Toon posts:

stille fop-38??

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zou het mogelijk zijn om deze fop-38 te kopen en dan die aso delta fan eraf te halen en vervangen voor een papst koeler, want die zijn toch helemaal stil? En als je dat zou doen zou de performance dan zwaar omlaag gaan?

zoals je ziet kan je de fan er wel af halen en zou je dan een papst erof kunnen schroeven :)!
Afbeeldingslocatie: http://www.thecardcooler.com/shopcart/CPU_Cooling/fop38.jpg

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2021

lambi80

zucht....

Dat kan wel, alleen een Papst koeler is echt niet helemaal stil, alleen veel stiller, zeker in vergelijking met een Delta=top-fan.
Als je alleen voor luchtkoeling gaat, dan zou je zeker de fan kunnen vervangen, icm met een peltier heb je wel een Delta nodig!:)

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:11
Ik heb de FOP38, en het geluid valt echt heel erg mee, dacht dat het veel erger zou zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Albinoraptor wat voor een kast heb jij, want ik heb zo'n elcheapo kast en die is dan geisoleerd zou het dan meevallen? En waarop is die fop-38 gemonteert? Past die op een MSI Fc-pga>>slot1 coverter?

• Albinoraptor
Ik heb ook geen dure kast, en of hij o zo'n slot 1 converter past weet ik niet moet je effe mailen naar narwal. Is <a href="http://www.narwal.nl">website</a>

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Het kabaal wat van je koelertje komt ligt ook aan de "turbulentie" van de lucht die langs de heatsink stroomt, houd je fan maar eens voor verschillende dingen (handen, stukken metaal) en je krijgt steeds weer een ander irritant geluid. Dus de fan vervangen hoeft niet altijd zin te hebben (ik zeg niet dat het geen zin heeft!)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Ik heb dus ook een Fop38. Leuk ding alleen de herrie kan inderdaad minder. Ik zit er aan te denken om een Sunon 80mm fan op te bouwen. In zo'n trechter idee. Dat moet geluid schelen en in koeling denk ik niet dat het veel zal afnemen. Misschien een idee voor jou ook?

Verwijderd

Topicstarter
Zuigt af blaast deze fan, want als hij zuigt zou hij toch veel minder herrie produceren ipv dat blazen? En past die op een abit kt7? Ik heb toch maar gekozen voor een nieuw AMD systeem ipv een nieuwe celeron ;)!

• Albinoraptor
Exstince Ja hij past op een Abit KT7, heb ik ook.

• Powerlie
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

misschien moeten we eens proberen dat ding (FOP38) te laten zuigen ipv. plazen

Where is it?

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me een goed idee, want het geluid zal dan flink dalen! Alleen hoe zit het dan met de performance?

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:59
verschil tussen delta en papst is toch weer een paar graden.

dus voor de extreme overklokker weer een paar megahertzjes minder voor zijn computer vastloopt :)

maar voor 'normale' overklokkers moet dit geen echt extreem probleem zijn :)

btw die delta's zijn wel erg goed hoor ! >:)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 december 2000 21:38 schreef Powerlie het volgende:
misschien moeten we eens proberen dat ding (FOP38) te laten zuigen ipv. plazen
Heeft iemand dit al een keer geprobeerd of durft niemand ff die fan om te draaien :'(!

Verwijderd

Hij zuigt en blaast toch altijd of ben ik nu dom? ;)

• CornelisJ
  • Niet online
Op woensdag 20 december 2000 23:37 schreef FragDaddy het volgende:
maar voor 'normale' overklokkers moet dit geen echt extreem probleem zijn :)
"Normale" overklokkers hebben ook helemaal geen FOP38 nodig. Bovendien verwacht ik dat de totale hoogte problemen gaat opleveren wanneer je deze koeler horizontaal op een converter card gaat monteren (blokkeren van DIMM slots). Ik zou gaan voor een goedkopere koeler zoals de Spire MA324-15. Maar wel die thermische tape verwijderen en koelpasta gebruiken!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
niemand die zijn fop heeft staan op zuigen??
ik zit namelijk ook te denken aan een fop-38 maar dat geluid vind ik een nadeel (ik blijf liever onder de 30 dba). want tot nu toe heb ik alleen koelers die onder de 30 dba blijven en dat geluid bevalt me best :)

ik wil wel natuurlijk ff results zien, dus:
fop-38 blazen: temp.
fop-38 zuigen: temp.

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan niemand die zijn fan ff wil omdraaien :'(

• Powerlie

Powerlie

ung! ung! ung!

ik ga morgen (zondag dus) ff die fop omdraaien en dan kom ik terug met de results...

Where is it?

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks Powerlie ik kan haast niet wachten :9~

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
me 2

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb effe m'n fan omgedraaid, maar hij maakt nu een hogere pieptoon dan eerst!
en hij koelt nog minder ook (1 graden verschil onder stressed en idle)

39

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

zuigen werkt bij mij beter dan blazen.....maar het is geen FOP38, maar een Alpha PAL6035MFC met Delta 60 MP fan (4200 RPM, 19 CFM en stil).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Powerlie

Powerlie

ung! ung! ung!

Duron 800@800

Resultaten na 1 uur:

Zonder }:O:
Blazand: 27 graden
zuigend: 28 graden

Met }:O:
Blazend: 31 graden
zuigend: 32 graden

En voor het geluid hoef je het niet te doen!!! |:(

Where is it?

Verwijderd

Misschien als je op de goede plaats een gat in je kast maakt (zijkant) dat ie dan gelijk de warme lucht uit je kast kan blazen en dat het dan wel beter is... :?

• Powerlie

Powerlie

ung! ung! ung!

het systeem wordt er misschien wel koeler van, maar de cpu niet...

Where is it?

Verwijderd

Nee? Zet je kast maar is open en richt een normale ventilator op je cpu! Scheelde bij mij 10'C! :9~ Het systeem wordt koeler en daarmee je cpu. Hoe kouder de lucht waarmee de heatsink wordt gekoeld, hoe kouder je cpu...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 december 2000 15:52 schreef ---X2--- het volgende:
Nee? Zet je kast maar is open en richt een normale ventilator op je cpu! Scheelde bij mij 10'C! :9~ Het systeem wordt koeler en daarmee je cpu. Hoe kouder de lucht waarmee de heatsink wordt gekoeld, hoe kouder je cpu...
Dus als je naast de fop-38 een goede airflow hebt in je kast dan zit het wel goed ;)!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 december 2000 15:33 schreef Powerlie het volgende:
Duron 800@800

Resultaten na 1 uur:

Zonder }:O:
Blazand: 27 graden
zuigend: 28 graden

Met }:O:
Blazend: 31 graden
zuigend: 32 graden

En voor het geluid hoef je het niet te doen!!! |:(
En hoe is de temp normaal?

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Even naar de originele poster van deze post... Waarom wil je een andere fan op de fop38 combinatie zetten.... Wat je eigenlijk wilt is dan alleen de heatsink van de fop38 :?... Is die heatsink zo bijzonder dan? Volgens mij is het juist die aso delta fan die erop zit waardoor die fop38 zo goed koelt!
Zit er bij zo'n papst fan geen heatsink bij of zo....
Misschien komt het omdat het al zo laat is, maar ik snap het allemaal niet zo...
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03 09:18

scim

Nani?

Als je andere fan erop wilt zetten hoef je ook niet de fop38 te kopen, kun je net zo goed de iets goedkopere fop 32 kopen, zelfde heatsink, "minder" goede koeler is ook stiller trouwens.

• Powerlie

Powerlie

ung! ung! ung!

Existence, wat bedoel je met normaal?? ik geloof dat alles er bij staat.

Where is it?

Verwijderd

Topicstarter
Powerlie ik had niet gezien dat er blazen en zuigend bij stond |:( Wat ik eigenlijk wil is een koeler die goed koelt en stil is natuurlijk willen we dat allemaal, maar omdat die papst koelers stil blijken te zijn en toch een goede cfm hadden kwam ik op dat id. Ik weet nu dus niet welke koeler ik moet kopen om mijn duron 800@1000 te berijken

Verwijderd

Je kan ook een stiller alternatief nemen. Deze recensie kan wat 'gekleurd' zijn omdat de Overclockerzstore een sponsor is, maar toch...
http://www.hwdaily.com/reviews/oczhsf/oczhsf-4.shtml

Hier staan die monstertjes dus
http://ocz.safeshopper.com/9/cat9.htm?877

Dit is ook leuk, waterkoeling
http://ocz.safeshopper.com/9/5924.htm?877

voor prijsvergelijking, de Fop38 zit ook zo tussen de 25 en 29 dollar.

Verwijderd

Topicstarter
quadcool is :9

alleen het zal wel duur zijn om te laten versturen en hoelang duurt het dan voordat ik hem heb? Is het een stille koeler?

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
kan het moederbord dat gevaarte wel aan :)

Verwijderd

jezus waarom zou je dan nog een fop38 kopen als je vind dat hij herrie maakt?
koop dan een andere cooler man

ben ej meteen van geziek af

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 december 2000 19:46 schreef Alantjai het volgende:
jezus waarom zou je dan nog een fop38 kopen als je vind dat hij herrie maakt?
koop dan een andere cooler man

ben ej meteen van geziek af
Ik ben tock ook al bezig om een andere koeler te vinden of niet soms :(! Lees de topic eens voor een reply post! En past dat ding eigenlijk wel op een msi k7t pro2a?

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe duur het is om op te laten sturen?

Verwijderd

Op maandag 25 december 2000 21:07 schreef eXistence het volgende:

[..]
En past dat ding eigenlijk wel op een msi k7t pro2a?
Ik draai 'm hier op een k7t pro2, dus dat moet geen probleem zijn...
Op dinsdag 26 december 2000 01:19 schreef eXistence het volgende:
weet iemand hoe duur het is om op te laten sturen?
Bij www.coldcpu.com kost ie $ 23,- + $ 9,60 = $ 32,60 Met ColdCpu.com heb ik wel goede ervaringen. Ik had Artic Silver zaterdag besteld, donderdag in huis (ze zitten in de us). Ze hebben ook zo'n tracking systeem... :)

Je kan ook Narwal melen (hebben ze nog?), of kijk op www.coolerguys.com ($ 9,- verzendkosten).
Pagina: 1