S.M.A.R.T. ?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:36
wie van jullie gebruikt dit met IBM harddisks?

Ik zag hiervoor een progje op de IBM site.
Wat heeft dit voor nut als ik dit (ga) gebruik(en)???

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:45

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb al een tijd niks meer van SMART gehoord..., of het is niks geworden of het zit standaard al ingebakken in de HD/besturingssystemen.

Het is ontwikkeld door Quantum. Het speurt fouten op die in de HD voorkomen (of nog mogelijk voor gaan komen), waardoor er vroegtijdig een melding van komt dat er mogelijk schade aan de HD komt/is. Kun je nog tijdig een backup maken.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

Verwijderd

'k Heb de DPTA372720. Die ondersteunt SMART, evenals mijn BIOS.

SMART wil zeggen dat je HDD zelf een signaal afgeeft naar het BIOS op het moment dat er iets drijgt mis te gaan. Is in eerste instantie ontwikkelt voor laptops.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 00:08

Jag

Nou handig hoor dat SMART. Ik heb een Quantum bigfoot (11.2 GB) en daarop is SMART altijd enabled geweest maar hij staat nu wel vol met bad sectors. Ik heb al een low level format gedaan, hielp ook niks. Gelukkig komen er geen nieuwe bad sectors meer bij. Ik heb nu zo'n 2.5 mb aan bad sectors. Ik kan er wel mee leven.
Jag

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
Ja, dan noem je me ook een schijf... DIe wordt standaard geleverd met bad sectors... :P :P :P

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
S.M.A.R.T. geeft een signaal aan je bios dat die shijf op knappen staat. Je bios geeft dan een signaal aan het smartmonitoring proggie dat je hebt geïnstalleerd, wat weer een signaal aan de gebruiker geeft. ALs je dat laatste proggie niet hebt kan je smart net zo goed uitzetten, je merkt er dan niets van.
Pagina: 1