[XP] Problemen met installeren updates

Pagina: 1
Acties:

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-04 14:30
Ik ben op een aantal PCs windows updates aan het uitvoeren, maar er lukt niets. De PCs (waaronder twee laptops) geven steeds de foutmelding "Het uitpakken van het bestand is mislukt. Waarschijnlijk door gebrek aan geheugen (te weinig schijfruimte voor wisselbestand) of beschadigd CAB bestand".

Ik ben op een administrator account ingelogd, heb zeker genoeg schijfruimte en genoeg werkgeheugen.

Misschien is het wel een simpel iets wat ik over het hoofd zie, maar XP gebruik ik zelf niet, dus dan toch ff helpen graag! :)

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 11:32
Is dat bestandje niet gewoon beschadigd? delete het is en download het is opnieuw

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kijk eens je pagefile na, staat die wel op de juiste partitie en niet toevallig op een andere, kleinere?

• Benadski
Nee, heb ik al geprobeert... Ik open het direct van de Microsoft site. Op 3 verschillende PCs werken de volgende dingen niet:

- MSN
- Update Windows XP
- Macromedia shockwave en flash player

Ook als ik eerst download en dan open krijg ik dezelfde error. De Windows XP zijn op alle computers legaal en bijgeleverd bij de PC's en laptops.

EDIT: Op bijv. de laptop heb ik 2 partities (FAT32) en beide hebben nog >12GB vrij... De pagefile staat op C.

[ Voor 15% gewijzigd door Benadski op 20-04-2004 22:23 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ey Ralf, jij hier? ;)

Als je windowsupdate (site) gebruikt: Zit je per ongeluk achter een proxy of firewall? Wil ook nog wel eens roet in het eten gooien - ervaring van vanochtend toevallig :(

En als je de bestanden nog een keer downt, werkt het dan per ongeluk wel?

Wat ook nog wel eens wil helpen is je WUtemp map van je partities wegmikken, en je temp-dir legen. en Tijdelijke IE bestanden kun je dan ook meteen doen. Zet max hoeveelheid maar op 20Mb...meer is echt niet nodig :)

Overigens: kijk ook eens naar de groote die is ingesteld voor de prullenbak. Da's standaard 10% van je HDD...als je dan een HDD van meer dan 120 Gb hebt ga je al de mist in omdat er te weinig ruimte is, terwijl er in je ogen nog zat vrij is. Alleen denkt windows daar anders over, en aangezien het een systeembron is gaat die voor en gebruikersactie.

Off-topic: Heb je die grote tandenborstel en die ketting met tandenborstels nog btw?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Benadski
Alles is in principe goed, de dingen die je hebt verteld heb ik gedaan, maar nog geen verbetering...

Ik denk dat het door de breedbandrouter komt, kan dat? Het is een Draytek Vigor2200E. Het is me nu op één PC gelukt om MSN te installeren, de rest van de PCs en programma's werken niet. Dat MSN installeerde was pas na een paar keer indedaad.

Offtopic: Ik zit hier al jaren hoor! Op GoT dan, niet echt vaak in dit subforum. De tandenborstels heb ik allemaal al verbruikt ondertussen, de grote heb ik vast nog wel ergens, waar weet ik alleen niet. :P

• The Eagle

The Eagle

Interne firewall van XP uitzetten en een fatsoenlijke installeren en configgen ;) Mocht dat al gebeurd zijn: check je config van je firewall of schakel deze tijdelijk uit ;)

Op XP draait standaard al Windows Messenger, deze kun je uitzetten, maar of MSN messenger en Windows Messenger elkaar bijten weet ik zo niet. Kijk ook even hier: Windows Operated Systems - FAQ

Wat je tijdelijk even zou kunnen proberen is op de router de PC's 1 voor 1 in de DMZ te hangen (kweet niet of die draytek er meer ondersteunt, heb zelf een sitecom). Als je een PC in de DMZ hangt wordt alles 1 op 1 doorgestuurd naar die PC. Feitelijk zet je dan je router buitenspel. Als het dat is, zit het hem dus in je router ;)
Ik weet niet of flash player en shockwave specifieke poorten gebruiken (die dan weer door router / firewall geblockt worden), maar ik sluit niks uit.

Probeer ook eens ipv direct openen "doel opslaan als" te gebruiken voro de updates, kijken of ie het dan beter doet. Kan natuurlijk ook zijn dat je internetverbinding tijdelijk gewoon brak is....

Offtopic: Grote groene tandenborstel gelocaliseerd, bij mijn ouders op zolder bij de rest van de carnavalsspullen. Orginele touwtje zelfs nog present :P Enne...wist wel dat je op GoT zat, wie van de Sector nou niet? :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 21-04-2004 00:00 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Benadski
The_Eagle schreef op 20 april 2004 @ 23:59:
Interne firewall van XP uitzetten en een fatsoenlijke installeren en configgen ;) Mocht dat al gebeurd zijn: check je config van je firewall of schakel deze tijdelijk uit ;)
Ehh, interne firewall, ik wist niet dat XP zoiets had, waar vind ik het? Staat die standaard aan? Als dat niet standaard aan staat staat ie op de PC's niet aan...
Op XP draait standaard al Windows Messenger, deze kun je uitzetten, maar of MSN messenger en Windows Messenger elkaar bijten weet ik zo niet. Kijk ook even hier: Windows Operated Systems - FAQ
Naja, het is niet alleen met messenger dat ik fouten krijg... Ook met andere software. Meestal gaat downloaden goed, maar updates installeren niet, ook niet van de virusscanner...
Wat je tijdelijk even zou kunnen proberen is op de router de PC's 1 voor 1 in de DMZ te hangen (kweet niet of die draytek er meer ondersteunt, heb zelf een sitecom). Als je een PC in de DMZ hangt wordt alles 1 op 1 doorgestuurd naar die PC. Feitelijk zet je dan je router buitenspel. Als het dat is, zit het hem dus in je router ;)
Ik weet niet of flash player en shockwave specifieke poorten gebruiken (die dan weer door router / firewall geblockt worden), maar ik sluit niks uit.
Hoe stel ik zo'n DMZ in? Ik heb geen idee hoe zo'n router werkt...
Probeer ook eens ipv direct openen "doel opslaan als" te gebruiken voro de updates, kijken of ie het dan beter doet. Kan natuurlijk ook zijn dat je internetverbinding tijdelijk gewoon brak is....
Doel opslaan als werkt ook niet goed. Het wordt wel gedownload en opgeslagen, maar bij het uitvoeren krijg ik weer de error uit mijn eerste post. Bij updates krijg ik vaak "file corrupt" errors.
Offtopic: Grote groene tandenborstel gelocaliseerd, bij mijn ouders op zolder bij de rest van de carnavalsspullen. Orginele touwtje zelfs nog present :P Enne...wist wel dat je op GoT zat, wie van de Sector nou niet? :Y)
Hehe, lachen man... Heb je 'm nog gebruikt? :P

Sorry voor de n00b vragen, maar ik heb thuis geen XP en niet zo'n high tech router staan, hier is het gewoon een simpele switch op een gehackte alcatel modem. XP is voor mij dus eigenlijk een onbekend OS. Please help. :'(

• The Eagle

The Eagle

beschrijving van de draytek zal vast wel op internet te vinden zijn :Y)

Xp Firewall zit onder Mijn Netwerklocaties, dan rechtermuistoets LAN-instellingen, tab geavanceerd. Maar zou in principe niet eens iets uit moeten maken; tis een firewall van niks ;) Overigens ben ik zelf ook pas sinds een maand of 4 over op XP (bij gebrek aan fatsoenlijke hardware :( ), maar ben er prima over te spreken. Voor mij echt geen 98 meer :)

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat je switch of je netwerkkabels brak zijn. Probeer het eens als je de switch er tussenuit haalt, dus rechtstreeks op het modem / router. Check ook ff je lan-instellingen en de instellingen van je NIC. Kan best zijn dar er een paar willen autodetecten, je kunt ze evt allemaal op 10Mbit full of half duplex zetten en kijken of het dan beter gaat.

Tandenborstel niet echt meer gebruikt geloof ik...volgend jaar maar eens uit de mottenballen halen ;)

Check ook de FAQ Network Troubleshooting voor firewalls en netwerken. ben niet zeker, maar begin onderhand te verdenken dat het aan het netwerk ligt en niet aan Windows. is in dat kader een compleet nieuwe uitrol van de machines een optie?

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 11:32
En sla het bestand is op, niet van de site openen, daar heb ik ook wel eens last van
Pagina: 1