Toon posts:

Advies gevraagd: de ultieme cd brander?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe cd-writer voor in mijn computer. Wat is op dit moment de meest accurate (en dan voornamelijk voor audio extractie), snelle, stille cd writer van dit moment? Verder moet ie de meest vernaggelde cd nog probleemloos kunnen lezen.
Informatie over een dergelijke speler vind ik ook interessant.

Ik heb op dit moment twee oudere Plextors (16/10/40A IDE en Ultraplex 40 SCSI). Destijds gekocht omdat dat merk een goede naam heeft. Ze doen het ook wel, maar ze hebben mij te snel problemen met cd's die een beetje vies zijn of een krasje hebben; vaak doen diezelfde cd's het in een andere cd-speler dan wél probleemloos. En ook de opstarttijd (tijd tussen het instoppen van de cd en het toegang krijgen tot de bestanden) vind ik maar matig.

Ik had al wel even gezocht naar info (Google, hier, tijdschriften etc), maar alles staat momenteel alleen vol met info over DVD schrijvers..

Ik hoop dat ik wat tips krijg hiero.
Alvast bedankt voor jullie kennis!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Verder moet ie de meest vernaggelde cd nog probleemloos kunnen lezen.
Dat kan je vergeten denk ik hoor..
Een zwaar beschadigde cd lezen kan geen enkel apparaat :P

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

das net zoiets als dat ik op zoek ging naar een cd speler voor me stereo. geen 1 meer te vinden. alleen maar dvd spelers. heb toen die maar gekocht. dat wil ik jou ook adviseren. koop een dvd brander. daar kun je ook normale cds mee toasten. ik heb hier een nec 2500 die het zonder problemen allemaal voor me doet. hij was niet duur en hij draait vlekkeloos.

Bob

Verwijderd

Topicstarter
Mafkeez schreef op 21 april 2004 @ 00:52:
[...]

Dat kan je vergeten denk ik hoor..
Een zwaar beschadigde cd lezen kan geen enkel apparaat :P
Bedankt voor je snelle reactie.
Tuurlijk, ik snap wat je bedoelt, maar ik heb het over een zo goed mogelijke poging: als die 'ultieme' cd-writer die ik bedoel die betreffende cd (en ook elke andere cd) NIET kan lezen, kan geen enkele andere cd-writer het.

En een DVD writer zou inderdaad een optie kunnen zijn; alleen ben ik bang dat dat de kwaliteit (van bijvoorbeeld audio extractie van CD's) niet ten goede komt. In de HIFI wereld is dat namelijk al het geval.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 01:01 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

http://www.cdspeed2000.com » Test Results :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik denk dat de Plextor PlexWriter Premiumtoch wel tot de top behoort. Volgens de database waat BalusC naar linkt is de Premium bijna de snelste (de LiteOn is niet verkrijgbaar voor zover ik weet) in schrijven en hij neemt vierde plek in de DEA lijst.

Verder kan de Premium alle beveiligingen aan, hij is lekker stil en prijzig :+

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ach, wat is prijzig, hij staat in de pricewatch voor 81 euro. :)

Zelf heb ik hier een cd liggen die ik niet goed kan afspelen in mn audiocd-speler. Bij track 8 begint ie te haperen en na een paar seconden springt ie random naar track 10 of hoger. :P
Ik heb er een image van getrokken met m'n Plextor Premium/T3, die ik vervolgens gemount heb met deamontools. Er is simpelweg geen 1 tikje/beschadiging of wat dan ook te horen. Prima copie van gemaakt dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Gaius op 21-04-2004 11:59 ]

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-02 22:51
Ik extract met een el cheapo LiteOn DVD speler en brand on-the-fly met een Plextor 48/24/48, gaat perfect.

Maar als de bron echt gaar is: Plextor + PlexTools = _/-\o_

Dan kan ik met de Plextor in combinatie met PlexTools tweaken hoe ie met fouten om gaat bij het extracten: mag hij downspinnen, hoe vaak opnieuw proberen, wel of niet loggen van fouten, etc. In dat geval extract ik dus eerst met de Plextor naar HD, zonodig beetje spelen met de instellingen voor fouten, daarna pas branden. Als het daarmee niet lukt, is het voor mij niet meer te redden. Laatst nog ineens een hele serie cdr's (zelfde merk, zelfde doos) die fouten begon te krijgen. Heb ze bijna allemaal gelukkig nog kunnen redden 8)

Ik weet niet of er andere merken foutafhandelings features hebben die vergelijkbaar zijn met PlexTools.
Pagina: 1