Toon posts:

[IE] Geschiedenis NIET wissen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk te voorkomen dat Geschiedenis entries van IE gewist worden...? M'n kids hebben door dat je ook losse items uit de Geschiedenis kan wissen, maar ik wil graag in de gaten kunnen houden wat ze allemaal uitvreten op het internet...

Als dit niet mogelijk is, bestaat er dan een onzichtbare logger voor bezochte sites buiten IE om...? Ik heb al een keylogger op de computer maar die heeft hiervoor geen nut.

Zie ook m'n eerdere op slot gegooide post MSN: berichten opslaan aanzetten zonder ingelogd te zijn...? , waarin ik mss ook beter had kunnen zeggen dat het om m'n eigen kids gaat... Maakt toch wel iets uit of je je kinderen probeert te beschermen tegen dingen waar ze geen weet van hebben of dat je een vriend of vriendin ergens op probeert te betrappen... Vind ik dan, natuurlijk... Overigens: m'n kinderen weten dat ik ze in de gaten hou, hoor... Maar ja, net als ik vroeger, proberen ze toch pa te slim af te zijn... ;)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Laat ze internetten via jou eigen proxy die gewoon alles logt.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

hellogoodbye, voor legale doeleinden zoals hierboven genoemd valt inderdaad te beargumenteren dat jij de mogelijkheid moet hebben om eea te loggen. Het beste wat je kunt doen is een programma kopen zoals Spytech SpyAgent; een programma dat onzichtbaar _alles_ kan loggen. Kijk ook eens bij deze lijst met shareware of met freeware :)

[ Voor 12% gewijzigd door Spider.007 op 21-04-2004 09:14 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

http://www.ezeeman.demon.nl/m.txt

m.a.w. je kan het dus ook op de MS manier zelf vinden.
Geen flame overigens, alleen wat feiten.. maar komt mooi uit hier :)
Spider.007 schreef op 21 april 2004 @ 09:13:
hellogoodbye, voor legale doeleinden zoals hierboven genoemd valt inderdaad te beargumenteren dat jij de mogelijkheid moet hebben om eea te loggen. Het beste wat je kunt doen is een programma kopen zoals Spytech SpyAgent; een programma dat onzichtbaar _alles_ kan loggen. Kijk ook eens bij deze lijst met shareware of met freeware :)
Ik draai hier Spyagent op kantoor.
Ik moet zeggen, erg goed pakket!

[ Voor 70% gewijzigd door DeMoN op 21-04-2004 09:37 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 21:49
Windows 2000/XP: In je directory 'c:\documents & settings\<username>\local settings\temporary internet files\content.ie5' staat een bestand 'index.dat'. Hierin staan alle URL's waar je ooit bent geweest, ook als de History gewist is.

Als je een aangepaste configuratie hebt of windows9x draait is het mogelijk dat het bestand zich ergens anders bevindt. Het bestand is ook niet te wissen onder windows, want het is constant in use. Leuk he, privacy met Internet Explorer! En voor het geval je kinderen meelezen geef ik meteen de oplossing: het bestand is wel te overschrijven. Met spaties bijvoorbeeld.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

PhilipsFan schreef op 21 april 2004 @ 09:44:
Windows 2000/XP: In je directory 'c:\documents & settings\<username>\local settings\temporary internet files\content.ie5' staat een bestand 'index.dat'. Hierin staan alle URL's waar je ooit bent geweest, ook als de History gewist is.

Als je een aangepaste configuratie hebt of windows9x draait is het mogelijk dat het bestand zich ergens anders bevindt. Het bestand is ook niet te wissen onder windows, want het is constant in use. Leuk he, privacy met Internet Explorer! En voor het geval je kinderen meelezen geef ik meteen de oplossing: het bestand is wel te overschrijven. Met spaties bijvoorbeeld.
lol :P

Dat is dus precies die link die ik plaatste ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 21:49
Nu een paar serieuze oplossingen. Heb zelf nog hele kleine kinderen (0,5 en 3) maar vroeg of laat willen die ook het internet op.

1. Gebruik een security router, bv Draytek Vigor 2900. Hiermee kun je de toegang tot bepaalde websites blokkeren, maar ook blokkades op keywords of protocol.

2. Gebruik een spyware programma. Ik heb er geen ervaring mee, misschien dat het goed werkt, maar het lijkt me dat het altijd wel weer te omzeilen is.

3. Gebruik een eigen proxy (bv www.privoxy.org om het verkeer te loggen. Ook dit is natuurlijk te omzeilen, maar als je deze draait op een andere pc, waar je kinderen geen toegang toe hebben wordt 't al iets beter. Uiteraard moet je dan op de clients een firewall met wachtwoordbeveiliging draaien, anders configureren je kinderen de webbrowser vanzelf zo dat ie de proxy niet gebruikt.

Ik vrees dat het probleem van kinderen op internet toch een zaak blijft van goed opletten, zeker als de kinderen wat slimmer worden (jaartje of 7 en ouder) en dan jouw beveiligingsmaatregelen kunnen ontdekken en omzeilen. Proberen mee te kijken en je kinderen zoveel mogelijk uitleggen wat ze zien. Dingen uit de weg gaan levert vaak alleen maar meer nieuwsgierigheid op.

Verwijderd

heb vertrouwen in je kinderen en laat bespied ze niet!! Wat zou jij ervan vinden als dit bij jou gedaan werd...

Laat ze lekker zelf dingen uitzoeken en praat met ze over de gevaren op internet maar bespieden is NIET de manier

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 12:46:
heb vertrouwen in je kinderen en laat bespied ze niet!! Wat zou jij ervan vinden als dit bij jou gedaan werd...

Laat ze lekker zelf dingen uitzoeken en praat met ze over de gevaren op internet maar bespieden is NIET de manier
KinkFan, de discussie of het filteren van Internet verkeer voor je kinderen goed is zie ik liever niet in dit topic. Mocht je er zin in hebben kun je overwegen om hier een topic over te openen in Stuffis Generalis; maar niet hier :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

ik weet het, kon me ff niet inhouden....

(waar ben je zonder vertrouwen?)
Pagina: 1