Op de pc van mijn zoon is "plots" het volgende probleem aanwezig.
Als je hem opstart krijg je de melding:
"While initializing device NVRM:
Windows Protection Error. You need to restart your computer"
Het is een W98SE pc met een Diamond V770 Ultra video kaart en een Soundblaster live! geluidskaart. De rest van de onderdelen zal ik je besparen, maar is niks speciaals.
Als ik de melding krijg en reboot, wil windows in veilige modus opstarten omdat hij de laatste keer niet volledig geladen is, wat normaal is.
Echter als je hem dan weer in normale modus opstart, komt hij weer met bovenstaande melding.
Dit vicieuze cirkeltje heb ik al een keer of 4 doorlopen, waarbij ik elke keer in de devicemanager keek of er iets mis was met een device (wat niet het geval was).
Mijn zoon zegt niets vreemds gedaan te hebben, maar ja . . . . dat zal ik maar geloven dan. Het enige waar ik hem op kon betrappen toen hij mij zij dat er iets met zijn pc was is dat de video kabel achter uit de monitor gevallen was (en er dus een videosinc signaal melding op z'n scherm stond). Die plug zit er nu weer in natuurlijk, maar nog steeds geen verbetering.
Een van de betekenissen van NVRM lijkt iets met NVIDIA te maken te hebben, na een google zoektochtje, maar mij lijkt dat als er met de videokaart iets mis was dat hij het dan in veilige modus ook niet moet doen. Of heb ik dat verkeerd?
Wie helpt me hier uit.
Als je hem opstart krijg je de melding:
"While initializing device NVRM:
Windows Protection Error. You need to restart your computer"
Het is een W98SE pc met een Diamond V770 Ultra video kaart en een Soundblaster live! geluidskaart. De rest van de onderdelen zal ik je besparen, maar is niks speciaals.
Als ik de melding krijg en reboot, wil windows in veilige modus opstarten omdat hij de laatste keer niet volledig geladen is, wat normaal is.
Mijn zoon zegt niets vreemds gedaan te hebben, maar ja . . . . dat zal ik maar geloven dan. Het enige waar ik hem op kon betrappen toen hij mij zij dat er iets met zijn pc was is dat de video kabel achter uit de monitor gevallen was (en er dus een videosinc signaal melding op z'n scherm stond). Die plug zit er nu weer in natuurlijk, maar nog steeds geen verbetering.
Wie helpt me hier uit.