Toon posts:

Sony CDX-M9900; Snel gejat of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe headunit te gaan kopen voor in m'n auto en ben qua looks gevallen op de Sony CDX-M9900. Het is een headunit met hartstikke veel functies, die goed van pas komen.

Alleen heeft de Sony CDX-M9900 dus geen afneembaar frontje, maar een instelbare beveiligingscode. Ik ben hier wel een beetje huiverig over, want nu zit je headunit dus compleet in de auto.

Nu is mijn vraag dus hoe inbraakgevoelig dit is? Ik heb zelf liever een headunit met afneembaar frontje. Of zeggen jullie dat zo'n radiospeler door die instelbare beveiligingscode niet snel zal worden gestolen.

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Ik denk niet dat ie erg veilig is. Bij Blackmask radio's soldeerden ze gewoon een nieuwe chip in, waar de code mee omzeild werd. Ik denk dat het een koud kunstje is met deze hetzelfde te doen. Zou er zeker nog een keer over denken ;) .

Music Addicted

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, mijn ervaring is dat ze alles wat erin zit, er gewoon uit halen. Bij mij is al twee keer voor de deur ingebroken (en ik woon in een mega rustige buurt, 100 van de politie vandaan). Code of niet, ze nemen hem toch gewoon mee! Je bent dus gewaarschuwd!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Boekster

Boekster

Naimoholic

deepspace schreef op 21 april 2004 @ 01:54:
Tja, mijn ervaring is dat ze alles wat erin zit, er gewoon uit halen. Bij mij is al twee keer voor de deur ingebroken (en ik woon in een mega rustige buurt, 100 van de politie vandaan). Code of niet, ze nemen hem toch gewoon mee! Je bent dus gewaarschuwd!
Da's ook een redenatie :P . Maar ik geef je geen ongelijk. De gelegenheidsdief ziet hem zitten en neemt hem mee. Als ie er niets aan heeft pleurt hij hem weg of verkoopt hij hem aan iemand die er wèl wat mee kan.

Music Addicted

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Daarnaast is het bijkomende voordeel dat andere merken meer functies en betere kwaliteit hebben :P Wat wil je nog meer: een autoradio die minder diefstalgevoelig is, meer functies heeft en ook een betere geluidskwaliteit heeft :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar dacht ik zelf dus ook al aan. Nu heeft m'n auto er wel een alarminstallatie inzitten, maar ik denk ook niet dat dieven zoiets afschrikt.

Enige optie is je ruiten zo blinderen dat je niet meer naar binnen kunt kijken :) .

Ik denk dat ik maar voor de Pioneer DEH-77MP ga, ook een degelijk design. Maar wel met afneembaar frontje!

Ow trouwens, iemand een idee of ervaring over hoe verzekeringen over het algemeen uitbetalen als zo'n radio wordt gestolen?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

P77MP is een uitstekende keuze, goede klankkwaliteit met de Burr Brown DA converter en een mooi design met de nodige opties en meer :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Dan zit ik dus eigenlijk ook nog flink te twijfelen op de Clarion DXZ948RMP, wat me ook een schitterende headunit lijkt. Zit in dezelfde prijsklasse als de Sony CDX-M9900. Ik moet wel zeggen dat ik de laatste nog altijd verreweg het mooiste vindt, maar de Clarion komt dan wel op plaats nummer 2. Heeft zelfs ook nog iets meer functies zo te zien. Iemand hier eventueel nog tips over?

De Pioneer 77MP heb ik ook serieus over lopen denken, maar hoe zit het met instelmogelijkheden hiermee? Hij is qua prijs een stuk lager, maar weer iets minder speciaal dan de Clarion of de Sony.

Kom maar op met de tips :D

Ik ga morgen de Clarion eens bekijken in de winkel...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 00:29 ]

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Minder speciaal is minder snel gejat ;) . Alhoewel dat voor de gelegenheidsdieven natuurlijk niet uitmaakt.

Maar als de Clarion een afneembaar frontje heeft, dan zou ik die doen. Die Sony is riskant. Grote kans dat je die zo kwijt bent. Maar bedenk je eens goed of je de functies allemala gaat gebruiken. Grote kans dat het nog best tegenvalt ;) .

Music Addicted

Verwijderd

Topicstarter
Maakt inderdaad niet zoveel uit voor de gelegenheidsdief. Grote kans dat ik toch eens ga proberen voor de Clarion :) Maar toch eerst morgen even goed bekijken in de winkel.

Heb net een nieuwe Clio gekocht en wil kijken naar iets wat mooi integreert in het geheel.

Iemand misschien al ervaring met die nieuwe Clarion DXZ948RMP headunit?
Pagina: 1