Toon posts:

Sony DRU 500 fik probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik gebruik nu al tevreden een hele tijd een Sony DRU 500 DVD Brander.

Maar de laatste tijd mislukt bijna 80% van mijn dvd's. (op 4 speed 100%)

Tijdens het branden (vaak op de helft) geven diversen programma's (clonedvd/alcohol/nero) een error dat de media niet goed is.

Eerst gebruikte ik de laatste firmware 2.0H maar daarbij mislukt echt alles. (ook op 1 speed)

Nu gebruik ik weer de revesie 2.0G en nu lukken sommige dvd's weer op 1 of 2 speed.

Ik gebruik Philips DVD+R en Princo DVD-R (heb ik er helaas net 100 van gekocht)

Hier op GOT en op google las ik dat firmware versie 2.0F het beste bij iedereen werkt.
Weet iemand misschien een site waar ik wat oude firmware versies kan downloaden? (heb me helemaal rot gezocht) Of heeft misschien iemand deze op z'n HD staan?(die die mij zou willen toemailen _/-\o_ )

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

De volgende keer graag zelf even zoeken (beter zoeken).
http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=302

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:16
Heb hetzelfde probleem gehad: niet van merk media veranderd en toch steeds vaker mislukte DVD's :( Was nog net binnen de garantie en heb 'm terug gebracht naar Yorcom.

Ze hebben hem opgestuurd naar Sony, maar het duurde erg lang, dus hebben ze me uiteindelijk een splinternieuwe NEC 2500A gegeven :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je responce, maar als ik daar de 2.0F versie wil downloaden dan krijg ik een japanse 404 error...
:/

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Mr Magic schreef op 20 april 2004 @ 23:42:
Heb hetzelfde probleem gehad: niet van merk media veranderd en toch steeds vaker mislukte DVD's :( Was nog net binnen de garantie en heb 'm terug gebracht naar Yorcom.

Ze hebben hem opgestuurd naar Sony, maar het duurde erg lang, dus hebben ze me uiteindelijk een splinternieuwe NEC 2500A gegeven :)
Wat een goede service! Verder nix van de Sony gehoord?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Verwijderd

Met firmware 2.0F kreeg ik de snelheid van mijn 500AX niet op 4 speed, ongeacht het merk schijfje.
Pas met 2.0G kan ik de volle snelheid gebruiken en dat gaat tot nu toe erg goed.
In het kader van "If it ain't broke, don't mend it" ga ik dus niet meer flashen naar 2.0H

Maar of 2.0F dus de beste is, betwijfel ik in mijn geval ;)

Verwijderd

Topicstarter
maarja die van mij is dus wel een beetje "broke"

En ik dacht, laat ik eens wat verschillende firmware's proberen...
Alleen staan die oude versies niet meer op de sony site.

• whitebunny
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Op mijn homepage heb ik de oude nog staan.

Ik heb hier trouwens geen problemen met de 2.0h versie; ik zou zeggen fik je resterende schijfjes op 2x/2.4x en koop de volgende keer een heel ander merk.

AuthenticAMD

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ik koop volgende keer ook wel wat dvdtjes van te voren om te proberen ;)

Ik ga nu even de firmwares uitproberen.
Pagina: 1