[Gentoo] Emergen loopt voortdurend vast

Pagina: 1
Acties:

• yootje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik heb net (nou ja, een paar dagen geleden) Gentoo succesvol geinstalleerd. Als test ging ik lynx emergen. Werkte perfect. Vervolgens wou ik xfce emergen, dat liep verre van perfect, het liep gewoon vast, ik kan niks meer doen, dus ik rebotte maar en probeerde het opnieuw, zonder resultaat. Vervolgens probeerde ik alleen X te emergen, dat ging goed. Daarna emergde ik fluxbox, ging ook goed. Vervolgens probeerde ik Firefox te emergen, dat loopt vast. Aterm emergen lukt dan weer wel.

Kortom: bij grote ebuilds loopt Linux vast. Ik heb een Athlon XP 2400 met 512 mb ram, dus daar ligt het niet aan lijkt me. Weet iemand misschien waar het mogelijk wel aan zou kunnen liggen?

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
heb je wat meer info? Want loopt gewoon vast, dat zegt een btje weinig. Heb je dit al gedaan? M.a.w. laat eens weten wat je zelf allemaal al gedaan hebt.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• yootje
Hij loopt op willekeurige momenten vast. En met vast lopen bedoel ik dat het scherm bevriest, dus geen foutmelding o.i.d. Ik kan gewoon niks meer doen.

Tot nu toe heb ik weinig aan dit gedaan, omdat ik geen flauw benul heb waar dit aan kan liggen.

[ Voor 25% gewijzigd door yootje op 20-04-2004 21:48 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb je iets overgeclocked :?

Dit kan bij het compileren fouten genereren waardoor het systeem instabiel word.

• yootje
geforce5_guy schreef op 20 april 2004 @ 21:50:
Heb je iets overgeclocked :?

Dit kan bij het compileren fouten genereren waardoor het systeem instabiel word.
Nope. :)

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

yootje schreef op 20 april 2004 @ 21:48:
Hij loopt op willekeurige momenten vast. En met vast lopen bedoel ik dat het scherm bevriest, dus geen foutmelding o.i.d. Ik kan gewoon niks meer doen.

Tot nu toe heb ik weinig aan dit gedaan, omdat ik geen flauw benul heb waar dit aan kan liggen.
je bedoelt dat je bak gewoon helemaal niets meer doet? of is alleen je scherm bevroren (waardoor je muis dus ook niet beweegt)? reageert ie nog op pings van een andere machine? doet de harde schijf nog iets? houdt xmms op met spelen?

weet je zeker dat het alleen bij emergen gebeurt, of kan het ook voorkomen als je de bak op een andere manier stressed? heb je al een andere kernel-versie geprobeerd?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• yootje
smokalot schreef op 20 april 2004 @ 21:53:
[...]

je bedoelt dat je bak gewoon helemaal niets meer doet? of is alleen je scherm bevroren (waardoor je muis dus ook niet beweegt)? reageert ie nog op pings van een andere machine? doet de harde schijf nog iets? houdt xmms op met spelen?

weet je zeker dat het alleen bij emergen gebeurt, of kan het ook voorkomen als je de bak op een andere manier stressed? heb je al een andere kernel-versie geprobeerd?
Ik ben er wel vrijwel zeker van dat er geen actiiteit meer is. Ben een Linux-noob (dit is de eerste succesvolle installatie van Linux op mijn systeem), dus om nou gelijk weer een nieuwe kernel te gaan draaien e.d... Ik heb trouwens kernel 2.4.26 aan het draaien nu. Ik ga het pingen eens proberen. Morgenochtend laat ik hem gewoon aanstaan, kom dan om 3 uur 's middags weer terug. Kijken of hij wat doet (ik heb dit eerder gedaan met xfce, toen was hij geen steek verder gekomen) en zal hem dan proberen te pingen.

• smokalot

smokalot

titel onder

yootje schreef op 20 april 2004 @ 22:00:
[...]

Ik ben er wel vrijwel zeker van dat er geen actiiteit meer is. Ben een Linux-noob (dit is de eerste succesvolle installatie van Linux op mijn systeem), dus om nou gelijk weer een nieuwe kernel te gaan draaien e.d... Ik heb trouwens kernel 2.4.26 aan het draaien nu. Ik ga het pingen eens proberen. Morgenochtend laat ik hem gewoon aanstaan, kom dan om 3 uur 's middags weer terug. Kijken of hij wat doet (ik heb dit eerder gedaan met xfce, toen was hij geen steek verder gekomen) en zal hem dan proberen te pingen.
Je kunt bovenstaande ook proberen in niet-stressed staat, of wel stressed, maar dan niet emergend.

Je zou een 2.6 kernel kunnen proberen, daar wil je uiteindelijk toch naar toe... (maar voor hetzelfde geld heb je dan nog meer problemen).

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
Lijkt een hardware-related probleem (wat niet wegneemt dat het aan een Linux-driver zou kunnen liggen), heb je de dingen geprobeerd in de link die Zwerver meteen al gaf (m.n. memtest draaien)?

Verschijnt er nog wat in de logfiles (/var/log/messages)?

Verwijderd

Misschien een belachelijke opmerking, maar.. niet geschoten is altijd mis :P

als hij is 'vastgelopen', kun je dan met <CTRL>-<F1>, <CTRL>-<F2>, enz nog wel van console wisselen?

//edit
lol, ctrl-alt-f1, etc uiteraard..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 03:46 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 01:42:
Misschien een belachelijke opmerking, maar.. niet geschoten is altijd mis :P

als hij is 'vastgelopen', kun je dan met <CTRL>-<F1>, <CTRL>-<F2>, enz nog wel van console wisselen?
Vergeet niet de <ALT> toets erbij te gebruiken :+

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 19:56
deepspace schreef op 21 april 2004 @ 02:00:
[...]

Vergeet niet de <ALT> toets erbij te gebruiken :+
Dat is alleen nodig als je in XFree zit, als je al in console zit kan het rustig zonder <ALT> :)

Misschien handig om even een lijstje te maken van je hardware, als je namelijk bijvoorbeeld een nForce2 bordje gebruikt, en APIC gebruikt, loopt ie idd vast na verloop van tijd.
Dat iig met 2.6 zo, maar ik vermoed ook met 2.4, en zo zijn er nog een paar hardware-onderdelen die als je de kernel niet goed configged kunnen zorgen voor vastlopers.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

wat voor CFLAGS gebruik je?
heb je daar ook experimenteel spul tussen zitten?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-01 14:13

Dionysus007281

Spank my monkey!

Red Nalie schreef op 21 april 2004 @ 08:40:
[...]

Misschien handig om even een lijstje te maken van je hardware, als je namelijk bijvoorbeeld een nForce2 bordje gebruikt, en APIC gebruikt, loopt ie idd vast na verloop van tijd.
Dat iig met 2.6 zo, maar ik vermoed ook met 2.4, en zo zijn er nog een paar hardware-onderdelen die als je de kernel niet goed configged kunnen zorgen voor vastlopers.
Ik wil binnenkort ook Linux installeren op een NF2, dus ff een vraagje: Wat is APIC precies; is dat die tegenhanger van APM? Kan ik APIC dan het beste uitschakelen in de kernel?

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• FailFr8er
Dionysus007281 schreef op 21 april 2004 @ 08:54:
[...]

Ik wil binnenkort ook Linux installeren op een NF2, dus ff een vraagje: Wat is APIC precies; is dat die tegenhanger van APM? Kan ik APIC dan het beste uitschakelen in de kernel?
De meeste mobo-bouwers hebben er inmiddels een fix voor uitgebracht, maar bv. ASUS nog niet.

APIC fixed in principe je IRQ's, zo krijgt ieder hardware onderdeel z'n eigen (virtuele) IRQ toegewezen om zo problemen te voorkomen.
De tegenhanger van APM is ACPI (jaja, lekker duidelijk :P) en dat werkt wel als een zonnetje op nForce2 mobo's.

Het ligt aan je mobo fabrikant of je problemen gaat krijgen, als APIC niet echt 'noodzakelijk' het is soms wel handig. Als je ASUS mobo hebt kan je APIC wel schudden, maar wees gerust, je kan gewoon Linux gaan draaien :)

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:24
Loopt je systeem alleen mij het emergen vast, of ook als je een tijd niets doet?

Ik heb het zelf wel eens gehad na het inschakelen an het powermanagement in het bios. Mijn systeem sprong in de slaapmodus en was er niet meer uit tekrijgen, omdat het niet meer op het toetsenbord reageerde.

• yootje
Ok, vandaag even getest, en: pingen en van console wisselen werkt niet. Iemand anders heeft geopperd om de processor down te graden, omdat het aan de temperatuur van mijn processor zou liggen. Dit kan wel, want het is bekend dat Athlons (icm de boxed koeler, wat ik dus heb) aardig warm kan worden.

• FailFr8er
yootje schreef op 21 april 2004 @ 14:26:
Ok, vandaag even getest, en: pingen en van console wisselen werkt niet. Iemand anders heeft geopperd om de processor down te graden, omdat het aan de temperatuur van mijn processor zou liggen. Dit kan wel, want het is bekend dat Athlons (icm de boxed koeler, wat ik dus heb) aardig warm kan worden.
Als dit nooit gebeurde onder Windows zou ik het niet in die richting zoeken als ik jou was.
Het is misschien wel handig om wat info te geven die hier gevraagd wordt aan je, zodat we je misschien wat beter kunnen helpen :)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
[beetje offtopic]
Red Nalie schreef op 21 april 2004 @ 08:40:
[...]

Dat is alleen nodig als je in XFree zit, als je al in console zit kan het rustig zonder <ALT> :)
eh, ook in de console heb je [ALT] nodig, als je in X zit is juist [CONTROL] als extra toets nodig om naar een console te wisselen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:35
wat voor kernel heb je draaien? En hoe heb je die geconfigureerd? Of heb je mbv genkernel de kernel gemaakt? Misschien heeft genkernel een verkeerde driver meegenomen waardoor je systeem instabiel wordt. Heb je wel eens een kernel geconfigureerd?

• yootje
balk schreef op 21 april 2004 @ 16:26:
wat voor kernel heb je draaien? En hoe heb je die geconfigureerd? Of heb je mbv genkernel de kernel gemaakt? Misschien heeft genkernel een verkeerde driver meegenomen waardoor je systeem instabiel wordt. Heb je wel eens een kernel geconfigureerd?
2.4.26, niet met genkernel (kreeg anders gezeik met ext3), nog nooit eerder gedaan :)

Maar ik heb een goed topic gevonden: [rml][ Gentoo] Compileren onderbreken?[/rml]

Weliswaar niet dé oplossing, maar ik kan weer even verder :)

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:40
Red Nalie schreef op 21 april 2004 @ 14:44:
[...]

Als dit nooit gebeurde onder Windows zou ik het niet in die richting zoeken als ik jou was.
Het is misschien wel handig om wat info te geven die hier gevraagd wordt aan je, zodat we je misschien wat beter kunnen helpen :)
Dat is natuurlijk onzin, want onder windows heeft ie misschien nooit tijden achter elkaar staan compilen.

Het lijkt mij nl wel een temparatuur probleem welke misschien niet direct bij de processor ligt, maar wel bijvoorbeeld de chipset of het geheugen. Als het geheugen te warm wordt, zal het errors gaan geven. Echter als je dan met memtest gaat testen koelt het weer af en zie je geen fouten (zelfde geldt voor de chipset).. (Was pas ook een topic over geloof ik)

Dus zet je kast open, grote tafelventilator op je kast richten en nog een keer proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jelmer op 21-04-2004 16:58 ]

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

yootje schreef op 20 april 2004 @ 21:37:
Ik heb net (nou ja, een paar dagen geleden) Gentoo succesvol geinstalleerd. Als test ging ik lynx emergen. Werkte perfect. Vervolgens wou ik xfce emergen, dat liep verre van perfect, het liep gewoon vast, ik kan niks meer doen, dus ik rebotte maar en probeerde het opnieuw, zonder resultaat. Vervolgens probeerde ik alleen X te emergen, dat ging goed. Daarna emergde ik fluxbox, ging ook goed. Vervolgens probeerde ik Firefox te emergen, dat loopt vast. Aterm emergen lukt dan weer wel.

Kortom: bij grote ebuilds loopt Linux vast. Ik heb een Athlon XP 2400 met 512 mb ram, dus daar ligt het niet aan lijkt me. Weet iemand misschien waar het mogelijk wel aan zou kunnen liggen?
Zou idd. eens memtest draaien. Maar ergens betwijfel ik of dat het probleem is. Je hebt het namelijk erover dat grote ebuilds fouten geven. Okay, dat zou een memory probleem aan kunnen geven in een deel van je geheugen dat niet vaak wordt gebruikt. X builden is echter een tamelijk groot proces, en ik kan me niet voorstellen dat wanneer je X kunt builden, je bij firefox opeens wél geheugen errors zou krijgen. Misschien ook de temp van je proc in de gaten houden (hoewel dat in wezen dezelfde vragen oproept)...

Een vriend van mij heeft ook eens een soortgelijk probleem gehad. Wat voor mobo heb je?

[ Voor 29% gewijzigd door wzzrd op 21-04-2004 19:44 ]

• FailFr8er
sebas schreef op 21 april 2004 @ 15:55:
[beetje offtopic]

[...]

eh, ook in de console heb je [ALT] nodig, als je in X zit is juist [CONTROL] als extra toets nodig om naar een console te wisselen.
|:( * FailFr8er Schaamt zich een beetje |:(
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk :P
Dat is natuurlijk onzin, want onder windows heeft ie misschien nooit tijden achter elkaar staan compilen.
Klopt, maar die problemen komen vaak niet uit het niets. Dan zouden er eerdere problemen zich voor moeten hebben gedaan vermoed ik, zou dat de reden zijn.

Ik zoek het nog steeds op hardware, maar hij zegt nergens zn hardware config zodat we dat even kunnen controlleren :)

• yootje
Op veler verzoek: mijn hardware config: ;)

Phobera

Kast: AOpen QF50C Blue P4/AMD ATX Mid Tower 300W
Proc: AMD Athlon XP 2400+ (boxed koeler)
Geheugen: 512 MB DDR RAM PC2100
Mobo: K7N2G (video, audio, netwerk onboard )
HDD: Seagate Barracuda 80 IV 80 GB
Monitor: 21" Vivitron Gateway2000
DVD: Lite-On DVD 16x48

Trouwens, volgens mij zijn de enige 2 dingen die problemen geven qt 3.3.1-r2 en mozilla-firefox 0.8-r2. Dit omdat ik bijvoorbeeld wel gimp kan installeren (aardig groot lijkt me) en dus xfree. KDE, Gaim en xfce niet, en volgens mij gebruiken ze alle 3 qt, en bij 2 zag ik daadwerkelijk dat ze vastliepen bij qt. En specifiek mozilla-firefox 0.8-r2 wil hij niet emergen, terwijl daarvoor al tig andere dingen zijn ge-emerged.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

firefox en gaim gebruiken zeker geen qt.

Misschien is je gcc wel rot, of je glibc. Misschien heb je die met teveel CFLAGS gebouwt. probeer eens met alleen wat basic CFLAGS te bouwen.

• smokalot

smokalot

titel onder

deepspace schreef op 21 april 2004 @ 20:55:
firefox en gaim gebruiken zeker geen qt.

Misschien is je gcc wel rot, of je glibc. Misschien heb je die met teveel CFLAGS gebouwt. probeer eens met alleen wat basic CFLAGS te bouwen.
Bij beiden worden worden de CFLAGS en CXXFLAGS unset tijdens het compilen. (weet t zeker van glibc, en 90% zeker van gcc). Bovendien zou het wel erg raar zijn als een programma in userspace de kernel onderuit kan laten gaan. Dus het is of een kernel-bug, of een hardwareprobleem lijkt me.

edit: zit me nu wel te bedenken dat de kernel natuurlijk ook door gcc gemaakt is, dus wellicht dat de kernel daardoor raar doet soms...

Maar heel veel verstand van hoe kernels, userspace en hardware met elkaar praten heb ik niet, dus als ik iets zeg wat niet klopt ben ik bij deze niet aansprakelijk voor eventueel geleden schade ;)

[ Voor 10% gewijzigd door smokalot op 21-04-2004 21:06 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik ben toevallig laatst in de gentoo forums ook wat van deze vreemde dingen tegengekomen. gcc recompileren hielp hier vaak. Het klinkt misschien niet logisch, maar het helpt vaak wel. Proberen kun je het altijd..

• Macros
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

Het is ook nooit slecht om Portage altijd up to date te houden...

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ik heb een tijdje geleden weleens gehad dat ik door een brakke rsync server opeens een hele oude versie van gcc heb geinstalleerd

toen wilde ook bijna niets meer compilen, daarna een beta compiled en na een rsync bleek dat die beta zelfs ouder was dan de normale stable :/
mja, gcc recompilen heeft wel geholpen, misschien werkt het bij jouw ook wel

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• yootje
Morgen probeer ik gcc te recompilen :)

• Macros
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

yootje schreef op 21 april 2004 @ 22:13:
Morgen probeer ik gcc te recompilen :)
Is ook zo moeilijk in Gentoo ;)

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• FailFr8er
yootje schreef op 21 april 2004 @ 20:51:
Op veler verzoek: mijn hardware config: ;)

Phobera

Kast: AOpen QF50C Blue P4/AMD ATX Mid Tower 300W
Proc: AMD Athlon XP 2400+ (boxed koeler)
Geheugen: 512 MB DDR RAM PC2100
Mobo: K7N2G (video, audio, netwerk onboard )
HDD: Seagate Barracuda 80 IV 80 GB
Monitor: 21" Vivitron Gateway2000
DVD: Lite-On DVD 16x48

Trouwens, volgens mij zijn de enige 2 dingen die problemen geven qt 3.3.1-r2 en mozilla-firefox 0.8-r2. Dit omdat ik bijvoorbeeld wel gimp kan installeren (aardig groot lijkt me) en dus xfree. KDE, Gaim en xfce niet, en volgens mij gebruiken ze alle 3 qt, en bij 2 zag ik daadwerkelijk dat ze vastliepen bij qt. En specifiek mozilla-firefox 0.8-r2 wil hij niet emergen, terwijl daarvoor al tig andere dingen zijn ge-emerged.
Zou jij eens in je kernel willen kijken of jij daar toevallig APIC hebt aanstaan?
Zoja, dan heb je een GROTE kans dat 'dat' je probleem is, en dan ben je niet de enige die hier last van heeft.
Veel nForce2 gebruikers hebben namelijk dezelfde symptomen die jij hebt, een bak die gewoon "hangt", en dit hoeft niet per sé tijdens compilen, maar kan some ook uren duren voordat het gebeurd.

Zoude gij, voor mij, dus even je kernel willen doornemen?

Verwijderd

Anders misschien eens dit proberen:
code:
1
# emerge blaat 1> good.log 2> error.log

In error.log kan je dan misschien zien wat er is misgelopen

• smokalot

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 08:36:
Anders misschien eens dit proberen:
code:
1
# emerge blaat 1> good.log 2> error.log

In error.log kan je dan misschien zien wat er is misgelopen
Ik zou zelf de stderr en stdout naar hetzelfde bestand toe schrijven, anders weet je vaak niet wanneer de meldingen in error.log voorkwamen. Nu is het wel het nadeel dat je niet weet wat naar stderr geschreven is, maar dat is vaak ook niet zo heel nuttig.

dus:
code:
1
# emerge blaat >emerge.log 2>&1

• yootje
Ik heb GCC opnieuw ge-emerged en APIC support verwijdert (en de kernel 2 keer opnieuw gecompileerd), helpt niks. Dat APIC support komt toch alleen in het submenu van processor nogwat?

Straks zal ik weer wat emergen en het ditmaal loggen.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien ook ff booten met noacpi. Hoe is het met gcc afgelopen BTW?

• yootje
deepspace schreef op 22 april 2004 @ 19:12:
Die had ik dus opnieuw gecompileerd (eerste keer ging fout, 2e keer goed). Geen effect.

• yootje
deepspace schreef op 22 april 2004 @ 19:12:
Wat heeft acpi met apic te maken?

Ik blijf het nog proberen tot volgende week woensdag, dan probeer ik Gentoo te herinstalleren en ls het dan nog niet lukt ga ik over naar Debian :)

• yootje
edit: foutje

[ Voor 98% gewijzigd door yootje op 22-04-2004 22:13 ]

Verwijderd

Zou het kunnen dat het fout gaat op het moment dat je swap geheugen aangesproken wordt? Geef eens de output van swapon -s

Verwijderd

/me durft toch wel een gokje te wagen dat dit inderdaad de combo apic + acpi op een nforce2 moederboard met ide intensieve taken is.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Klinkt als hardware-problemen; brak geheugen o.i.d. ...
Compileren vraagt nou eenmaal wat meer van je systeem dan websites bekijken (zeg maar) :-)

• zebra
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06-2025
Heb je Portage wel geupdate?

Ik heb toevallig gisteren een nieuwe installatie gedaan en hij gaf zelf ook aan dat voordat je iets ging emergen je eerst portage moest updaten. (Misschien helpt het niet maar het schaadt in ieder geval niet).

//Z

• FailFr8er
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 15:16:
/me durft toch wel een gokje te wagen dat dit inderdaad de combo apic + acpi op een nforce2 moederboard met ide intensieve taken is.
Ik zet €5,- in dat het idd zo is :+

• yootje
Maar is het nou APIC, ACPI of allebei? APIC kan ik trouwens niet meer vinden in de menuconfig van kernel 2.6.6-rc1.

• FailFr8er
yootje schreef op 25 april 2004 @ 19:11:
Maar is het nou APIC, ACPI of allebei? APIC kan ik trouwens niet meer vinden in de menuconfig van kernel 2.6.6-rc1.
APIC, ACPI heeft hier niets mee te maken :)
Als je Gentoo gebruikt kan ik je gentoo-dev-sources aanraden, zitten wat meer features in en patches enzo.
Dat ze APIC weggelaten hebben uit 2.6.6-rc1 lijkt me stug, je moet iig zoeken onder je Processor instellingen (dat menu :)). Daar moet het onder vallen.

• yootje
Red Nalie schreef op 25 april 2004 @ 19:48:
[...]

APIC, ACPI heeft hier niets mee te maken :)
Als je Gentoo gebruikt kan ik je gentoo-dev-sources aanraden, zitten wat meer features in en patches enzo.
Dat ze APIC weggelaten hebben uit 2.6.6-rc1 lijkt me stug, je moet iig zoeken onder je Processor instellingen (dat menu :)). Daar moet het onder vallen.
Hm, ga ik straks nog even grondig onderzoeken :)

• yootje
edit: laat maar

[ Voor 93% gewijzigd door yootje op 26-04-2004 10:33 ]

Pagina: 1