[wireless] geen newerk als broadcast uitstaat?

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik dacht lekker veilig te zijn en op mijn wireless router broadcast uitgezet, ssid veranderd, mac filtering aan, wep aan etc.

Toen moest ik in WinXP zelf handmatig de SSID invoeren, en wep keys. Alles werkte goed tot op een gegeven moment een paar buren (denk ik) besloten hebben om ook maar wireless te gaan. Nu zie ik naast mijn netwerk ook 'linksys' en 'sitecom' (totaal onbeveiligd trouwens :) ). Het probleem is dat mijn laptop altijd naar een van die 2 wil connecten, ipv naar de mijne, terwijl hij wel bovenaan staat.

Er staat wel een rood kruisje bij, dus daarom doet ie het niet denk ik. Het enige manier om hem nu aan de praat te krijgen is om broadcast aan te zetten; dan werkt het ook goed. Maar dat wil ik juist niet.

Waarom kan ik niet connecten naar me niet broadcastende AP?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

misschien helpt het als je jouw router een andere range geeft dan 10.0.0.x , zoals je buren waarschijnlijk ook hebben, zodat je wat minder met je buren in de knoop ligt.

Verwijderd

jouw internet verbinding eruit gooien en met je buren mee surfen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 16:22:
jouw internet verbinding eruit gooien en met je buren mee surfen!
Op zich een goeie oplossing :7 alleen intern netwerk verkeer is dan ook weg.

Verwijderd

niet als je ze allemaal op de buurman gooit, dan heb je ook verbinding met de computer van de buurman, heb je alleenmaar groter netwerk

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Jongens, ik wil graag een serieus antwoord :)
De routeerfuncties van mijn router staan trouwens uit, en functioneert nu ongeveer als een draadloze switch. De aangesloten laptop krijgt dan ook een echte internet IP adres, geen interne.

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jou are out of luck, zie dit topic
802.11 SSID issues met XP SP1

Verwijderd

inderdaad ;( microsoft zegt zelf:

CAUSE
All access points must broadcast their SSID to identify themselves to potential clients that are in the area. Disabling SSID broadcasts on an access point is not considered a valid method for securing a wireless network.

STATUS
This behavior is by design.

8)7
Lekker dat microsoft dat wel eventjes bepaald voor iedereen.

• usr-local-dick
  • Niet online
Lekker dat microsoft dat wel eventjes bepaald voor iedereen.
check ook mijn laatste reply op die thread - ZCW uitzetten....

Verwijderd

usr-local-dick schreef op 21 april 2004 @ 20:48:
[...]

check ook mijn laatste reply op die thread - ZCW uitzetten....
Zover was ik nog niet met lezen :*)
Waar staat ZCW/WCZ voor? Ik ben niet zo thuis in de wireless sferen.
Een of andere service?

• usr-local-dick
  • Niet online
Volgens mij betekent het vinkje "Use Windows to configure my wireless network settings" (adapter -> wireless networks) dat je WZC (wireless zero configuration - of iets andere volgorde) wilt gebruiken.
Als je die uitvinkt dan gebruik je dus geen WZC en moet je met de hand de wep key etc instellen via de driver properties.

Het probleem is dat sommige drivers hiervoor geen mogelijkheid bieden.
Mijn ZyXEL heeft het zo te zien namelijk niet, de API kan dan alleen worden aangesproken door de WZC van Windows :(

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Het vreemde is dus, dat het totdat er nieuwe AP's hierzo in de buurt kwamen hij het wel deed. Zelfs windows help zegt zelf:
To automatically connect to available networks that do not appear in the Preferred networks list, click Advanced, and then select the Automatically connect to non-preferred networks check box.
Maja, dat zijn ze even vergeten. Wel stom dat SSID aan moet staan? Is uit niet veilig dan? Ik moet het altijd aan hebben, maar zonder WEP zeurt ie niet eens. Vreemde gang van zaken. In ieder geval bedankt voor de info :)

Pagina: 1