Toon posts:

[XP] Autorun doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mensen, maar na een lange zoektocht op het forum ben ik er nog steeds niet achter hoe ik mijn autorun weer aan krijg. Van velen van jullie goede tips gekregen en programma's, maar niks haalt iets uit. Wat ik al geprobeerd heb is:

* Een programma dat Autoreg heet. (wel handig overigens voor sommigen)
* TweakUI gedownload.
* register gecheckt.
* bij MS naar evt fixes gezocht, maar die zijn er niet.

Uiteindelijk via systeemherstel van XP teruggegaan naar een punt waarop die het wel goed deed, en ja, het werkte weer. Totdat ik de pc opnieuw opstarte.

Dus ik ben nu een beetje ten einde raad. Kan iemand mij misschien vertellen of er ander mogelijkheden zijn om het op te lossen?

En weet iemand ook waar dit aan ligt? Want dit is iets wat ik vaak heb gevonden op forums, maar een oorzaak noemt niemand.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Geef eens een fatsoenlijke beschrijving van je probleem.

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-04 15:00
ik had dit laatst ook bij windows xp, maar volgens mij werkt het volgende ook bij andere besturingssystemen:
start regedit
ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom
daar moet jel Autorun de waarde 1 geven
sluit het register en start opnieuw op

Verwijderd

Topicstarter
Dat van dat register heb ik al gedaan en de waarde staat goed. Net als alle andere instellingen.

PS: Mijn autorun doet het dus niet. Niets start automatisch meer op en in de verkenner zie ik dus ook niet een pictogram van de desbetreffende cd. Alleen als de pc opnieuw opgestart wordt.

• sdomburg
Opties voor het openen van multimediabestanden instellen

Open Deze computer.
Klik onder Stations met verwisselbaar medium met de rechtermuisknop op het gewenste apparaat, bijvoorbeeld een digitale camera of cd-romstation, en klik vervolgens op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Automatisch afspelen op het type multimediabestand waarvoor u opties wilt instellen.
Klik onder Acties op de handeling die moet worden uitgevoerd wanneer het geselecteerde type bestand wordt herkend.
:?

Verwijderd

Topicstarter
Als het zo makkelijk was zou ik er zelf ook nog wel uitkomen, maar zoals ik al eerder heb gezegd heb ik al die oplossingen al geprobeerd. Ik kom er nu gewoon niet uit.

• sdomburg
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 22:30:
Als het zo makkelijk was zou ik er zelf ook nog wel uitkomen, maar zoals ik al eerder heb gezegd heb ik al die oplossingen al geprobeerd. Ik kom er nu gewoon niet uit.
Je moet "al die" oplossingen die je geporbeerd hebt dan ook in je startpost zetten, ik kan niet ruiken wat je wel en niet gedaan hebt als je dat er niet inzet. Beetje zonde van jou en mijn tijd ;)

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Ik heb ook zo'n vraag een tijdje geleden beantwoord en bij hem was het opgelost.

Welke post kan ik niet meer vinden, maar bij hem is het met dit programmaatje opgelost:
http://www.microsoft.com/...389cfacdad&displaylang=en

Probeer dat progje even.

Bij mij lukte die reg-change ook niet dus ook na lang zoeken dit gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Eichii schreef op 20 april 2004 @ 22:39:
Ik heb ook zo'n vraag een tijdje geleden beantwoord en bij hem was het opgelost.

Welke post kan ik niet meer vinden, maar bij hem is het met dit programmaatje opgelost:
http://www.microsoft.com/...389cfacdad&displaylang=en

Probeer dat progje even.

Bij mij lukte die reg-change ook niet dus ook na lang zoeken dit gevonden.
Eindelijk!!!! Super. Hij doet het weer. Ben benieuwd voor hoe lang!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Per ongeluk iets van Nero of Daemon-tools ofzo geinstalleerd? Die wil nog wel eens dwars gaan liggen met autorun funcionaliteiten

Ok ik was dus net te laat. Maar zou wel leuk zijn als hetprobleem ook te reproduceren was, dan wisten we misschien de oorzaak; dat scheelt een hoop zoeken ;)

[ Voor 39% gewijzigd door The Eagle op 20-04-2004 22:52 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 22:41:
[...]

Eindelijk!!!! Super. Hij doet het weer. Ben benieuwd voor hoe lang!
:*) Always works

Tenminste...

Succes verder.
Pagina: 1