[3510i] bepaald midi-bestand speelt niet volledig af

Pagina: 1
Acties:

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
Goed, dit is een beetje lastig uit te leggen, dus ik begin bij het begin. Een tijdje geleden al heb ik ooit wel eens een aantal midi-bestandjes gedownload. Van de week kwam ik op het lumineuze idee om zo'n bestand op mijn webstek te duwen en op mijn mobiel te downloaden, als ringtone. Echter speelt ie niet helemaal lekker af. Het desbetreffende bestandje is hierzo te vinden: http://www.seven-soft.com/mp2.mid (svp NIET allemaal tegelijk erop, en liefst alleen als je enig verstand hebt van Midi-bestanden, t is een gewone ADSL-lijn waar dit op gehost is, en die willen we niet /GoT-ten oid. ). Wat is nu het probleem, Alles speelt goed af, behalve de ehh... fluit? na de eerste seconde, en op de 3e seconde speelt ie 1 nootje af, en de rest van het gefluit blijft weg. Ik kan het strakjes proberen op te nemen op een wavje, is het nu te druk voor hier :p. Na het openen van dit bestand in de midi-orchestrator van Voyetra bleken de balance instellingen niet helemaal 100%. Echter hielp dit niets op het afspelen, scheelde alleen 1,2KB ruimte op m'n mobiel :p. Ik vermoed dat 1 van de sporen niet word afgespeeld, maar wat kan ik daaraan doen. Ik weet niet eens welke (me heeft ze allemaal al n keer gemute)... Weet iemand hoe dit komt? En is hier software oid tegen?

[ Voor 3% gewijzigd door RSpliet op 20-04-2004 20:52 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er een portamento is gebruikt bij die fluit (Heb nog niet gekeken of geluisterd), sommige midi-players gaan hier wel eens over de zeik. Een andere oorzaak kan de terugspeelresolutie zijn (Aantal ticks/seconde). Wanneer de midi-file is geschreven op 120 ticks, en je speelt hem op 60 ticks resolutie af dan kunnen bepaalde note-on/note-off instructies elkaar wel eens overlappen..

Er zit naar mijn idee niets anders op dan de midi file in een echte sequencer te openen, een keertje quantizen en controleren op 'rare' settings of controller instructies.

Download my music on SoundCloud

• RSpliet
ok... ehm... * RSpliet heeft er nou ook weer niet zoveel verstand van. Wat voor sequencer word dan aangeraden? Ik heb hier een uitgebreid arsenaal aan Voyetra spullen, maar da's niezo professioneel blijkbaar... veel meer hebbik hier niet (ja, Magix Music Maker 3 7(8)7 ) :p... Waarmee gaat dat lukken denk je?

[ Voor 5% gewijzigd door RSpliet op 20-04-2004 20:51 ]

• RSpliet
*skop* Ik heb nog wat rond-gegoogled, en geGoT, maar ik vrees dat mijn onkunde van het midi-formaat mij de nek om draait met dit probleem :p. ALs iemand mij zou kunnen helpen, graag :) Het probleem is dus dat de 'fluit' op sommige stukken wegblijft, consequent(dus elke keer op zelfde punt) wat duid op probleem van de midi-renderer van m'n nokia, of het bestand (of een combo van beiden). Op de een of andere manier moet t bestand ge'fixt'... Wie weet hoe op een manier dat ik er nog wat van leer ook? :p

*zo, en nu eerst kopspijkers :p