Digitale foto's afdrukken via wizard

Pagina: 1
Acties:

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 10:12

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Laatst probeerde ik voor het eerst digitale foto's af te drukken. Heirvoor deed ik dat nooit omdat ik ze digitaal wel best vond. Toen wou mammie ineens foto's dus ik kijken bij de kruidvat en de trekpleister. Daar kan je een klein progje downen zodat er een wizard verschijnt waarmee je simpel foto's kunt uploaden en bestelllen. MAAR: dit eenmaal gedaan kan ik alleen maar foto's met de extensie .TIFF en .JPEG uploaden (maw deze worden wel herkend door de wizard) maar niet .JPG. Dus: ik moet al mijn foto's gaan renamen. Ik heb al gekeken bij mapopties of de extensies erg andere instellingen hebben maar dat is dus niet zo, en aangezien ik geen zin heb om telkens alle foto's te renamen... Wie kent dit probleem?

btw: ik weet dat het dan ook op andere manieren kan, maar het is toch vaag dat windows'eigen wizard nieteens .jpg bestanden herkent?

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Dosbox:
cd <dir met foto's>
ren *.jpg *.jpeg

:?

[ Voor 17% gewijzigd door Jur op 20-04-2004 23:52 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Soms kan je in de file-dialog ook selecteren dat ie alle bestanden moet tonen mbv een dropdown keuze dingetje. :)

[ Voor 17% gewijzigd door -=bas=- op 23-04-2004 15:57 ]

Senile! Senile Oekaki

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:49

Glabbeek

Dat dus.

Of anders in de file-open dialog bij de filename '*.jpg' intypen, dan laat hij (normaal gesproken) alle .jpg files zien.

En zo is het maar net.

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb laatst digifoto's via de java applet van het Kruidvat geupload, dat waren allemaal .jpg bestanden, geen .jpeg. En het werkte wel gewoon hoor.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 09:20
Denker schreef op 23 april 2004 @ 16:45:
Ik heb laatst digifoto's via de java applet van het Kruidvat geupload, dat waren allemaal .jpg bestanden, geen .jpeg. En het werkte wel gewoon hoor.
Het gaat hier om de wizard van Windows, en niet om de java-applet van Kruidvat. ;)

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
ja en ik krijg dus san ook een ander schermpje dan gewoon het selecteer schermpje van windows. Het is een schermpje wat ik zelf nog nooit eerder ben tegengekomen. dus ik kan geen *.jpg invoeren ofzo. Afbeeldingslocatie: http://marcvd.100free.com/wizarddigfoto's.JPG
zo ziet de wizard er dus uit....

edit: er staat nu 4/4 bij maar dat kotm omdat ik een aantal afbeeldingen had gerenamed en die weer uit het plaatje heb gehaald :S !!!

[ Voor 22% gewijzigd door LtMarx op 24-04-2004 22:33 . Reden: ww vergeten uit de link te halen 8)7 ]

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-02 16:08

PanMan

Spun!

De wizard voor files uploaden in windows gebruik ik regelmatig (even as we speak type :)). En die is volgens mij precies hetzelfde, en herkent hier wel .jpg files...

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
@panman: weet jij dan of er toevallig een manier is om dat te veranderen? Ik blijf het namelijk erg vaaf vinden dat een foto wizard geen .jpg Herkend.
Oh btw: Ik heb even hetzelfde geprobeerd bij een vriend van me en die kan na de installatie van de wizard niet eens .jpeg bestanden zien in bovenstaand scherm. Als hij foto's wou bestellen moest alles .tiff genoemd worden! Er zit dus blijkbaar ergens een verschil wat niet in eerste instantie met de wizard install zelf te maken heeft!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
schopje :D

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ehm, hoe moeilijk is het om die files te renamen?
en dan nog is het een probleem van die "wizard" en moet je dus bij kruidvat/trekpleister klagen, die kunnen hier misschien wat aan veranderen.
Pagina: 1