Toon posts:

Xeon PC (hardware noob)

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Allereerst zal ik mij even voorstellen, ik ben namelijk nieuw hier. Ik ben Koen Hofmeester, 18 jarige student visual / special effects (HKU Animatronics Design).
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe pc, geschikt voor computer animatie (en rendering) en compositing.
Ik heb nu redelijk voor elkaar wat ik erin wil (en kan betalen :)):
-2x 2,66 Xeon (533 fsb)
-Asus PC-DL Deluxe moederbord
-nVidia Quadro FX 500
-2x 512mb Kingston geheugen (dit wil ik later uitbreiden)
-160 Gb SATA Maxtor HD
-Zallman 400 Watt Voeding
-19" Monitor, dvd en dvd brander, etc, etc

Nou is mijn vraag: Ten eerste hebben jullie aanmerkingen op dit systeem (er kan natuurlijk heel veel beter maar dit ligt in mijn budget).

En is de voeding geschikt voor dit systeem.

Alvast bedankt!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 18:19
Hoi Koen,

welkom @ GoT !!

Je bent niet de eerste die zich dze vraag steld, hier loopt zelfs op GoT een speciaal topic over.

[rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations - Deel 2[/rml] , het is inmiddels al deel twee je kan dus nagaan dat er nogal wat know how in de posters van dat topic te vinden zijn.

Bekijk eens op je gemak, en neem de tijd voor je keuze :)

Ik heb btw bijna deze zelfde config, maar dat ff terzijde :D

edit: ik zie dat je een zalman voeding wil nemen , dat kan volgens mij niet, je moet een speciale eps voeding hebben. Ik heb zelf een tagan voeding(480 Watt) en die haast net zo stil als de zalman 400 die in mijn vorige systeem zat.

[ Voor 21% gewijzigd door Cybersijp op 20-04-2004 20:59 . Reden: psu zag ik niet staan :x terwijl ik wel een bril op heb :) ]

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
Mooi systeempje.... jij wilt dus dualsysteempje Xeon....

Het is handiger als we weten wat je budget is.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

In principe is dit geen slechte setup. Zelf zou ik iets meer uitgeven voor het moederboord, en met een Intel 750x chipset gaan en niet de 875, maar dan gaat de prijs wel een honderdje of 2 omhoog denk ik.

Een ding dat je wel wilt onthouden, en dat is dat PC3200 weinig nut heeft daar de CPUs maar op 533 draaien (tenzij je gaat overclocken), dus PC2700 is genoeg (maar als PC3200 goedkoper is, dan zou ik dat alsnog nemen).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
Zo jullie zijn snel hier :*) Tnx

Mijn budget ligt rond de 1900 euro. (ik heb bij yorcom een offerte laten maken en deze kwam rond dit bedrag uit).

Cybersjip: bevalt dit systeem?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-08 10:10

bonzz.netninja

Niente baffi

tja als je dan toch dik gaat uitgeven zou je voor een raid conf kunnen gaan, ben je mooi meteen klaar met backup

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je zou ipv die quadro FX 500, welke prima is maar niet erg zwaar, kunnen kijken in de pricewatch, daar staan 2 quadro 4 900's te koop. (http://www.tweakers.net/aanbod/cat/49)
Die zal sneller zijn dan een FX 500. Maar het licht een beetje aan de scenes waar je mee werkt, een fx 500 kan best heel goed voldoen, alleen de qaudro 4 900 xgl was de "top of de line" (60 miljoen triangles per sec) terwijl de quadro FX 500 de langzaamste quadro FX is (45 miljoen triangles per sec).
Heb je meer snelheid en je bent vast nog goedkoper uit ook, de 900 xgl heeft dual DVI.

[ Voor 38% gewijzigd door maratropa op 20-04-2004 21:18 ]

specs

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 18:19
Ja bevalt, maar wat is precies de inhoud van je systeem straks dan?

Dus post ff specs van je setup(mogelijke), verder is het niet geheel onverstandig om e.e.a na te lezen in het topic dat ik je net gaf. (staat echt veel)

Ik denk zelf dat je met 1900 euri een heel eind komt, ben zelf meer kwijt geweest omdat ik nog wat andere leuke goodies er bij wou, maar dit ff terzijde. :)

Verder bedenk goed dat je als je ooit een dual gehad hebt, je nooit meer anders wil, althans dat geld voor mij, en niet voor mij alleen.Maar dat lees je vanzelf wel in het topic dat ik je net gaf. :o

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Cyc0ne, je kunt het beste terecht in topics als deze:

[rml][ Best-buy-guide] voor Dual Workstations[/rml]
[rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations - Deel 2[/rml]

Daar wordt van alles en nog wat over Xeon's verteld :) Enige wat ik even kwijt wil over je lijstje is de PSU; je zult een EPS voeding moeten nemen, denk niet dat die Zalman een EPS voeding is (24 pins). Voor de overige onderdelen hebben we de search (over disken, beeldschermen, DVD fikkers etc. kun je genoeg vinden. Deze onderdelen hebben ook niks te maken met PMG ;) )

Dus, stel je specifieke Xeon vragen in eerder genoemde topics :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.