Toon posts:

Asus radeon 9600XT tv aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey wie kan mij helpen.
Ik heb een nieuwe grafische kaart gekocht de : Asus Radeon 9600XT
Hiervoor had ik een GF4 4200Ti.
Met mijn oude kaart kon ik het beeld klonen naar mijn TV toe, maar met de nieuwe kom ik er niet uit.
Ik heb alles goed aangesloten richting de TV en dan moet ik met het weergaves tabje in het asus menu de TV instellen en dan moet ie het doen.
Dit gebeurd dus echter niet ik krijg een vaag zwart beeld waar in het wit mijn bureaublad af en toe voorbij flikkert ik heb echt alles al geprobeerd en het wil gewoon niet lukken.
Ik heb het ook met de Omega drivers voor mijn kaart geprobeerd maar ook dan lukt het niet.
Ik heb er verder niet heel veel verstand van dus enige uitleg in simpel nederlands plz :)
Ik hoop dat iemand me kan helpen, dit is echt irri. 8)7 8)7

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De grote tv-out FAQ

Begin daar eens mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben er nog niet uit hoor :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik lees weinig/niets in je openingspost mbt EXACT hoe je alles aangesloten hebt. Post aub alsnog je bevindingen mbv die FAQ, anders gaat deze topic dicht...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
manier van aansluiten is als volgt:

bij de grafische kaart zat een soort splitter die ik op mijn kaart kan aansluiten met in en uitgangen en ingangen voor video en audio.
Op deze splitter zit een S-video uitgang, daarin heb ik het bijbehorende stekkertje zitten die overloopt in een tulpje.
Vervolgens heb ik het tulpje op een scart aangesloten en dat in de tv gedrukt.
Op deze manier werkte het ook met mijn oude videokaart.

En in de FAQ kan ik niet echt iets vinden wat ik nog niet geprobeerd heb dus plz help me 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Hmm nog niemand die me kan helpen??

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:48

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
je moet de tulp-stekker gewoon direct in de Composiet uit doen van dat splittertje... want die splitst S-Video en Composiet in/out al... dan heb je zo'n verloop stekkertje nie nodig... en er zitten trouwes geen audio-ingangen op..

[ Voor 13% gewijzigd door BiG-GuY op 25-04-2004 22:23 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Ik heb ook een asus radeon 9600 xt tvd
Een paar dagen geleden werkte mijn tv-out nog.
Maar van de ene op de andere dag kreeg ik ineens hevige storing op mijn tv-beeld.
Het beeld is verschoven, heeft vage kleuren en je ziet storing over het beeld schuiven.
Ik heb de kabels en instellingen heel de tijd niet aangeraakt.
Ik heb alle drivers opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp niet.
Iemand enig id?

• BiG-GuY

BiG-GuY

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 23:05:
Maar van de ene op de andere dag kreeg ik ineens hevige storing op mijn tv-beeld.
Het beeld is verschoven, heeft vage kleuren en je ziet storing over het beeld schuiven.
Iemand enig id?
kabel/stekker kapot of nie goed aangesloten? haal ze er is even uit en sluit de pc af, en stop ze daarna er weer in, en doe je pc weer aan, zorg ervoor dat je tv/vcr op het kanaal staat waarop die aangesloten is...
zie je trouwes t opstart beeld gecloned op je tv als je pc aan t booten is?

[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 26-04-2004 16:34 ]

Verwijderd

BiG-GuY schreef op 26 april 2004 @ 16:34:
[...]

kabel/stekker kapot of nie goed aangesloten? haal ze er is even uit en sluit de pc af, en stop ze daarna er weer in, en doe je pc weer aan, zorg ervoor dat je tv/vcr op het kanaal staat waarop die aangesloten is...
zie je trouwes t opstart beeld gecloned op je tv als je pc aan t booten is?
Toen ik dit probeerde crashte mijn computer en moest ik de windows repair runnen. Daarna werkte alles gewoon weer, behalve de tv-out |:(
De stekker zou idd kapot kunnen zijn. Ik per ongeluk namelijk 1 pinnetje een beetje verbogen. Maar deze heb ik daarna weer recht gekregen met een pincet en de tv-out werkte toen ook prima.
Het ligt ook niet aan de composite-kabel, want deze werkt wel op de tv-out van mijn laptop.

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:01
Ik heb dit probleem ook met mijn Ati 9600 :(
Het probleem kwam enige maanden geleden bij mij ook van de een op de andere dag. Ik heb echt alles al geprobeerd om het werkend te krijgen, maar het wil maar niet lukken. Ik zit ook met een zwart, flikkerend beeld, waarbij af en toe me bureaublad voorbijflitst :'(
Ik heb al meerdere malen alle Ati drivers en software verwijderd, en andere drivers geprobeerd, tot en met Catalyst 4.4 aan toe, maar het wil maar niet werken.
Ik heb ook alle instellingen geprobeerd, verschillende resoluties e.d. en ik heb ook andere kabels, en een andere TV geprobeerd, maar het mocht allemaal niet baten. :(
Als iemand hier een oplossing voor heeft, dan hoor ik dat graag!
Anders moet ik maar garantie gaan claimen :O

Verwijderd

Bij mijn kaart kreeg ik een Half Life 2 coupon, waarvan ik de serial number al heb opengekrast, dus waarschijnlijk ben ik mijn garantie al kwijt :(
Ik denk dat formatteren de enige oplossing is en als dat niet baat gaat die van mij ook mooi terug naar de leverancier :P

• Superhuuper
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 19:18:
Bij mijn kaart kreeg ik een Half Life 2 coupon, waarvan ik de serial number al heb opengekrast, dus waarschijnlijk ben ik mijn garantie al kwijt :(
Ik denk dat formatteren de enige oplossing is en als dat niet baat gaat die van mij ook mooi terug naar de leverancier :P
Ik heb nog geen complete format uitgevoerd, maar ik heb wel alle software die te maken had met ATI verwijderd.
Ik had me monitor aan me onboard video hangen, en me Ati 9600 uit me pc gehaald. Toen alle software en alles van Ati uit het register verwijderd.
Opnieuw opgestart, kaart er weer in, nieuwste Catalyst drivers geinstaleerd, maar het mocht niet baten.
Ik vrees dus dat een complete format bij mij ook niet zal werken. :( Wordt dus ook waarschijlijk terug naar de leverancier!

• Superhuuper
Niemand een oplossing voor dit (Hoogst irritante :( ) probleem?

• BiG-GuY

BiG-GuY

geen id, ik draai continue op kloon stand :) naar mn TV via Composiet op 1024x768... met goed uitziend beeld... met de Catalyst 4.2 drivers (volledige pakket toendertijd gedownload dus incl WDM en Control Panel) en de nieuwste VIA Hyperion drivers voor mn mobo...

• Superhuuper
BiG-GuY schreef op 27 april 2004 @ 23:54:
geen id, ik draai continue op kloon stand :) naar mn TV via Composiet op 1024x768... met goed uitziend beeld... met de Catalyst 4.2 drivers (volledige pakket toendertijd gedownload dus incl WDM en Control Panel) en de nieuwste VIA Hyperion drivers voor mn mobo...
Dit had ik tot een paar maaden geleden ook zo voor elkaar.
Ik had het niet continu zo, maar toch wel een paar avonden in de week om eens een DivX te kijken. Ook gewoon het complete pakket van de Ati site gedownload, en dan gewoon het beeld gekloond op mijn tv. Werkte perfect, maar nu dus niet meer :( ! Word dus waarschijlijk een garantiegeval.
(Tenzij iemand nog een oplossing heeft ;) )

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik denk dat die dan gewoon kapot is... of er is ergens n pinnetje afgebroken... heb je misschien al n mail naar de fabrikant gestuurd om te vragen of zij weten wat t kan zijn?

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

bladebla

<Piéééép>

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 23:05:
Iemand enig id?
Superhuuper schreef op 26 april 2004 @ 18:54:
Ik heb dit probleem ook met mijn Ati 9600 :(
Het probleem kwam enige maanden geleden bij mij ook van de een op de andere dag. Ik heb echt alles al geprobeerd om het werkend te krijgen, maar het wil maar niet lukken. Ik zit ook met een zwart, flikkerend beeld, waarbij af en toe me bureaublad voorbijflitst :'(
[..]
Ah, weer reacties die herkenbaar zijn. Ik zit zelf ook met een dergelijk probleem. Ik lees bij veel mensen dat het 'van de een op andere dag' mis was. Helaas hebben veel topics een open einde voor de oplossing :) Maar het blijft een mysterieus probleem: de opstelling blijft precies hetzelfde (ok, afgezien van nieuwe drivers wellicht) maar dan opeens is de tv-out functie niet meer werkend te krijgen. Het bekende verhaal over ntsc, scart-blokjes, svhs kun je gelukkig grotendeels overheen kijken als het gewerkd heeft.

Overigens lichtelijk off-topic daar de TS'er een nieuwe kaart heeft gekocht.
@TS: Heb je overigens ook een andere tv/video waar je mee kan testen?

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Verwijderd

Ook ik heb problemen gehad met mijn Radeon 9600 Pro, op het ene moment was hij ineens ook kapot. Vage kleuren enzo.

Dat kwam na 3 weken ofzo, heb ik een nieuwe gekregen die deed het welgeteld 1 dag.

Toen ben ik maar overgestapt naar nvidia wat ik hiervoor ook had, heb nu een FX5900XT en heb geen problemen meer alles werkt goed

Verwijderd

Ik heb bij mij het idee dat er een kwade geest in zit })
Alles op m`n TV wat wit is flikkert met rood en de resolutie is te groot zodat ik de zijkanten niet kan zien. Alleen bij het afspelen van films is het beeld perfect totdat na ongeveer 3 minuten mijn pc vast loopt.
Ik ben al in m`n blootje door een bos heen gerend met een jutte zak en kralen kettingen schreeuwend naar kuthulah maar niets helpt. 8)7

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Hmmz add me 2 the list.
Sapphire atlantis 9600pro hier en no go :(
Niet dat ik de tv-out functie na aanschaf van de kaart meteen geprobeert had maar hij werkt nu iig niet. :'(
Tijdens het booten van mijn pc een hoop diagonale witte strepen die verticaal omhoog bewegen :?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jhf/IM004252%202.jpg

In xp ingelogd zie ik af en toe een wit streepje flitsen ;(

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/jhf/IM004250%202.jpg

Beide avi kanalen geprobeert, met scartblokje (AV1) en gewoon tulpje derin (AV2)
Forceren helpt geen bal...overigens ook al meerdere drivers geprobeert...om knetter van te worden |:(

Maakt ATI nou zo'n brakke tv-outs of ligt het aan mij.
Als ik topic over tv-out probleem zie staan, 9 van de 10 keer met een ati :(

edit:
GVDSE KLOTE =)?=)((/&)/&%&)%&§$)§$ KAART
Nu duurt het booten opeens een stuk langer :X
Bootlogo blijft een stuk of 12 seconden staan voordat ie verder gaat :(

[ Voor 30% gewijzigd door J0J0 op 30-04-2004 01:16 ]

specs

• J0J0
grrr wrm moest ie nou weer quoten :? :(

[ Voor 98% gewijzigd door J0J0 op 30-04-2004 01:15 ]

specs

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 10:05
J0J0 schreef op 29 april 2004 @ 23:42:
Hmmz add me 2 the list.
Sapphire atlantis 9600pro hier en no go :(
Niet dat ik de tv-out functie na aanschaf van de kaart meteen geprobeert had maar hij werkt nu iig niet. :'(
Tijdens het booten van mijn pc een hoop diagonale witte strepen die verticaal omhoog bewegen :?

[afbeelding]

In xp ingelogd zie ik af en toe een wit streepje flitsen ;(

[afbeelding]

Beide avi kanalen geprobeert, met scartblokje (AV1) en gewoon tulpje derin (AV2)
Forceren helpt geen bal...overigens ook al meerdere drivers geprobeert...om knetter van te worden |:(

Maakt ATI nou zo'n brakke tv-outs of ligt het aan mij.
Als ik topic over tv-out probleem zie staan, 9 van de 10 keer met een ati :(

edit:
GVDSE KLOTE =)?=)((/&)/&%&)%&§$)§$ KAART
Nu duurt het booten opeens een stuk langer :X
Bootlogo blijft een stuk of 12 seconden staan voordat ie verder gaat :(
Heb je toevallig de vhs-video recorder of dvd speler aan staan ?
Ik had namelijk laatst ook zo'n beeld bleek dat ik de video recorder nog aan had staan, ergens wel raar omdat de video op EXT1 staat en de videokaart op s-vhs ingang. (mag mekaar toch niet storen ?)

Verder heb ik perfect beeld met mijn ati 9800pro, was met die chrontel tv chip wel anders :)

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik heb nog geen probs gehad met mn ASUS Radeon 9600XT/TVD, heb hem al sinds december...

• J0J0
FunkySmell schreef op 30 april 2004 @ 06:24:
[...]

Heb je toevallig de vhs-video recorder of dvd speler aan staan ?
Ik had namelijk laatst ook zo'n beeld bleek dat ik de video recorder nog aan had staan, ergens wel raar omdat de video op EXT1 staat en de videokaart op s-vhs ingang. (mag mekaar toch niet storen ?)

Verder heb ik perfect beeld met mijn ati 9800pro, was met die chrontel tv chip wel anders :)
nope verder helemaal niets aangesloten. ;(

specs

Verwijderd

Ik heb zelf een Sapphire ati radeon 9600 256 mb

maar als ik de boel aansluit op m'n tv,start mijn hele pc niet op

dan krijg ik de melding op mijn monitor "no signal"

dus ik kan niet eens testen of het werkt

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

bladebla

<Piéééép>

Hoewel mijn tv-out helemaal niet functioneert, zelfs de bios meldingen die hij ook altijd liet zien, doet hij het 2.4s wel iets: als de ||||||||||-blokjes bij het starten van XP snel voorbij komen. Iemand die dat herkent?

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Verwijderd

Heb vandaag eens een tv aangesloten op mijn Asus 9600XT. Ff zoeken naar de juiste instellingen maar doet het gewoon goed. Let op dat je de juiste Pal versie neemt. Standaard staat hij geloof ik op NTSC.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het ook nog steeds niet voorelkaar, denk dat ook ik dan maar eens mijn kaartje moet gaan ruilen 8)7

• J0J0
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 16:24:
Ik krijg het ook nog steeds niet voorelkaar, denk dat ook ik dan maar eens mijn kaartje moet gaan ruilen 8)7
Das dan mooi voor je maar de mijne is inmiddels buiten garantie gevallen :( :'(

specs

• BiG-GuY

BiG-GuY

J0J0 schreef op 02 mei 2004 @ 22:40:
[...]

Das dan mooi voor je maar de mijne is inmiddels buiten garantie gevallen :( :'(
bestaat die 9600Pro al zo lang dan? want ik heb op mn ASUS Radeon 9600XT/TVD met 3 jaar garantie...
en ik denk dat die kaart dan gewoon nie helemaal meer 100% is... dus ik zou ook met garantie terugsturen...

Verwijderd

Als je af en toe het beeld van je desktop ziet voorbij vliegen, lijkt het me een probleem met de kabel te zijn. Probeer zo min mogelijk verloopstukjes te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Per ongeluk heb ik zelf uitgevonden waar het bij mij aan lag.
Ik heb de S-Video uitgang gebruik zoals bij mijn Nvidea kaart die ik hiervoor had.
Maar dat werk dus niet bij de radeon 9600, dus heb ik van de 2 uitgangen op het stekkertje wat er bij geleverd word de s-video eruit getrokken en een tulpje in comp-out gedaan en vervolgens op een scartblokje.
Nu heb ik perfect beeld, misschien dat een ander er ook nog wat aan heeft.
In elkgeval bedankt voor de hulp mensen!!!! :)

Greetings a happy Barracuda

Verwijderd

Bij mij is het een ander probleem, ik krijg de kleuren niet goed te zien alles staat op standaard en hij doet het niet. Ik heb alle mogelijke aansluit mogelijkheden geprobeerd, ,maar hij doet het nog niet. Iemand een oplossing?

Verwijderd

>:) Ik heb die van mij eindelijk werkend gekregen, maar het lag niet aan de videokaart maar de tv. Bij mijn ouders zn tv doet hij het wel en bij die van mij niet.

• J0J0
Nog ff een update:

Krijg mijn tv-out op mijn radeon 9600pro nog altijd niet werkend.
Ik weet echter wel waar dat aan ligt, er is in de buurt van de s-video connecter op het pcb een chipje geroosterd. :(

Heb alleen geen zin om nu nog mijn artic silencer eraf te halen de memory chips schoon te maken en hem op te sturen om hem vervolgens een paaar weken te moeten missen!

GVD heb ik weer |:(

EDIT

Heb mijn kaart toch maar opgestuurd, dat word dan VD een tweetal weken zonder gamen. Heb nu een diamond viper 330pci (4mb) kaart waar ik dus stronghold mee kan spelen :(
Maar aan de andere kant, met een beetje geluk krijg ik een 9600xt terug :Y)

[ Voor 25% gewijzigd door J0J0 op 11-09-2004 13:35 ]

specs

Pagina: 1