Toon posts:

[98] Toepassingsfout na overklokken *

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na wat telkens voorzichtig te overclocken met mijn systeem ging het even later niet veder dan 888 want hij sloeg helemaal vast na restart. en hem terug geklockd te hebben krijg ik steeds smc.exe fouten en dat is niet goed, dan lees ik kernel32 heeft een fout veroorzaakt blababla dus ik denk doe maar een uitgebreide schijfcontrole en niks dus! dus ik laat het probleem.ga ik een spelletje spelen sluit het spel zomaar af nog een keer weer me videokaart weer op normaal clock settings laten werken en nog steeds dezelfde fout. En dan opeens een blauw scherm met de fout
06 op 028 :Coo4C9EB VXD VFAF COD+0000AAB deze toespassing wordt afgesloten.

dus gelijk me register schoon gemaakt er zat een hoop troep er tussen.
maar die fout blijf maar komen.

my systeem is een P3 800,512MB,CUV4X asus moederbord,readon 9500pro kaart
gebruik win98SE en Xp (duelboot) 98 voor spelletjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 23:34 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

In welke Windows krijg je die? in XP of 98 of beide?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
alleen 98SE want die gebruik ik voor spelletje want onder xp draaien de games veel langzamer dan op 98

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarom zou dit probleem iets met je register te maken hebben? En wat heb je allemaal overgeklokt op je systeem? Alleen de videokaart? Heb je niet gewoon kans dat je je Videokaart naar de filistijnen hebt geholpen?

Registr Nasty problem > [98] Toepassingsfout na overklokken *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
nee ik was met me processor bezig. en als videokaar naar de filestijnen zou zijn dan zou die volgens mij het helemaal niet meer doen!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik denk dat ik het weet wat het probleem is. want door mijn goeie geheugen herinnerde dat ik met rivaturner heb gespeeld met het bestand ati2vxag.vxd.( en dit zie ik telkens stukje in de fout als ik een spel probeerde optestarten.)
zo te zien is dat niet goed gegaan. dit bestand is ervoor om een redaon 9500 pro te laten draaien als een 9700pro (clcock snelheden)

Dus dat word weer de driver opnieuw instaleren! :9

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 18:03:
Nou ik denk dat ik het weet wat het probleem is. want door mijn goeie geheugen herinnerde dat ik met rivaturner heb gespeeld met het bestand ati2vxag.vxd.( en dit zie ik telkens stukje in de fout als ik een spel probeerde optestarten.)
zo te zien is dat niet goed gegaan. dit bestand is ervoor om een redaon 9500 pro te laten draaien als een 9700pro (clcock snelheden)

Dus dat word weer de driver opnieuw instaleren! :9
Dat zal dan wel moeten ja :) Laat je nog even horen of dat inderdaad het probleem oplost?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
helaas het is niet kreeg dit net: SMC heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in
module KERNEL32.DLL op0197:bff85117.
Nou ik ga nu proberen om met gewoon clock te spelen en fraps uit meschienn kunnen hun niet samen draaien je weet maar nooit!

Maar de vraag is waarom alleen onder het spelen
Ik heb het ook met de gewoone cd gedaan want eerst dacht ik dat me image verot was maar dat is het waarschijnlijk niet! nu effe zonder fraps!

Net effe zonder fraps maar steeds het zelfde probleem.

Weet iemand hoe je KERNEL32.DLL (systeemfile)kan vervangen wand daar komen alle problemen vandaan :( .
zonder dat je je windows opnieuw moet instaleren.

Nou effe goed zoeken denk ik dat ik het kan oplossen door een clean boot!
dus alles uitgevinkd bij msconfig! ik hope that's it's work

ben nu effe een spel aan het testen!
Ik heb de systeembestandn gecontroleerd en nergens fouten en zlefs kernel32.dll vervangen nu sluiten mijn spellen af zonder een foutmelding??? gaat gewoon terug naar het deskopt

[ Voor 40% gewijzigd door Spider.007 op 22-04-2004 21:10 ]

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:14

Paitor

rages doen :P

En heb je ook al de driver van je videokaart opnieuw geinstalleerd?
Het zou niet mogen helpen, maar je weet natuurlijk nooit zeker...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
Paitor schreef op 21 april 2004 @ 22:57:
En heb je ook al de driver van je videokaart opnieuw geinstalleerd?
Het zou niet mogen helpen, maar je weet natuurlijk nooit zeker...
Jep al gedaan 4.3 want eerst dacht ik dat me vx file niet meer goed werkte!
en over dat terug keren naar het deskopt dat is een bekend probleem met de refres rate(Battlefield Vietnam) maar naar het correct instellen crast het spel nog steeds terug naar het deskopt!
Nog een geluk ik weet nu wat smc me Firewall dus ik hoop dat dat de oorzaak is van het probleem dus effe unstalleen weer installen! maar nu ga ik slapen want morgen moet ik nog naar school! ja ik ben een school jongen van 15 jaar :P
nou nog steeds het zlefde probleem heb zlefs windows over geschreven maar geen effect!
nou dit heb ik uit me log file gehaald en er staat dat ik geen transformer lightning heb ! maar dat kan niet want ik heb een redaon 9500pro hier een stukje log file

van Bf1942 Version v1.0 BFVIETNAM
Log created 2004/04/22:17.02d
--------------------------

SystemInfo:
-----------

Cpu:
Running on Pentium(R) III at 880 MHz
Supports MMX
Supports SSE

Renderer:
Number of adapters:1
Your main Graphic card does not support Hardware Transform and Lighting (HTL)
You might experinence very low performance and even crashes, Please note that Battlefield only officially supports cards that supports HTL
FullScreen

Weet iemand wwat ik moet doen???? mijn ideen pot is leeg!

update ik kijk naar dxdiag en directdraw is niet beschikbaar is er iets mis met me videokaart of iets en hoe kan dat dan als ik in plaats van me processor aan het overclocken was :? 8)7

Update net DirectX opnieuw geinstaleerd en alle opties zijn het zlefde nu mar effe een game testen met T&L

[ Voor 57% gewijzigd door Spider.007 op 22-04-2004 21:11 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ace Lightning, Wij hebben op GoT een hele mooie knop, daar kun je je berich mee aanpassen. Dit betekent dus dat je informatie kunt toevoegen zonder dat je een nieuw bericht hoeft te posten. Dit word op GoT extra gewaardeerd om te voorkomen dat mensen hun topic elk uur kicken door het plaatsen van een nieuwe reply

Ik heb zojuist tweemaal 4 berichten van je verplaatst naar 2 posts. Probeer in het vervolg deze Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifknop zelf ook te hanteren :)

---

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb alles geprobeerd ,en ik weet het echt niet meer maar bij DirectX zie ik dat ik geen AGP beschik, hoe kan dat nou? ik heb het in de bios aangekruisd
ik ga maar is restarten en kijken als hij wel goed staat en DirectX opneuw instaleren! of ik heb brakke geheugen maar dat denk ik niet want hij crasht hij alleen naar het deskopt zonder fout melding!

kan dit de irrietante crashes veroorzaken in me games!
en weet iemand wat dit betenkend in de bios : Video Memeror Chache Mode UC or USWC

na goed geformateerd te hebben heb ik nog steeds het zelfde probleem een crasch naar het desjopt met de melding ddhelp heeft een.... veroorzaakt
of hij loopt helemaal vast!

heeft iemand een oplossing want ik wordt er een beetje ziek van dat probleem :(
Weet iemand wat je moet schrijfen voor een duel boot in boot.ini onder win98se en voor xp pro 98 onder de c schijf en xp de f schijf!

want me boot.ini is overgeschreven!

weet iemand wat de vernieuwings frequentie doet bij directdraw!

[ Voor 78% gewijzigd door Spider.007 op 27-04-2004 20:51 ]

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Ehm... veel vragen...

Beste is toch even de hele boel opnieuw te installeren.
Tijdens het oc'en heb je waarschijnlijk je memory te snel aangestuurd met
als gevolg een hele hoop foutjes die je besturingsysteem naar de knoppen hebben geholpen.

In het ergste geval is je geheugen defect geraakt. Probeer anders even een geheugen test util (software matig: http://www.memtest86.com/memt30.zip).

Mocht het geheugen in orde zijn en na een verse installatie werkt het nog steeds niet, dan bestaat ook nog de kans dat of je videokaart of je cpu defect is geraakt. Om dat weer te kunnen achterhalen, zal je een ander videokaartje moeten hebben en daar even een burn-in testje mee moeten doen.

Succes!

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Verwijderd

Topicstarter
Total-Control schreef op 25 april 2004 @ 18:49:
Ehm... veel vragen...

Beste is toch even de hele boel opnieuw te installeren.
Tijdens het oc'en heb je waarschijnlijk je memory te snel aangestuurd met
als gevolg een hele hoop foutjes die je besturingsysteem naar de knoppen hebben geholpen.

In het ergste geval is je geheugen defect geraakt. Probeer anders even een geheugen test util (software matig: http://www.memtest86.com/memt30.zip).

Mocht het geheugen in orde zijn en na een verse installatie werkt het nog steeds niet, dan bestaat ook nog de kans dat of je videokaart of je cpu defect is geraakt. Om dat weer te kunnen achterhalen, zal je een ander videokaartje moeten hebben en daar even een burn-in testje mee moeten doen.

Succes!
wat is een burn-in testje ?
Maar ik denk niet dat me videokaart kapot is want bij didiag akn ik direct3d en directdraw draaien zonder poblemen!
Ik heb net memtest gedaan kreeg veel foute voor me neus aan het einden maar waar wordt er geen log bij gehouden! want na 100% ging hij gelijk overnieuw!
nou ik krijg de fout bij:
block move, 64 moves cached
Good:dfffffff Bad:ffffffff
Err bits 20000000
Errors 761668!
count : 1
Falling adress 511.8 mb
en ik heb 512 aan geheugen aan boord! dit betenkend niets goeds

weet iemand wat dit allemaal betenkend

[ Voor 19% gewijzigd door Spider.007 op 27-04-2004 20:51 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ace Lightning - zou je als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst je laatste bericht willen bewerken in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen? :)

Door een nieuwe reactie te plaatsen komt je topic namelijk bovenaan de topiclist (iets wat we ook wel 'kicken' van je topic noemen) - en dat is niet toegestaan binnen de 24 uur :)

Verder - als memtest fouten aangeeft is meestal je geheugen niet zo goed :)

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 19:34:
[...]

wat is een burn-in testje ?
Maar ik denk niet dat me videokaart kapot is want bij didiag akn ik direct3d en directdraw draaien zonder poblemen!
Ik heb net memtest gedaan kreeg veel foute voor me neus aan het einden maar waar wordt er geen log bij gehouden! want na 100% ging hij gelijk overnieuw!
nou ik krijg de fout bij:
block move, 64 moves cached
Good:dfffffff Bad:ffffffff
Err bits 20000000
Errors 761668!
count : 1
Falling adress 511.8 mb
en ik heb 512 aan geheugen aan boord! dit betenkend niets goeds

weet iemand wat dit allemaal betenkend
Een burn-in testje is niets anders dan alle onderdelen van je pc op vol vermogen hun werk laten doen. Komt je pc er na 24 uur ongeschonden uit dan is er niks aan de hand; trouwens een paar uurtjes testen is meestal ook al voldoende.

Tja, het lijkt er op dat je geheugen defect is geraakt. Zet voor de zekerheid even
al je bios instellingen op standaard (langzaam dus). Verder weet ik niet wat
je allemaal hebt veranderd, maar wellicht moet je ook even nalopen of je
spanningen nog wel kloppen, dus PCI I/O voltage, CPU core voltage en geheugen voltaqe.

Mocht alles kloppen en het veranderen van je bios instellingen niet helpen, dan is de kans dat je geheugen daadwerkelijk defect is zeer groot. Er zit niets anders op dan geheugen ergens te lenen en weer even met memtest een testje te doen.

Succes!

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Pagina: 1