[A0 Printers] Investeringsselectie

Pagina: 1
Acties:

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14
Ik zit met een informatieprobleem.

Op mijn werkplek is mij gevraagd om te informeren naar ontwikkel-, implemteer-,beheers- en gebruiks-kosten met betrekking tot een "kaarten printer"

Deze printer moet op groot voormaat (A0 of A0-extra large) wegenkaarten kunnen printen. Aan welke partijen zou ik kunnen vragen wat dit ongeveer kost. Ik zit te denken aan van die hele grote A0 printers van HP.

Heeft iemand nog andere sugestisch of namen van bedrijven die hier in kunnen voorzien. Bijvoorbaat dank.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:30

André

Analytics dude

OCE, Xerox, Canon...

[google=plotters]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Matsu_matsu schreef op 21 april 2004 @ 08:25:
Deze printer moet op groot voormaat (A0 of A0-extra large) wegenkaarten kunnen printen. Aan welke partijen zou ik kunnen vragen wat dit ongeveer kost. Ik zit te denken aan van die hele grote A0 printers van HP.
Ik heb ze toevallig gisteren nog zien staan in het grote boek van bechtle, dus kijk daar eens zou ik zeggen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Wil je kleur of alleen z/w printen?

Op het grootformaat printen-gebied zijn de marktleider HP & Oce. Oce heeft ook voor z/w een A0 laser plotter die supersnel is. Ik neem aan dat je ook kleur wil printen op het gebied van landkaarten & ik zou je adviseren om effe naar website van HP te gaan. Hebben ze nieuwe 800(0) series met verschillende papierrol bakken voor zowel kleur & z/w. Kost ca E9000 .

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 16:27

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

GrittyKitty schreef op 21 april 2004 @ 10:13:
Wil je kleur of alleen z/w printen?

Op het grootformaat printen-gebied zijn de marktleider HP & Oce. Oce heeft ook voor z/w een A0 laser plotter die supersnel is. Ik neem aan dat je ook kleur wil printen op het gebied van landkaarten & ik zou je adviseren om effe naar website van HP te gaan. Hebben ze nieuwe 800(0) series met verschillende papierrol bakken voor zowel kleur & z/w. Kost ca E9000 .
Ook Oce heeft voor kleur/lijntek. erg snelle en goede plotters, zoek dan naar TCS 400 (TDS600 voor zw/w)
Ook verschillende rolbakken evt. incl. volledig geautomatiseerde vouwstraat.

Verschil met HP is dat je bij Oce kan leasen voor een zeer aantrekkelijke prijs als je niet wil aanschaffen waarbij erg snelle en goede service wordt geboden bij storingen etc.
Ook heb ik bij Oce de ervaring dat de machines vrij makkelijk te bedienen zijn.
Tevens heb je bij de Oce-scanners die erbij zitten geavanceerde mogelijkheden tekeningen digitaal op te slaan, ik weet niet of dat iets is wat HP ook biedt, maar het is ideaal (vind ik dan :7)
wij hebben pas geleden de laatste HP de deur uit gedaan...

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• BovenHond
Dank ieder,

Het gaat om een machine die zo af en toe wordt gebruikt om kaarten te plotten (ééns per week ééns per twee weken) in kleur inderdaad. Dus inktjet lijkt me de meest geschikte oplossing. Daarnaast is een vouwstraat niet nodig want de kaarten en technische tekeningen worden aan de muur opgehangen.

Ik ga op de website van HP en van Océ neuzen..

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 16:27

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

eens per week of per twee weken lijkt me niet echt voldoende basis voor de aanschaf van een dergelijk duur product. Uitbesteden kan een goede oplossing zijn.
Wat betreft het systeem: wil je lijntekeningen plotten of illustraties, bij kaarten moet ik eerder denken aan lijntekeningen, als dat zo is vraag ik me af of een inktjet wel de kwaliteit kan bieden die je zoekt...

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Inderdaad. Als het om maar een print per week/ 2 weken is het beter & goedkoper uit te besteden aan een repro zaak. Investering haal je weer binnen als het om honderden per maand of duizenden per half jaar gaat. Nadeel is dat je afhankelijk ben van zo'n repro, & de tijd die daaraan zijn verbonden. Zoniet zoek een goedkopere, eenvoudige variant of misschien 2e hands.

Je kan beter eerst uitrekenen.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• BovenHond
Ik ben afgestudeerd in de kostenprijsberekening en methodieken.

Ik ben er dus van op de hoogte dat uitbesteden goedkoper kan zijn. Maar vergeet niet de de tijd en energie van de persoon die de kaarten nodig heeft en de kosten voor het wachten op de kaart van de repro.

Het gaat niet om alleen lijntekeningen maar om lijntekeningen en illustraties

Maar dank voor het meedenken

[ Voor 12% gewijzigd door BovenHond op 22-04-2004 16:17 ]

Pagina: 1