Toon posts:

printers delen in netwerk o.b.v. Home RF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een desktop die draait op Windows ME en een laptop die draait op XP Home. Machines werken prima afzonderlijk. Gezamenlijke DSL aansluiting via draadloos Siemens RF systeem (gigaset H4975) werkt ook prima. De desktop communiceert met de H4975 via een H497data receiver en de laptop via een H498 PCMCIA.

Mijn probleem: mijn laptop "ziet" de desktop niet (en vice versa). Hierdoor kan ik niet draadloos printopdrachten geven aan de printer die aan mijn desktop is gekoppeld. Tevens kan ik geen gedeelde directories inzien op desktop en laptop.

Wanneer ik in het Siemens configuratie scherm kijk (op beide computers) wordt de andere computer wel gemeld. Echter, als ik via windows probeer de andere computer te zoeken vindt hij alleen zichzelf...

ik heb de printerinstelling op "delen" staan. Wanneer ik de wizard "printer toevoegen" op de laptop draai, dan zoekt hij een tijdje maar vindt niets...

kan iemand mij hier op de juiste weg helpen?

Verwijderd

Zitten beide PC's wel in dezelfde werkgroep?

Als je in internet explorer als adres intyped:

\\<IP adres andere computer\

krijg je dan wel iets te zien?

Op beide computers wel 'bestands-en printerdeling' ingeschakeld?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
Toevallig de firewall van die XP Home bak aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
firewall is uitgezet. ze zien elkaar nog steeds niet.
IP adres intypen levert ook alleen een foutmelding op.
beide computers hebben bestands en printerdeling ingeschakeld..

overigens, op beide computers heb ik de netwerk wizard gedraaid en dezelfde netwerk naam gegeven. dit had echter ook geen resultaat.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 19:24 ]