23:53
Een access point heeft nooit een modem (anders hebben het over draadloze router met ingebouwde modem).

Die sluit je gewoon op éénder welke switch, hub (of die nu los of van andere (draadloze) router is).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoals je het plaatje tekent, zal het ook zijn.
Een AP heeft *altijd* een LAN link om in een hub/switch te rammen.
En vanaf dat punt naar je WiFi clients toe kun je een AP idd gewoon zien als een draadloze switch voor je WiFi gedeelte.

Oftewel, niet tobben, AP kopen en in je LAN prikken.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Kvn
Koffie schreef op 21 april 2004 @ 10:28:
Zoals je het plaatje tekent, zal het ook zijn.
Een AP heeft *altijd* een LAN link om in een hub/switch te rammen.
En vanaf dat punt naar je WiFi clients toe kun je een AP idd gewoon zien als een draadloze switch voor je WiFi gedeelte.

Oftewel, niet tobben, AP kopen en in je LAN prikken.
Allright. Maar zon accespoint, moet je die ook instellen? Dat moet bij een switch namelijk niet. Moet ik die AP dan ook een ip geven? Of doet mijn ADSL-Modem+Router geval (Speedtouch 510) dit dan. Want ik neem aan dat die niet met die draadloze kaartjes om kan gaan zo ?

[ Voor 16% gewijzigd door Kvn op 21-04-2004 20:12 ]

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar zon accespoint, moet je die ook instellen? Dat moet bij een switch namelijk niet. Moet ik die AP dan ook een ip geven? Of doet mijn ADSL-Modem+Router geval (Speedtouch 510) dit dan. Want ik neem aan dat die niet met die draadloze kaartjes om kan gaan zo ?
Theoretisch gesproken hoeft je AP geen IP adres te hebben als je hem gebruikt als wireless bridge. Maar dan kun je hem ook niet beheren via het netwerk. En aangezien de meeste geen seriele console hebben kun je hem dan helemaal niet meer beheren })
De normale procedure is dat je hem dus wel een IP geeft.
En dan bij voorkeur een statische andere mag je iedere keer uit gaan zoeken welk IP nummer hij van de DHCP server heeft gekregen :)

• Kvn
usr-local-dick schreef op 21 april 2004 @ 20:38:
[...]

Theoretisch gesproken hoeft je AP geen IP adres te hebben als je hem gebruikt als wireless bridge. Maar dan kun je hem ook niet beheren via het netwerk. En aangezien de meeste geen seriele console hebben kun je hem dan helemaal niet meer beheren })
De normale procedure is dat je hem dus wel een IP geeft.
En dan bij voorkeur een statische andere mag je iedere keer uit gaan zoeken welk IP nummer hij van de DHCP server heeft gekregen :)
Ok, als zon ding dus ook een MAC-Adres heeft geef ik m gewoon een onbeperkte lease met dat mac adress, dan veranderd het ip niet en dan komt dat wel goed. Naja mooi dan. Iemand toevallig nog aanraders?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Denk wel even aan de beveiligingsinstellingen :)

Ik had ook geen ervaring met W-lan, todat ik een AP kocht.
Let wel even op hoe je alles instelt, ik heb mij gek lopen zoeken naar waarom het bij mij niet werkte, bleek ik ook nog de draadloze netwerkkaart in te schakelen en op het goede kanaal te moeten zetten, als je daar niet aan denkt ben je zo een paar uur verder :X

Voor mij is een AP niet meer dan een draadloze switch, niets bijzonders dus. (wat Koffie zegt dus)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1