[BREEDBEELD] Toch zwarte balken ?

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-07 14:18
Hey,

Aangezien dit toch meer een ervaring is stel ik deze vraag toch hier.
Ik heb een Breedbeeld Toshiba en dacht dat ik zo'n beetje elke dvd automatisch zonder zwarte balken zou zien ?

Nu heb ik een aantal dvds die ik gewoon met zwarte balken heb .. en een klein aantal waarbij ik als ik door me 16:9 functies heenga hij het beeld mooi opvuld.

Ik wilde graag wat ervaring lezen hier van breedbeeld gebruikers die dvd kijken.

ps: soms kijk ik een Belgie 1 of belgie 2 uitzending in breedbeeld en schakeld die netjes over.. soms ook niet ? :S

PVoutput

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

cinema breedbeeld is breder dan je tv....vandaar nog zwarte randen met je DVDs

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

De meeste films worden nu gemaakt met ultra-wide. Daarvoor bestaat(voor zo ver ik weet) nog geen tv voor.
Zwarte balken blijf je dus houden.
Tenzij je het beeld gaat uitrekken enzo, dan krijg je dikke gezichten of mis je een deel van het beeld.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-08 21:13

M-ThijZ

Riding on Rails

Ja, en daarbij voel ik me nogal genaaid. terwijl TV-programma's nog niet in 16 : 9 formaat uitgezonden, zijn ze bij de DVD's al een stap verder. Die breedbeeld TV hebben we niet voor niets aangeschaft, en was bedoeld om mooie breedbeeld films op te kijken. Nu zitten we nog met die zwarte balken...

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Lees dit maar es:
http://gregl.net/videophile/anamorphic.htm

HEt gaat allemaal om verhoudingen (die van de film en die van je tv).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

2.35:1 is anders dan 16:9 (breder) en dan heb je idd zwarte balken, zoals je hier had kunnen lezen:
[search=breedbeeld balken dvd]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.