Toon posts:

Monitor valt af en toe 1 sec uit met tik. *pets*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 18:43 ]

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:48

Brazza

Byte me!

Wat voor resolutie draai je? Kan je monitor die wel aan? Beetje raar dat dit nr. 4 is die dat doet? Welke merken allemaal?
Of je hebt heel veel pech.

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 18:43 ]

• PeterB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04-2025
Ik heb hier ook zo'n monitor gehad. Is op zeker een probleempje in het hoogspanningsdeel van de monitor. De *pets* is een vonk die overschiet. Ik heb het probleem opgelost door een TFT scherm te kopen.

Een mogelijke oplossing is misschien om het binnenwerk van de monitor een stofzuigerbeurt te geven. Misschien heeft zich stof opgehoopt rond het hoogspanningsdeel, waardoor vonken makkelijker overslaan.

Aan de andere kant wel vreemd dat je dit met meerdere monitors hebt. Hoge luchtvochtigheid misschien?
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 02:35:
ik ben als de dood om een TFT scherm aan te schaffen, ( dit wou ik eigenlijk toch gaan doen ) maar als me dit ook met TFT's gaat gebeuren kan het nog een erg duur grapje worden :'(
Het probleem wat je nu hebt, kun je overigens niet krijgen met een TFT scherm. Die hebben geen hoogspanningsdeel. (TFT schermen hebben weer hun eigen specifieke problemen...)

[ Voor 34% gewijzigd door PeterB op 21-04-2004 02:40 ]

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:00

Yucko

One clown to rule them all !

Lijkt me toch dat er meer aan de hand is dan alleen maar stof ophoping, daar ik hier nog een 17" monitor heb staan, welke toch al zeker 5 jaar meegaat en daar heb ik nog geen stofophoping o.d. meegemaakt waardoor hij zou beginnen te "tikken".

Daarbij kan het misschien wel eens voorkomen, maar 4 keer achter elkaar bij verschillende monitors zou ik toch wel ietswat te toevallig vinden.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 02:35:
ik draai 1024x768 @ 85Hz op deze monitor ( Sony HMD A220 )

1. Hansol Een of andere 17" ( die is dus overleden )
2. Toen tijdelijk een oude 14" ( deze had t ook )
3. Targa Visionary C3 19" ( Die begon er na een tijdje ook mee )

en nu dus die Sony HMD A220...

ik ben als de dood om een TFT scherm aan te schaffen, ( dit wou ik eigenlijk toch gaan doen ) maar als me dit ook met TFT's gaat gebeuren kan het nog een erg duur grapje worden :'(
de merken die je noemt zijn ook nie zo goed... bij mij op school hadden ze van die Hansol 17" dingen, maar die leefden ook maar 2 jaar... sommigen zelfs korter, ze maakten ook n pokkeherrie na n tijdje, n flinke brom kwam eruit... (nu staan er allemaal DELL systeempjes :P) en ik heb zelf n 15" Targa scherm gehad, en die viel ook continue uit... en hij werd steeds donkerder en donkerder beeld, en waziger, als ik hem nu aanzet wordt ik echt scheel na 30 minuten kijken...
is denk ik gewoon ouderdom, alleen dat die Sony t ook heeft, das wel raar, want sony maakt wel kwaliteit schermen... als die 2 jaar oud is, heb je waarschijnlijk nog garantie want de monitor garantie is meestal 3 jaar...

[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 21-04-2004 07:00 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gerzom, je monitor heeft hoogstwaarschijnlijk last van doorslag in de lijntrafo. Aan dit fenomeen bezwijken uiteindelijk bijna alle CRT's. Dat je het vier keer op rij hebt binnen een relatief korte periode, duidt erop dat er iets bij jou thuis niet helemaal lekker zit (of dat je gewoon enorme pech hebt). Je stelt de monitors toch niet steeds op in een afgesloten kast zonder enige airflow he? Zo'n lijntrafo dissipeert iets van 90W en dat is eigenlijk al veel te veel voor zo'n component. Die warmte moet een beetje fatsoenlijk afgevoerd kunnen worden. Dat gaat eigenlijk alleen goed als er om de monitor heen (en met name erboven) voldoende open ruimte is.
Verder kun je verwachten dat goedkopere CRT's het eerder begeven dan duurdere, aangezien duurdere typen meestal degelijkere en meer overgedimensioneerde componenten bevatten.

Hoe dan ook hoef je niet bang te zijn dat je ditzelfde probleem met een LCD krijgt; het is typisch een CRT mankement. In een LCD is dit defect überhaupt niet mogelijk :)
Pagina: 1