Draytek 2200WE heeft problemen met bestanden sturen via msn

Pagina: 1
Acties:

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Hallo,

Jullie zullen wel denken, weer zon iemand met problemen met MSN ;)
Ik gebruik msn 6.1 met de !plus expansie

Ik heb dus al aardig wat research gedaan (als jullie meteen de oplossing weten blijkbaar niet genoeg :+) en heb helaas niks kunnen vinden.

Ik heb Draytek gemaild en die zeggen dat het gewoon zou moeten werken (wil best de e-mails quoten), maar toen ik vroeg hoe, reageerde ze niet meer … :? :X

Ik heb dus al in de router poort 6891 tot 6900 open staan, en als ik dan naar iemand iets stuur met MSN zonder router! (dus direct op @home kabel modem) gaat de verbinding @ volle snelheid.

Maar zodra ik een bestand wil sturen naar iemand die ook achter een router zit (of deze nu UPnP support, of niet maakt niet uit) gaat de filetransfer de eerste paar seconden goed (meestal zon 5% van de complete filesize) en daarna valt hij 1 sec weg, dan komt het weer terug. En daarna blijft het uit voorgoed (0.00005kbs :/)
Note: Als het bestand onder de 500 kb zit (bv een word document) gaat het gewoon goed. Maar dat stuur ik dan ook binnen paar seconden

Ik heb dus toen met mijn vrienden gesproken (doen ook een opleiding in de ICT) en we hebben dus wat getest, en wat blijkt! Als beide zijden DMZ aan hebben gaat de filetransfer wel goed, op 1 ding na, en dat is dat de bestands overdracht op maximaal de helft van de hoogst mogelijke snelheid van de lijn ligt. Een vriend met 1mbit upload haalt net 40kbs, en ik met mijn 320kbit, haal net 18kbs up.

En dat is dus vreemd, want het kan dus wel. Ik denk dat het dan toch met de poorten te maken heeft. Maar Draytek wil mij daar niet bij helpen, en zegt dat het mijn pc is.
Maar het leuke is dat als ik een UPnP router aansluit, ik wel bestanden kan versturen.
En zonder ook maar 1 router en dus alleen met mijn SpeedTouch 510 werkt het ook gewoon perfect.

Ik heb ook nog bestanden gestuurd naar een vriend met msn 4.7 en deze had ook een router zonder UPnP, hier ging het perfect, of ik hij nu dmz aan of uit had, het werkte gewoon :?
(Kom ajb niet met replies als: Gebruik je toch 4.7)

Nu kan ik om verschillende redenen niet een normale router + accespoint kopen, en/of deze 2200WE zomaar omruilen voor een ander merk.

Ik kan wel een 2500WE halen, deze heeft UPnP support, maar die kan weer een ander wlan chipset hebben, en mijn IEEE Express A/B mini-pci kaartje doet heel moeilijk met sommige accespoints / routers. En dus zou ik graag willen weten of de 2500WE het zelfde wlanchipset heeft als de 2200WE?

Tenzij dit toch nog kan worden opgelost en ik mijn 2200WE kan blijven gebruiken.
Iemand die ik ken heeft het wel werkend gekregen zegt hij, maar dat heb ik nog niet gezien en hij wil mij ook niet direct helpen, dus daarom mijn vraag.

• Specs!

Win XP home,
Win XP Pro,
Win2k Prof

PC 1: 3com 100mbit nic
Laptop 1: Wlan IEEE Express A/B kaartje en broadcom 440A 100mbit
PC2: 3Com 100mbit nic

Ik draai geen firewall, en ja hij staat ook uit in windows.

Het enige wat ik draai is Nav 2002.
En beide XP pc's draaien op SP1.
De win2k bak heeft SP4

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat ik kan bedenken:
*Stel op de ST je router(in de 10.0.0.150+ range!?) in als NAT server
*Stel je router in als switch

gl

• Roberto
Andere vraag.

Ik ga morgen maar een 2500WE halen, want ze hebben dus toch het zelfde wlan chipset, en de 2500WE ondersteunt dus UPnP

Echter: Het is ook een ASDL modem.
En ik heb al 1 modem in mijn netwerk, mijn: SpeedTouch 510

Gaat dit voor problemen zorgen :?

Ik denk van niet, maar ik wil niet voor de 7e keer deze maand langs de pc shop gaan :X

Dus als iemand deze combo heeft (ik heb xs4all basic) dan zou ik het graag horen :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Draytek's werken na mijn weten probleemloos met Xs4all. :)

• Roberto
Osiris schreef op 22 april 2004 @ 18:07:
Draytek's werken na mijn weten probleemloos met Xs4all. :)
Jah i know :+ zit er nu op :)

Maar de 2500WE gaat dus de 2e router worden.

Mijn 510 is al een router (en dus modem waar xs4all op binnen komt) nu wil ik dus gewoon 100% zeker zijn dat de 2500WE het goed doet (dit omdat de 2500WE dus ook een modem is) dat het alle 2 routers zijn is geen probleem want dat werkt wel (zit nu toch ook op een 2200WE :))

• Osiris
  • Niet online
RS_003 schreef op 22 april 2004 @ 20:15:
[...]

Jah i know :+ zit er nu op :)

Maar de 2500WE gaat dus de 2e router worden.

Mijn 510 is al een router (en dus modem waar xs4all op binnen komt) nu wil ik dus gewoon 100% zeker zijn dat de 2500WE het goed doet (dit omdat de 2500WE dus ook een modem is) dat het alle 2 routers zijn is geen probleem want dat werkt wel (zit nu toch ook op een 2200WE :))
Nee, met je 510 erbij gaat het zeker niet werken als je t "regulier" aan wilt sluiten. Je kunt wel de UTP van de 510 in de switch duwen van de 2500WE, maar dan gebruik je zowel de modem als de router-functie van je 2500WE niet.. Dan kun je beter een losse AP met switch kopen :)

Waarom wil je die 510 nog blijven gebruiken eigenlijk? Want als jij die blijft gebruiken als router zoals je zegt, dan heb je totaal niets aan het UPnP-gebeuren van je 2500, aangezien je die alleen als switch gebruikt 8)7

Wat doe je uberhaupt met een 2200 als je 510 al een router was? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 22-04-2004 20:19 ]

• Roberto
Osiris schreef op 22 april 2004 @ 20:19:
[...]

Nee, met je 510 erbij gaat het zeker niet werken als je t "regulier" aan wilt sluiten. Je kunt wel de UTP van de 510 in de switch duwen van de 2500WE, maar dan gebruik je zowel de modem als de router-functie van je 2500WE niet.. Dan kun je beter een losse AP met switch kopen :)

Waarom wil je die 510 nog blijven gebruiken eigenlijk? Want als jij die blijft gebruiken als router zoals je zegt, dan heb je totaal niets aan het UPnP-gebeuren van je 2500, aangezien je die alleen als switch gebruikt 8)7

Wat doe je uberhaupt met een 2200 als je 510 al een router was? 8)7
De 510 is een 1 poorts router.
En heeft geen wlan.

En waarom ik draytek wil is, omdat mijn mini-pci kaartje een echte bitch is met wlan, en in de drayteks zitten Intersil wlan chips (ofzo, heb het igg ergens) en daar werkt mijn laptop goed op.

En mijn 2200WE deelt nu ook gewoon de ip'en uit hoor.

Het enige wat mijn 510 doet is naar het home ip van mijn 2e router (de draytek) data sturen, en de 2200WE bepaald hoe en wat :)

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel?

En ik wil idd niet de 2500WE als modem gebruiken, want de 510 doet het nog perfect.

• Osiris
  • Niet online
RS_003 schreef op 22 april 2004 @ 20:29:
[...]

De 510 is een 1 poorts router.
En heeft geen wlan.

En waarom ik draytek wil is, omdat mijn mini-pci kaartje een echte bitch is met wlan, en in de drayteks zitten Intersil wlan chips (ofzo, heb het igg ergens) en daar werkt mijn laptop goed op.

En mijn 2200WE deelt nu ook gewoon de ip'en uit hoor.

Het enige wat mijn 510 doet is naar het home ip van mijn 2e router (de draytek) data sturen, en de 2200WE bepaald hoe en wat :)

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel?

En ik wil idd niet de 2500WE als modem gebruiken, want de 510 doet het nog perfect.
Je kunt in ieder geval niet de WAN-aansluiting van je 2500 gebruiken, want dat is een RJ11 aansluiting voor de telefoonlijn ;)
Dus ik heb geen flauw idee hoe zoiets gaat werken :)

• Roberto
Osiris schreef op 22 april 2004 @ 20:44:
[...]

Je kunt in ieder geval niet de WAN-aansluiting van je 2500 gebruiken, want dat is een RJ11 aansluiting voor de telefoonlijn ;)
Dus ik heb geen flauw idee hoe zoiets gaat werken :)
Dat wist ik al :)

Ik heb nml al een foto gezien, en er zitten idd maar 4 lan poorten op.

Nr 1 gebruik voor 510 naar 2500We, poort 2 voor pc 1 , poort 3 voor pc 2. en Wlan voor mini pci laptop

komen straks pics :)

• Osiris
  • Niet online
Ben bang dat je geen ene moer aan de router hebt in de 2500WE dan, aangezien een router routert tussen 2 interfaces en ik in mijn 2600WE de static route van 0.0.0.0 niet aan kan passen naar een intern IP-adres.
't Enige nut wat ie heeft is DHCP-server, maar dan geeft hij waarschijnlijk alleen z'n eigen IP als gateway door :+

• Roberto
Osiris schreef op 22 april 2004 @ 20:52:
Ben bang dat je geen ene moer aan de router hebt in de 2500WE dan, aangezien een router routert tussen 2 interfaces en ik in mijn 2600WE de static route van 0.0.0.0 niet aan kan passen naar een intern IP-adres.
't Enige nut wat ie heeft is DHCP-server, maar dan geeft hij waarschijnlijk alleen z'n eigen IP als gateway door :+
Tja, dat boeit me niet zo. Maar de ingebouwde firewall is natuurlijk wel fijn.

Waar het mij om gaat is:

• Ik kan weer bestanden via msn sturen
• Ik kan weer goed wlannen (kan niet met andere merken)
• Ik niet meer terug moet naar informatique ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rsaveur/sit.JPG

Mijn situatie.
Pagina: 1