Toon posts:

pc draait 0.5 sec en gaat daarna uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de koeler van me 1800 athlon is er laatst afgedonderd en helaas stond me pc toen aan :'( . ik heb dat ding er weer opgedrukt en aangezet, maar de koelers gingen na minder dan een seconde weer uit. ik dacht dus dat me 1800 was gebakken en heb een nieuwe 2600 gehaald en kreeg meteen hetzelfde probleem. op het forum las ik dat het vermoedelijk de cpu overheat protection was, maar hoe krijg ik dat dan weer uit?
ik heb het batterijtje er al uit gehaald enzo, maar daar was het niet mee opgelost (door dual bios?). m'n voeding werkt perfect, ik heb alles er al afgehaald en het toe geprobeerd, maar ik kreeg toen precies hetzelfde probleem. kabeltje van m'n koeler zit er perfect op en het is zo'n moeilijke amd boxed cooler (met thermal pad).
ik heb nu dus een athlon 1800+ en 2600+ barton en een gigabyte ga-7vax mobo. het is allemaal gekocht bij digiworld en die is failliet.

hoe krijg ik m'n pc weer aan?
mocht ik het niet voor elkaar krijgen, hoe krijg ik dan een nieuwe mobo van gigabyte aangezien digiworld failliet is?
please help me, ik heb net adsl en ik heb het niet eens aan kunnen sluiten...... :'(

de dips staan btw op auto

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 19:58 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
het kan zijn dat de koeler niet goed zit aangesloten, dan valt het moederbord uit omdat de CPU-fan volgens het mobo niet draait, maar je zegt dat hij goed zit aangesloten, dus dat zal wel.

Bij het "erop drukken" van de cooler weet je zeker dat je niets op je mobo beschadigd hebt? Het mobo maakt ook nergens contact met de backplate ofzo?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

reset je bios eens een keer (jumpertje ergens op je mobo)

Bedankt alvast

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:23

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Hoelang heb je em nog aangehad nadat de cooler eraf was gedonderd?

Ik denk eigelijk dat je mobo gewoon naar de mallemoeren is... Die overhittings beveiliging van AMD was niet zo goed dattie ook nog werkte als je het koelblok draf haalt :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
damn, ik heb de mobo al 4x gereset (denk ik) en de fan zit er ook perfet op, dat is het dus niet. ik zal eens proberen en wat arctic silver op te doen, misschien dat ie dan voldoende contact maakt.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58
Hoe weet je dat je voeding goed is? Ik had hetzelfde probleem (alleen m'n koeler was er niet afgedonderd :)) en dat lag aan de voeding...

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 20:18:
damn, ik heb de mobo al 4x gereset (denk ik) en de fan zit er ook perfet op, dat is het dus niet. ik zal eens proberen en wat arctic silver op te doen, misschien dat ie dan voldoende contact maakt.
Als het contact tussen je proc en je heatsink niet goed is start je PC nog wel op hoor.... :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:08

BCC

XanderH schreef op 20 april 2004 @ 20:31:
[...]
Als het contact tussen je proc en je heatsink niet goed is start je PC nog wel op hoor.... :)
Wedden dattie na een tijdje vanzelf uitgaat :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

BCC schreef op 20 april 2004 @ 20:37:
[...]

Wedden dattie na een tijdje vanzelf uitgaat :)
Ja, maar niet na 0,5seconde :)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:08

BCC

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 20:41:
[...]
Ja, maar niet na 0,5seconde :)
Dat hangt dan weer van de omgevingstemperatuur af :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

0,5s klinkt verdacht als een reset switch die op 'ingedrukt' hangt...

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 20-04-2004 20:54 . Reden: zttypfouten ]

Oslik blyat! Oslik!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
bij reset gaat de computer over het algemeen niet uit....
iig de mijne niet :)

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Ik heb een MSI KTV4 met een Barton 2500+
Ik heb net een nieuw moederbord ontvangen (omdat ik DENK dat die vorige stuk was, toen deed ie iig helemaal niets meer ) nu heb ik exact! het zelfde als de TS.

Maarrr er is 1 verschil bij mij moet ik soms wel 10x op de powerbutton drukken voordat hij aanslaat om vervolgens na 0.5 seconde weer uit te gaan.
(met stukje metaal langs de pwrswtch pinnetjes zelfde)

Ik zoek mee naar een antwoord, misschien is het de heat protection, keep u notified.

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• DaWaN
  • Laatst online: 08:20

DaWaN

'r you wicked ??

Ik had dat ook met een Pc, waar een Artic Copper Silent op zat, wat bleek, dat blauwe stukkie plastic zat er nog op, dus te heet!

offtopic:
Ik ben 10 min met Lijmverwijderaar bezig geweest om dat blauwe eraf te krijgen, jemig wat zit dat vast :(

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Pagina: 1