Wireless PCI kaart erin>niet meer opstarten??

Pagina: 1
Acties:

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06-2025
Hey,
ik wilde een draadloos netwerk, dus ik heb de spullen ervoor gekocht, maar ik heb een desktop pc staan die dus ook op dat netwerk moet. Dus ik heb de drivers geinstalleerd, pc uitgedaan en uit het pci slot de oude (bekabelde) netwerkkaart eruit gehaald en de nieuwe wireless netwerkkaart (Sitecom) erin gedaan. Maar nu wil de pc niet meer opstarten?? Als ik hem aanzet gaan de leds van de cd rom/rw spelers branden, de harde schijf led brand even, maar dan gebeurt er niks meer, beeldscherm krijgt ook geen signaal.
De pc is een pentium 3 - 450mhz met 1 PCI slot erin.
Weten jullie een oplossing? Misschien iets in het BIOS veranderen ofzo?

Alvast bedankt,
Greets Quiqziz

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
Als je hem eruit haalt boot hij nog wel?

Kaart zit niet scheef in het PCI slot ofzo?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• NBK
  • Laatst online: 17-05 11:10

NBK

Weercam-Avatar

kloppen de PCI versies wel?

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Quiqziz
Als ik hem er uit haal doet hij het wel weer.
De kaart zit volgens mij niet scheef want ik heb em er al meerdere keren in en uitgedaan maar was steeds hetzelfde.

PCI versies? Dat ken ik niet... Hoe weet ik dat?

[ Voor 14% gewijzigd door Quiqziz op 20-04-2004 20:01 ]

• NBK
  • Laatst online: 17-05 11:10

NBK

Weercam-Avatar

Meestal staat er wel ergens in de boekjes welke PCI versie minimaal vereist is en welke er op je moederbord zitten.
Probeer het kaartje ook ff in een andere PC als dat mogelijk is. Liefst zelfs 2, eentje die nieuw(er) is en 1 die net zo oud is.

[ Voor 37% gewijzigd door NBK op 20-04-2004 20:13 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Dit soort kaartjes hebben vaak minimaal PCI 2.2 nodig. Het komt wel eens voor dat ze werken op 2.1 of ouder, maar dikke kans dat je probleem daar ligt.

Werkt het wel zonder WiFi kaart?

• Xander
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 20:17:
Werkt het wel zonder WiFi kaart?
->
Quiqziz schreef op 20 april 2004 @ 20:00:
Als ik hem er uit haal doet hij het wel weer.

• Quiqziz
Met een gewone netwerkkaart start ie gewoon op en zonder kaart in het pci slot ook. misschien ligt het dan tog aan de pci versie. hoe controleer ik dat en kan ik daar wat aan doen?

• Xander
Quiqziz schreef op 20 april 2004 @ 20:45:
Met een gewone netwerkkaart start ie gewoon op en zonder kaart in het pci slot ook. misschien ligt het dan tog aan de pci versie. hoe controleer ik dat en kan ik daar wat aan doen?
Die PCI versie staat in het boekje wat bij je mobo en je wifi kaart zit, en daar kun je weinig aan doen.. (mja, nieuw mobo kopen :P )

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:21
PCI versies maken volgens mij niet zon enorm groot verschil uit, 2 weken geleden bij mensen een wireless(Linksys) netwerk aangelegd waarin ook een P1 met volgens mij 50 MHZ hing, moest wel win98 SE update draaien(duurde ****** lang :( ), maar werkte perfect naderhand

p.s kan ernaast zitten, maar in mijn geval maakte het in ieder geval niet veel uit

• Quiqziz
drienties schreef op 20 april 2004 @ 20:53:
PCI versies maken volgens mij niet zon enorm groot verschil uit, 2 weken geleden bij mensen een wireless(Linksys) netwerk aangelegd waarin ook een P1 met volgens mij 50 MHZ hing, moest wel win98 SE update draaien(duurde ****** lang :( ), maar werkte perfect naderhand

p.s kan ernaast zitten, maar in mijn geval maakte het in ieder geval niet veel uit
Hm dan lijkt t dat het bij mij ook wel zou moeten werken... ik zie ook nergens in het boekje ofzo iets staan over een pci versie terwijl ik al 2 keer heb doorgekeken??
hebben jullie nog andere tips voor wat ik kan proberen?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:16
Quiqziz schreef op 20 april 2004 @ 19:50:
...........................
Dus ik heb de drivers geinstalleerd, pc uitgedaan en uit het pci slot de oude (bekabelde) netwerkkaart eruit gehaald en de nieuwe wireless netwerkkaart (Sitecom) erin gedaan. Maar nu wil de pc niet meer opstarten??
.................................
en heb je al geprobeert het andersom te doen.dus software eraf halen en dan eerst de wireless netwerkkaart erin doen,drivers installen en dan software installen (moet ie natuurlijk wel booten met dat ding erin)
heb je ondertussen geprobeerd of dat ding niet gewoon kapot is :?
ps,heb een p2 300mhz draaien met een draadloos USB kaartje van sitecom werkt uitstekend,misschien is dat anders een id?(haal je natuurlijk niet zo'n geweldige snelheid maar voor een btje internetten kan het best)

• Quiqziz
arvidbeheerder schreef op 20 april 2004 @ 21:10:
[...]

en heb je al geprobeert het andersom te doen.dus software eraf halen en dan eerst de wireless netwerkkaart erin doen,drivers installen en dan software installen (moet ie natuurlijk wel booten met dat ding erin)
heb je ondertussen geprobeerd of dat ding niet gewoon kapot is :?
ps,heb een p2 300mhz draaien met een draadloos USB kaartje van sitecom werkt uitstekend,misschien is dat anders een id?(haal je natuurlijk niet zo'n geweldige snelheid maar voor een btje internetten kan het best)
Ik heb op een andere pc wel met zon usb stick verbinding gemaakt, werkt ook wel goed, maar in die niet werkende pc zitten geen usb aansluitingen :/
Ik heb ook al geprobeerd zonder software erop met dat kaartje erin te booten en dan op te starten, maar werkte ook niet.
Is het een idee om eerst de software van de oude bekabelde netwerkkaart eraf te halen?
Of heeft het niks met de drivers/software te maken (hij wil namelijk al niet opstarten als hij nog helemaal niet in windows is)?

Verwijderd

Vooral de Intel 440BX is er in vroegere revisies érg vatbaar voor. PCI2.2 boven oude versies vertelt voornamelijk over spanningsnormen namelijk. En de ene kaart is de andere niet. De ene zou veel eerder "no-go" geven (en bij een busmastering kaart kan dat vervelend zijn), en de andere gaat gewoon, zoals bij die Pentium 1 die hier beschreven is. Hoogstwaarschijnlijk is dat systeem gewoon zó achterlijk dat hij niet eens controleert wat hij heeft.

Of die w-lan kaart is wat minder gevoelig.

Pest is dat ik het te vaak zie dat het gewoonweg niet werkt. En dan word er idd vaak uitgeweken naar USB, of een PCMCIA-converter.
Pagina: 1