Toon posts:

FDD doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
K'heb vanmiddag m'n nieuwe onderdelen opgehaald, en ben nu bezig met het assembleren, maar mijn diskette station werkt niet, het lampje blijft ook branden, en dat is toch een teken dat er ergens iets niet in orde is, waar kan het aan liggen, het ligt niet aan de kabel, want die zit er goed in,

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde, alleen doet mijn floppy het wel! ik heb een Asus Cuv4x moederbord. het lampje van de drive blijft branden en als de floppy draait, dan gaat hij iets minder fel branden.

ik twijfel om het bordje terug te brengen, omdat ik hem er dan weer helemaal uit moet slopen enzo terwijl hij het wel doet.

kan je wat meer vertellen over je hardware opstelling? wel mobo, processor e.d.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een Abit-KT7RAID, verder beschikt het systeem over 2 IBM schijven en 3 cd stations, dvd cd-rw en cdrom

Verwijderd

nou, zit je kabel er wel zo goed in?
moet je hem niet omdraaien?

ik had namelijk hetzelfde probleem, maar mijn kabel kon er op 2 kanten in, het uitstekende stukje boven of naar de onderkant...het moest naar de onderkant...ja heel loos maargoed het is maar dat je het weet! suc6 verder en zorg dat je dit fixt anders kan je je FDD vern**ken :)

(naja ik heb mn eerste 6x CDROM zo verneukt -> die-hard tweaking :9~)

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01
Als het lampje van je floppy-drive brand heb je de kabel verkeerd om zitten.

Bij een floppy-drive _moet_ de rode draad naast de voeding zitten. Komt omdat er een draai in de kabel zit.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 december 2000 20:56 schreef Lord_spawn het volgende:
nou, zit je kabel er wel zo goed in?
moet je hem niet omdraaien?

ik had namelijk hetzelfde probleem, maar mijn kabel kon er op 2 kanten in, het uitstekende stukje boven of naar de onderkant...het moest naar de onderkant...ja heel loos maargoed het is maar dat je het weet! suc6 verder en zorg dat je dit fixt anders kan je je FDD vern**ken :)

(naja ik heb mn eerste 6x CDROM zo verneukt -> die-hard tweaking :9~)
thanks man, dat was het. dat ik dat niet meer wist, want dit heb ik een keer eerder gehad. achterlijke FDD's ook altijd

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand trouwens hoe dat zit met stripping (in een RAID opstelling) ik heb 2 45 Gb IBM schijven, daar blijft maar 85 Gb van over, klopt dat wel?
Pagina: 1