[PHP] in de url kijken voor welke kleur

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• DaMastah
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Beste Scripters ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik wil het volgende doen: Ik heb 3 bestelformulieren die in de basis allemaal hetzelfde zijn maar door middel van de url aan te passen ?v=1 ?v=2 en ?v=3 krijg ik een andere content te zien. Nou wil ik graag drie url boven dit bestelformulier plaatsen om te kunnen switchen van het ene bestelformulierinhoud naar het andere. Echter ik wil dat klanten wel weten waar ze zijn dus wil ik dat de link waar de klant is vet is of in een andere kleur wordt weergegeven ofzo.

Het idee is dus als volgt stel ik ben in de USA hosting afdeling dan zou er boven het formulier iets dergelijks moeten staan:

NL hosting | USA hosting | reseller hosting

Ga ik naar reseller hosting dan wil ik natuurlijk het volgende zien:

NL hosting | USA hosting| reseller hosting

Hebben jullie enig idee of dit kan ? En zo ja natuurlijk hoe dat dan kan ?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Tuurlijk kan dit, is erg basic hoor.
Bijvoorbeeld (pseudocode): (kan geen php meer)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
nl = ""
usa = ""
res = ""
if v=1
  nl = "<b>"
elseif v=2 
  usa = "<b>"
else
  res = "<b>"

en dan in je html (pseudocode):
code:
1
<?php $nl ?>NL hosting<?php $usa ?>usa hosting<?php $res ?>resller hosting

Zoiets zou je het kunen doen. Of met div's, en dan de style dynamisch maken whatever.

Disclaimer: dit is even een opzetje, en het simpelste wat ik kan bedenken. Mijn php kennis stamt uit 2000 dus ik weet niet eens of een variabele nog wel met een $ begint...

[ Voor 20% gewijzigd door sig69 op 21-04-2004 03:07 ]

Roomba E5 te koop

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Je zou ook dmv stylesheets snel het lettertype/dikte/kleur en evt de achtergrondkleur kunnen aanpassen.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
switch($_GET['v']){
   case 1:
     echo '<b>NL hosting</b>  | USA hosting | reseller hosting';
     break;
   case 2:
     echo 'NL hosting  | <b>USA hosting</b> | reseller hosting';
     break;
   case 3:
     echo 'NL hosting  | USA hosting | <b>reseller hosting</b>';
     break;
  default:
     echo 'NL hosting  | USA hosting | reseller hosting';
}
zo goed?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

PHP:
1
2
foreach(array('NL hosting','USA hosting','reseller hosting') as $key => $waarde)
  echo ($key ? " | " : "") . ($key+1 == $_GET['v'] ? "<b>$waarde</b>" : $waarde);

[ Voor 74% gewijzigd door seweso op 21-04-2004 11:54 . Reden: Verkleind ]

seweso's blog

• DaMastah
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Top Wolfboy en anderen werkt perfect. Ik heb wolfboy code toegepast en werkt als een zonnetje echter nog 1 probleem.

Op het einde van de bestelling verandert de url en de begincode index.php?v=1 etc. heet nu checkout.php zonder iets erachter (geen v of zoiets dergelijks) hoe add ik nou een regel in jou script die kijkt of checkout.php tevoorschijn komt ?.

Dat indien checkout .php er in komt dat dan er niets te zien is (is nl. de bedoeling). Dus ik denk dat de get V dan verandert moet worden of niet. Mijn dank is groot voor jullie hulp !

* DaMastah is ashamed over 0 kennis van PHP.

[ Voor 27% gewijzigd door DaMastah op 26-04-2004 03:52 ]

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

De documentatie van php doornemen mag je zelf ook doen hoor. Wij verwachten dat je zelf ook wat moeite doet voordat je een post doet, je laat nog niet eens zien of je het zelf wel hebt geprobeerd.

Bovendien maak je met je laatste post dit een SCRIPTREQUEST. wat dus volgens de FAQ niet mag.

Meer eigen inzet tonen dus, gebruik GOT niet als een helpdesk voor al je simpele vragen, probeer eerst eens zelf wat uit te proberen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.