Toon posts:

SMC Barricade g Wireless Router 54 Mbps

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag ff wat draadloos spul gehaald om mijn vriendin internet te geven.

Ze woont ongeveer 40 a 45 meter verderop, en nu heb ik dus een Linksys USB adapter (WUSB11) gehaald en een SMC Barricade g Wireless Router 2.4GHz 54 Mbps Wireless Cable/DSL Broadband Router.

Hele mond vol, maar daar gaat ut niet om. Na veel gedonder ben ik zover gekomen dat ik enigzins verbinding heb, maar deze is zeer onstabiel en langzaam. Ook moet ik het USB apparaatje buiten het raam houden om verbinding te hebben.

Dit is dus klote en NIX waard.

Nu is mijn vraag: Als ik de Linksys WAP 11 accesspoint koop, kan die wel goeie prestaties halen in dezelfde situatie?????

Verwijderd

Is best wel wat, een afstand 50 meter in de bebouwde kom. Heb deze router zelf ook en werkt als een trein, maar als ik al een stap buiten de deur zet, heb ik al bijna geen verbinding, ik denk wel dat het wat scheelt als je ook een SMC PCI kaartje koopt als ontvanger (ipv van die USB stick), die moet immers ook Mbps54 zijn!

Deze hebben ook een antenne voor betere ontvangst, maar om echt die 50 meter te overgruggen met ook daadwerkeleijke snelheid van 11mbps zou ik toch een extra antenne aan je accesspoint vastmaken, bij www.smc.com heb je een aantal opties, ik denk dat een andere router kopen je probleem niet oplost.

Verwijderd

ik heb maandag dezelfde router gehaald en gaan hem strax terugbrengen
het bereik is echt waardeloos, als ik in onze tuin zit hem ik al geen bereik meer.
en dat is toch echt maar iets van 15 meter vanaf mijn router af.
ik ga hem vanmiddag omruilen voor een belkin router denk ik.
daar heb ik betere verhalen over gehoord en die is zelfs een stuk goedkoper dan de smc.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02

Maximus

There is no substitute

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 14:27:
ik heb maandag dezelfde router gehaald en gaan hem strax terugbrengen
het bereik is echt waardeloos, als ik in onze tuin zit hem ik al geen bereik meer.
en dat is toch echt maar iets van 15 meter vanaf mijn router af.
ik ga hem vanmiddag omruilen voor een belkin router denk ik.
daar heb ik betere verhalen over gehoord en die is zelfs een stuk goedkoper dan de smc.
Neem geen belkin Tenminste mijn ervaringen zijn er super super slecht mee.

Wij hebben nu zelf sinds eer-gister een LinkSys WLAN 54mbit netwerkje. Werkt heerlijk. En LinkSys is goed. Tis niets voor niets een onderdeel van Cisco

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Mja, dit blijft natuurlijk over-en-weer gezanik over slechte ervaringen, zoals de twee posts hierboven al uitbeelden.

Feit is gewoon dat er voor ieder merk wel een x aantal mensen te vinden is dat er geen goede ervaringen mee heeft en een minstens zo groot aantal dat wél goede ervaringen heeft. Op die manier heb je niets aan zo'n topic.

Ik raad je aan eens op GoT rond te zoeken met de search en wat reviews van WiFi-spullen te zoeken :)

FAQ Network Troubleshooting is een begin.

Dit topic is gesloten.