Toon posts:

Bufferniveau DVD brander in Nero

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb een BTC 1004 DVD brander en ik gebruik elby Clone DVD en Nero 6.0.0.16.

In nero zag ik 2 verschillende buffers, 1 leesbuffer en een buffer van mijn brander. Nu heb ik steeds CD's en DVD's die mislukken. Mijn niveau van de brander blijft regelmatig hangen tussen 95 en 99%. Ik weet niet of dit zo hoort of normaal is, maar als de buffer minder is, zo rond de 30% dan is er bij mij niets aan de hand.

Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik er aan moet doen? De enoge oplossing die ik tot nu toe kon bedenken was het opnieuw installeren van mijn besturingssysteem. Eerst win 98 maar nu tegenwoordig XP pro.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Die kleine onder in is de buffer op de brander zelf, bij mij schommeld ie ook tussen 95 en 99 %.

doe grote boven het status balk van hoever het het branden is was nero etc. in het mem heeft als buffer.

Als die bovenste de heletijd leeg loopt zul je ff moeten kijken of de brander wel op DMA staat, anders kan inderdaat je buffer leeg lopen.

[ Voor 2% gewijzigd door geforce5_guy op 21-04-2004 08:57 . Reden: buffel --> buffer ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het de bedoeling dat de bovenste bufferbalk vol staat of moet die juist leeg staan? Die schommelt namelijk nogal....

Als ik met Elby brand dan brand hij de DVD wel maar het beeld is dan om te huilen. Stotterend enzovoort...Als ik hem dan op mijn DVD brander afspeel met Power DVD dan geeft hij vaak een fout!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-08 20:11

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 23:38:
Is het de bedoeling dat de bovenste bufferbalk vol staat of moet die juist leeg staan? Die schommelt namelijk nogal....

Als ik met Elby brand dan brand hij de DVD wel maar het beeld is dan om te huilen. Stotterend enzovoort...Als ik hem dan op mijn DVD brander afspeel met Power DVD dan geeft hij vaak een fout!
Beste is als allebei die balken helemaal vol zijn..

@geforce5_guy
Als die bovenste de heletijd leeg loopt zul je ff moeten kijken of de brander wel op DMA staat, anders kan inderdaat je buffel leeg lopen.
Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/schater.gif

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dan zien of mijn brander op DMA staat?

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Brry, dat kun je zelf wel uitzoeken. Het is de bedoeling hier, dat je zelf eerst dingen probeert, en als je er dan niet uitkomt, dan pas om hulp vragen.

Je kunt met de F1 toets in windows de help vinden, dan zoeken op DMA en dan kom je er wel. Ook kun je de http://gathering.tweakers.net/forum/find gebruiken, en dan moet er ook echt wel iets uitrollen. Succes ermee, en als het niet lukt, vertel wat je gezocht hebt, en geprobeert hebt en dan kan ik of iemand anders je verder helpen

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Memesa
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik heb zelf de nec 1300 A op een p4 2,8 ghz HT
en ik heb ook problemen met het branden, de dvd's of cd's gaan niet fout maar de bufferunderrun protectie moet wel telkens in actie komen. Om de 3 minuten gaat de computer ineens hard aan het werk en lopen allebei de buffers terug tot 0% Dit gaat zo'n 30 seconden door en daarna stopt het weer en schieten beide buffers vol tot 99%/100% en heeft ie geen problemen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Memesa schreef op 21 april 2004 @ 17:28:
Ik heb zelf de nec 1300 A op een p4 2,8 ghz HT
en ik heb ook problemen met het branden, de dvd's of cd's gaan niet fout maar de bufferunderrun protectie moet wel telkens in actie komen. Om de 3 minuten gaat de computer ineens hard aan het werk en lopen allebei de buffers terug tot 0% Dit gaat zo'n 30 seconden door en daarna stopt het weer en schieten beide buffers vol tot 99%/100% en heeft ie geen problemen.
Uiteraard heb je om dit probleem op te lossen al gezocht op GoT, plus de tips in dit topic geprobeerd. Wat is daar precies uitgekomen? Verder is het 'hijacken' van een ander z'n topic vaak niet zo handig omdat er dan vragen en oplossingen door elkaar gaan lopen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Sparhawk schreef op 21 april 2004 @ 17:14:
Brry, dat kun je zelf wel uitzoeken. Het is de bedoeling hier, dat je zelf eerst dingen probeert, en als je er dan niet uitkomt, dan pas om hulp vragen.

Je kunt met de F1 toets in windows de help vinden, dan zoeken op DMA en dan kom je er wel. Ook kun je de http://gathering.tweakers.net/forum/find gebruiken, en dan moet er ook echt wel iets uitrollen. Succes ermee, en als het niet lukt, vertel wat je gezocht hebt, en geprobeert hebt en dan kan ik of iemand anders je verder helpen
Misschien een domme vraag...maar waar is een forum voor als je geen VRAAG mag stellen? Zoeken naar 'DMA' op het forum en in Windows levert overigens niets op...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 18:49 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-08 20:11

FlipFluitketel

Frontpage Admin
1. Rechtermuisknop op "Deze computer",
2. "eigenschappen",
3. tabblad "hardware",
4. knopje "apparaatbeheer",
5. 'je voor "IDE ATA/ATAPI-controllers",
6. dubbelklikken op "Primair IDE-kanaal",
7. tabblad "geavanceerde instellingen",
8. en dan bij "overdrachtsmodus" zorgen dat dit op "DMA, indien beschikbaar" staat.
Stap 7 & 8 ook doen voor "Secundair IDE-kanaal"

(BTW: Als ik in de Windows help ga zoeken op DMA, dan krijg ik bij het onderdeel Knowledge base (kun je links onderaan je zoekscherm kiezen) het document "Apparatuurinstellingen zijn moeilijk te vinden in Windows XP". Ook als ik op GoT zoek naar "DMA windows XP" krijg ik bij de 2e hit al een topic waarin uitgelegd staat hoe je dit moet inschakelen. Advies voor een volgende zoekopdracht: Gebruik meer woorden om te zoeken)

[ Voor 56% gewijzigd door FlipFluitketel op 22-04-2004 19:30 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Ah bedankt!

Ik heb nu bij secundair IDE-kanaal bij apparaat 0 nu ook DMA indien beschikbaar. Bij apparaat 1 was dit al aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 20:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een audio cd gebrand en ik had 6x buffer underrun vermeden.... is dat heel normaal?
Pagina: 1