Toon posts:

Partition table is bad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat mijn computer hing en dus moest rebooten kreeg ik opeens een "Primary Master Hard Disk Error. Press F1 to continue.".

Omdat de gegevens op die harde schijf erg belangrijk zijn wil ik die graag proberen alsnog van die HD af te halen. Ik heb dus een andere master aangesloten nu waardoor de computer weer boot. Daarna heb ik de "kapotte HD" aangesloten als primary slave die vervolgens zelfs herkent wordt door Windows als Nieuwe hardware. Het probleem nu echter is dat de oude partities zijn verdwenen en ik kan dus alsnog mijn oude data niet aan.

Ik heb al verschillende manieren van dit forum onderzocht.
- Partitionmagic: Als ik deze opstart krijg ik een "Init failed: Error 100. Partition table is bad" error en daarna afsluit.
- Fdisk (/mbr): deze krijg ik niet opgestart (staat niet meer op mijn computer).
- Chkdsk: aangezien de harde schijf geen partities heeft kan ik ook geen drive aangegeven. Daardoor controleert hij alleen de master (de HD die niet kapot is).

Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen om mijn data terug te halen?

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
je zou kunnen proberen om met een knoppix cd verder te komen,
maar ik denk niet dat dat werkt.
aan je verhaal te horen is nl al de hele partitie tabel corrupt, als dat echt het geval is dan is er denk ik weinig te doen, er zijn wel undelete programma's maar die kunnen volgens mij nooit uit een kapote partitie tabel lezen

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 21:40:

Ik heb al verschillende manieren van dit forum onderzocht.
- Partitionmagic: Als ik deze opstart krijg ik een "Init failed: Error 100. Partition table is bad" error en daarna afsluit.
- Fdisk (/mbr): deze krijg ik niet opgestart (staat niet meer op mijn computer).
- Chkdsk: aangezien de harde schijf geen partities heeft kan ik ook geen drive aangegeven. Daardoor controleert hij alleen de master (de HD die niet kapot is).

Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen om mijn data terug te halen?
Probeer eens http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Ik had een tijdje terug een soortgelijk geval. In windows geen partities meer zichtbaar op een (externe) hd. Ik heb met PC Inspector file recovery vrijwel alle data kunnen terughalen.
Dit was met een FAT32 filessyteem. Met NTFS is het waarschijnlijk lastiger