usb hub router

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:04
Ik heb ondertussen een heleboel van die leuke usb apparaten.
printer, scanner, digi fototoestel, en er komen er ongetwijfeld nog wel een aantal bij...

Ook heb ik een 4 computers (2 standaard en 2 flaptops) die al die apparaten regelmatig gebruiken, met name de printer en de scanner.

het is alleen erg irritant om iedere keer die usb stekkertjes van de ene pc in de andere te gaan steken.

is er niet een usb router of hub? dus ik steek aan de ene kant de usb apparaten erin, en aan de andere kant een usb kabel naar iedere computer. zodat iedere computer kan printen en scannen ed.. :?
ik heb er nog nooit van gehoord en de plaatselijke pc boer wist ook van niets :?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:37

megaleo

Special member

Je printer kun je gewoon delen via het netwerk. Gewoon 1 printer als printerserver instellen.
Als je een netwerk hebt tenminste. Lijkt me wel met 4 pc's.
Maar een scanner gaat lastig. Ik geloof dat alleen de duurdere hp's dat kunnen met speciale software.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dat zul je vast wel hebben, zit dan waarschijnlijk zo'n knopje op, dat je tussen pc's kan wisselen.
Ik denk dat je eens op de site van Trust moet kijken of Sweex of zo, dat lijken mij typisch merken voor zoiets.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:21
en anders maak je het zelf met een 4 polige 4 standen schakelaar

Verwijderd

Kijk eens op de site van That's It (www.nowthatsit.nl) in Den Haag. Kies voor "shop", en dan USB-produkten. Het laatste artikel op de lijst is wat jij zoekt.
Er staan ook USB sharing apparaatjes bij

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 20:08 ]

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb wel eens hubs gezien (usb) waarvan men met meerere computers, men gebruik kon maken van 1 usb apparaat. Misschien valt er eea te combineren met deze hub en een "normale" usb hub.

Verwijderd

Newstar maakt usb switches, heb er zelf tijdelijk een gebruikt maar je kunt er niet een usb hub achter gebruiken, met zo'n apparaat kun je 1 usb device gebruiken op 4 computers

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 10:18:
Newstar maakt usb switches, heb er zelf tijdelijk een gebruikt maar je kunt er niet een usb hub achter gebruiken, met zo'n apparaat kun je 1 usb device gebruiken op 4 computers
en je weet zeker dat je daar niet nog zo'n usb hubje achterkan hangen zodat je 4 apparaten kan gebruiken?!

Verwijderd

Opperhoof schreef op 21 april 2004 @ 11:50:
[...]

en je weet zeker dat je daar niet nog zo'n usb hubje achterkan hangen zodat je 4 apparaten kan gebruiken?!
Was wel mijn bedoeling om zo meerdere usb apparaten aan te sluiten om zo een dure KVM switch uit te sparen maar werkt jammer genoeg niet in combinatie met hub bij mij.
Pagina: 1