Video geeft dikke verticale strepen

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Mijn video recorder hangt aan mijn compu. Ik had de laatste tijd al veel last van stroomuitval. Dit kwam waarschijnlijk door het verschil in aarde tussen de computer en de COAX van de CAI. En dat de videorecorder hierdoor een lekstroom veroorzaakte.

Nu geeft alleen mijn videorecorder dikke verticale strepen in beeld, met veel sneeuw (overal op het scherm dus). Dit gebeurt tijdens het afspelen van video's en tijdens het gewoon tunen. Iemand een idee hoe dit mogelijk is? Ook heb ik de audio uitgang van mijn videorecorder verbonden met mijn stereotoren.

Verwijderd

Je hebt nogal wat groundloop problemen hé ;)

Plaats eens een scheidingsfilter tussen je hoofdcoax TV aansluiting, want zoals je het nu beschrijft lijkt het mij een aardingsprobleem - vooral als je stereotoren ook nog eens op je PC of anderzins een aardings/spanningsbron zit aangesloten.

Verwijderd

doe er eens een reinigingscasette in...?
kan ook zijn dat je de electronica binnenin beschadigd heb, door dat altijd aan en uitvallen van de spanning...
nu, een beetje video zou toch een beveiligde voeding moeten hebben...

• burlapp
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 23:15:
Je hebt nogal wat groundloop problemen hé ;)
ja, tering, wordt er nu zo langzamerhand echt sch**tziek van, maarja. Ach blijven doorzetten he....

misschien een domme vraag trouwens, maar is het ook mogelijk om een aardedraad te maken waar de coax het huis binnen komt? Dan loopt de aardelus alleen tot waar hij het huis binnen komt. Of stoort hij dan de rest van de kabel als nog?

Of moet ik echt zo'n scheidingsding kopen.... (ben arme student... :'( )

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 23:36 ]

Verwijderd

Als je de coax bij binnenkomt gaat aarden kun je juist problemen krijgen met streperig beeld (en je kabelleverancier zal er ook niet blij mee zijn). De bedoeling is juist om de coaxaarde 'zwevend' te laten tov de aarde die in je huis aanwezig is (of wat daarvoor moet doorgaan - zoals bij ongeaarde PC's)...

Alternatief kun je een scheidingsfilter plaatsen in je audiokabels, maar die zijn doorgaans een stuk duurder en gevoeliger voor de keuze van kwaliteitsfilter of budgetfilter.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 23:38 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je je kanaalafstelling van je video al nagekeken? Ik heb een keer kortsluiting gehad in mijn video (aardlek knalde er uit door een overijverige moeder die een aangesloten spanningsslof met een kletsnatte doek afdeed :( ) en de helft van mijn kanalen had de kuren.
Kan ook zijn dat als je je video alleen via coax (dus zonder scart) op je TV hebt aangesloten, je afstelling van je videokanaal op OF je TV OF je video wat verschoven is. Daar al naar gekeken?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• burlapp
Nou, die strepen verdwijnen als ik de inkomende kabel eruit trek. Als ik die er weer instop komen ze terug. Wel al een paar keer een flinke opdonder gekregen van de computer-coax aansluiting. Die had ik nog niet geaard ivm. die lus die ik dan creëer. Waarom komen juist die strepen bij het nieuwe signaal dan? Lijkt me niet door die aardelus te komen.

Zou het kunnen komen door de casema die over bijna hetzelfde kanaal een zender eroverheen gooit ofzo?

Het gaat om het kanaal dat op 591.250MHz zit

Verwijderd

Dat het probleem weg is als je de coaxmantel eruit trekt is imo een schoolvoorbeeld van groundloop-problemen. Plaats een scheidingsfilter bij je coax-hoofdaansluiting.

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-02 22:43
hoe is je video aangesloten op je pc ?
is dat met de antenne kabel?
dan moet je de modulator van de video op een andere frquentie zetten want jij maakt gebruik van een frequentie waarop jouw kabelmaatschapij een zender doorgeeft.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Pagina: 1