Toon posts:

[cooler] Zalman op Hercules 9800 pro?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Hercules 9800 pro, maar deze maakt me teveel herrie dus wil ik een Zalman passive koeler installeren, de ZM80C-HP.

Afbeeldingslocatie: http://test.zalman.co.kr/images/0311/ZM80C-HP/ZM80C-HP2_b.gif

Waar het mij om gaat is het volgende. Ik wil de cooler installeren zonder de heatsinkjes van m,n geheugen te verwijderen! Als ik naar naar plaatje kijk, lijkt het alsoft dat wel kan omdat hij aardig hoog staat, maar ik weet het niet zeker.
Aan de voorkant kan het denk ik wel, maar achter heb ik ook nog sinkjes.
Deze optionele cooler komt er dan bij.

Afbeeldingslocatie: http://test.zalman.co.kr/images/0311/ZM80C-HP/ZM80C-HP+OP2_b.gif

Gaat dit lukken? Van Zalman zelf krijg ik geen antwoord op mijn vraag hierover.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb er koelblokjes op gezet en dat paste precies. (iets minder dan 1 cm)

Verwijderd

Topicstarter
ilovetechno,

die had ik al gelezen, maar men was er nog niet onduidig over uit of de blokjes eraf moesten of niet.

Dus kan iemand het even bevestigen, dan kan ik gaan bestellen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 23:26 ]

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
de RAM koelblokjes aan de voorkant (fankant) kan je er gewoon op laten, aangezien de ZM80C-HP daar boven komt te zitten.
aan de achterkant zul je wel alle 3 de heatsinks eraf moeten halen wil je 't achterste gedeelte van de ZM80C-HP kunnen gebruiken.

in die andere thread wordt ook al door een persoon aangegeven, dat ie zijn achterste heeft laten zitten, en dus alleen 't voorste gedeelte van de ZM80C-HP heeft geinstalleerd.
dit betekent wel dat 't effect van de heatpipe stukken minder is, zonder koelblok..

Verwijderd

Heb een 2ehands Radeon 9700 gekocht en ook een zalman ZM80HP, met daarop gebeunde RAM coolblokjes. De blokjes op de achterkant moesten weg (geen probleem, was toch niet van plan te overklokken).
De operatie met de creditcard en de schroevedraaier uitvoeren, en met het laatste koelblokje komt ook een blokje RAM mee... joepie, 110 EU weggegooid... :'(
Pagina: 1